Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Jelleee schreef:kwita schreef:wat vallen we dat meisje weer aan met zijn allen, zij is onwetend en dat is niet erg....we moeten haar niet aanvallen zij doet nog iets om haar kennis te vergroten en de pony passende zorg te bieden.Hebben wij ook uit onwetendheid nooit eens een fout gemaakt
Die eigenaar die hoort alle verantwoording en zorg voor die pony te doen en aangezien ze allen wat hebben is het daar al mis en dat mogen wij de verzorgster niet aanreken.
Onwetendheid is niet erg, maar dan moet ze van het dier afblijven. Maar door dit gedrag kan zij die pony de dood injagen (krachtvoer en dwingen te lopen). Dus imo is dat niet goed te praten door 'onwetendheid'. Het is gewoon hartstikke fout en dat mag zo'n meisje echt wel weten.
Ik ben wel met je eens dat de eigenaar zijn verantwoordelijkheid moet nemen.
zelfs de DA zij dat het beters is dan op de weg blijven staan en hopen dat hij voor uit komt Arashah schreef:Heb ik dat goed gelezen? Kuilgras geven jullie?
Ik zou echt alleen hooi voeren, kuilgras is niet goed voor.die ponys.. Dan is het geen wonder waarom die ponys zo slecht lopen, kuilgras geven.is uit den bose.
Natuurlijk bepaal jij dat niet, het zijn niet jou ponys. Maar je kunt altijd poberen te vragen.
Een pony die bevangen is mag geen gras en kuilgras, zo'n pony moet op nat sand staan en een beetje hooi.
Geen brok, geen slobber, geen paardensnoepjes en geen kuilgras of gras!
ALLEEN hooi!
Ik wil je geen angst aanpraten maar als je zon pony krachtvoer geeft dan kan het zo ver gaan dat je deze pony kwijtraakt.
Ik heb genoeg ponys gezien die zo erg hoefbevanges zijn dat ze niet meer overeind komen, zo'n pony wordt direct door een dierenarts ingeslapen.
Natuutlijk begrijp ik dat het niet jou ponys zijn, en toch wil jij het beste voor jou vezorgponys. Vraag de eigenaar om deze ponys op hooi te zetten en vraag om een dierenarts. Deze dierenarts kan jou precies vertellen wat je moet doen om deze pony te kunnen helpen.
Tigra_ schreef:lisa_xxx schreef:in dr profiel staat dat ze 15 is... ik vermoed dat dit topic gewoon aangemaakt is uit verveling..
Ik hoop het eigenlijk wel voor de pony....
lisa_xxx schreef:als dit allemaal echt is bied ik mijn excuses aan ts.
maar waar is de eigenaar in je verhaal. meerdere mensen hebben dat gevraagd maar we krijgen daar geen antwoord op

charellelove schreef:het gaat nu goed met hem en hij mocht alleen kuilgras hebben en wat hooi. de pony staat langs een weg kan hem moeilijk midden op de weg laten staan dus als ik dat zweepje niet bij had was hij al 10x dood geweest denk je dat ik het leuk vind om te doen ik weet echt wel dat het slecht is maar had geen anderen keuszelfs de DA zij dat het beters is dan op de weg blijven staan en hopen dat hij voor uit komt
Beetje vreemd.... Maar goed fijn dat het beter gaat met de pony... bertbart schreef:lisa_xxx schreef:als dit allemaal echt is bied ik mijn excuses aan ts.
maar waar is de eigenaar in je verhaal. meerdere mensen hebben dat gevraagd maar we krijgen daar geen antwoord op
hij heeft hooi gekocht.
en nu gaat het top
en de moeder van de bevangen pony is weer 2 x zo dik
maar die was ook wel aan de dunnen kant..
zo genoeg?
mooi daaaagg!

Biancaa schreef:Hier stond een hoefbevangen pony al 5 maanden op stal (op nat zand en met uitkijk gelukkig) Beestje kon geen stap verzetten, al zou je haar vooruit hebben geslagen. Ze liep gewoon helemaal niet. Nu na 5 maanden kan ze eindelijk zoveel lopen dat ze net het bochtje om kan, om op de paddock (met nat zand) te kunnen staan zodat ze in ieder geval lekker buiten kan staan.
Een andere hoefbevangen paard (was eerst spierbevangen) was zo ernstig bevangen dat deze pas is ingeslapen, dus een pony die met een week alweer goed loopt is dus óf uit de duim gezogen óf hij had iets anders en dan nog zou de dierenarts dat dan dus verteld hebben.
Heb ook niet het idee dat de TS 15 is, al reageert ze overal zo. Denk dat ze iets jonger is dan dat ze wilt zeggen (en dat is geen aanval maar een constatering)