Pffff heftig zeg. Hoop dat hij er bovenop komt en dat alles met een sisser afloopt. Zou wel met de dierenarts overleggen om hem als alle ab klaar is een probiotica te geven voor zijn darmen. Wanr die flora heedt een enorme klap gehad door de ab
Die zwelling is puur en alleen oedeem? Ze hebben geen ontstekingswaardes in het bloed gevonden?
onovo
Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-15 19:15
hij heet ETAT D'ESPRIT.
Neen, hij geeft niet op, deze avond mooi zijn ab op, geen koorts meer 37,4! Hij lag neer in zijn box, schrok zelfs niet toen ik binnen ging in zijn box, liet zich overal strelen.
Zwelling is inderdaad een oedeem, bloedonderzoek wees alleen zeer hoog aantal rode bloedcellen uit. Hij krijgt momenteel elke avond een spuit flore process voor zijn darmen.
Ik ben een meelezer, maar ik duim voor je! Het gaat volgens mij al ietsjes beter
onovo
Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-15 14:32
ja hij gaat beter, deze morgen 38,4 dus geen koorts. Hij ademt ook veel rustiger dan afgelopen dagen. Het gaat de goede kant op! Nu nog de eetlust in orde en de kilootjes kunnen er terug bijkomen.
Hij heeft sinds gisteren weer koorts. Maar hij eet wel goed. Heb de indruk dat hij wat bijgekomen is. Oedeem is nog altijd niet weg. Bloedonderzoek kwam ook terug, negatief op lepto en piro. Blijft dus een groot vraagteken wat hij heeft.
Gisteren niet veel kunnen bezig zijn met hem, sinds zaterdag avond zijn onze 2 honden verdwenen. Gisteren dus de hele dag rondgereden om ze terug te vinden. Gelukkig hebben we ze op 10 km van ons huis terug gevonden.
Goh meid het zit je echt niet mee! Nou ik blijf gewoon duimen voor je knappe kereltje!
Happiness91
Geplaatst: 20-04-15 18:48
jeetje wat naar zeg! Ik hoop dat de lieve schat opknapt! Lijkt me zwaar frustrerend dat je niet achter de oorzaak kan komen.
onovo
Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-15 11:20
De dierenarts is er terug. Gisterenavond nog 39 koorts, deze morgen 38. Het schommelt de hele tijd. Oedeem is een beetje minder, straks gaan ze nog een echo doen. Dierenarts denkt aan een spierscheur maar dat verklaart de koorts niet. Ik was hem net een beetje aan het laten grazen en er kwam plots een heleboel witte smurrie uit zijn neus. Als hij ademt piept hij ook. Raar dat hij plots een vuile neus heeft met al die ab die hij al gekregen heeft.
als hij al zoveel medicijnen heeft gehad, heeft hij dan ook maagbeschermers gehad ? gastroguard o.i.d. ? want fynadine kan perfect al na 1x maagzweren veroorzaken als je een paard hebt wat daar gevoelig voor is.
Veel sterkte ! ik hoop dat hij snel opknapt!
onovo
Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-15 14:39
ja hoor, hij krijgt elke dag flore process, is hetzelfde als gastogard. Fynadine krijgt hij momenteel niet meer, daar hij minder koorts heeft. Nu heeft hij enkel nog flagyl 500 smorgens en savonds en morgen beginnen we met ventilpumine gedurende 15 dagen. Bloedonderzoek op piro/lepto en lyme kwam ook negatief terug. Na de laatste echo denkt de veearts dat hij een gebroken rib heeft en een ader die gezakt is. Dit zou zijn oedeem dan zijn.