mijn verzorgpony wil niet meer lopen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lovecamantha

Re: mijn verzorgpony wil niet meer lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 19:14

Je zal niet alleen op stal zijn, vraag anders andere mensen wat je kan doen, geef hem alleen wat hooi, Niks anders!
Heb je geen nood/mobiel nummer van de eigenaar? De dierenarts heb je al gebeld, wanneer kan die komen?

charellelove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 17:26

we hebben nu alleen maar hooi het gaat al een stuk beter maar de Da zij dat kuilgras wel kon
ben blij dat het beter gaat

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 17:37

Ligt aan de kwaliteit van je kuilgras.Als het voordroog is zou het kunnen, maar koeienkuil is ongeschikt voor paarden, zeker als ze bevangen zijn.

charellelove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 17:46

Jelleee schreef:
kwita schreef:
wat vallen we dat meisje weer aan met zijn allen, zij is onwetend en dat is niet erg....we moeten haar niet aanvallen zij doet nog iets om haar kennis te vergroten en de pony passende zorg te bieden.Hebben wij ook uit onwetendheid nooit eens een fout gemaakt
Die eigenaar die hoort alle verantwoording en zorg voor die pony te doen en aangezien ze allen wat hebben is het daar al mis en dat mogen wij de verzorgster niet aanreken.

Onwetendheid is niet erg, maar dan moet ze van het dier afblijven. Maar door dit gedrag kan zij die pony de dood injagen (krachtvoer en dwingen te lopen). Dus imo is dat niet goed te praten door 'onwetendheid'. Het is gewoon hartstikke fout en dat mag zo'n meisje echt wel weten.

Ik ben wel met je eens dat de eigenaar zijn verantwoordelijkheid moet nemen.

het gaat nu goed met hem en hij mocht alleen kuilgras hebben en wat hooi. de pony staat langs een weg kan hem moeilijk midden op de weg laten staan dus als ik dat zweepje niet bij had was hij al 10x dood geweest denk je dat ik het leuk vind om te doen ik weet echt wel dat het slecht is maar had geen anderen keus :( zelfs de DA zij dat het beters is dan op de weg blijven staan en hopen dat hij voor uit komt

charellelove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 17:48

capopjekop schreef:
Ligt aan de kwaliteit van je kuilgras.Als het voordroog is zou het kunnen, maar koeienkuil is ongeschikt voor paarden, zeker als ze bevangen zijn.

de DA zij dat het wel kon

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 17:53

bijzonder…. Ik zou het gewoon bij hooi houden.

charellelove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 18:00

Arashah schreef:
Heb ik dat goed gelezen? Kuilgras geven jullie?
Ik zou echt alleen hooi voeren, kuilgras is niet goed voor.die ponys.. Dan is het geen wonder waarom die ponys zo slecht lopen, kuilgras geven.is uit den bose.
Natuurlijk bepaal jij dat niet, het zijn niet jou ponys. Maar je kunt altijd poberen te vragen.

Een pony die bevangen is mag geen gras en kuilgras, zo'n pony moet op nat sand staan en een beetje hooi.

Geen brok, geen slobber, geen paardensnoepjes en geen kuilgras of gras!
ALLEEN hooi!

Ik wil je geen angst aanpraten maar als je zon pony krachtvoer geeft dan kan het zo ver gaan dat je deze pony kwijtraakt.
Ik heb genoeg ponys gezien die zo erg hoefbevanges zijn dat ze niet meer overeind komen, zo'n pony wordt direct door een dierenarts ingeslapen.
Natuutlijk begrijp ik dat het niet jou ponys zijn, en toch wil jij het beste voor jou vezorgponys. Vraag de eigenaar om deze ponys op hooi te zetten en vraag om een dierenarts. Deze dierenarts kan jou precies vertellen wat je moet doen om deze pony te kunnen helpen.

kuilgrass mocht wel van de DA

bertbart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 18:03

Tigra_ schreef:
lisa_xxx schreef:
in dr profiel staat dat ze 15 is... ik vermoed dat dit topic gewoon aangemaakt is uit verveling..

Ik hoop het eigenlijk wel voor de pony....

uuhh hallo! dit hoor je niet te denken! die pony is ook mijn verzorg pony en maak me dus ernstig zorgen! maar het gaat vele malen beter met hem! wat stuur jij pest reacties zeg! dit hoort niet! we vragen om hulp en niet op zoon reacties! echt niet gemeen bedoeld maar deze reacties helpen niet echt

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 19:14

.
Laatst bijgewerkt door limilou op 06-02-22 00:14, in het totaal 1 keer bewerkt

bertbart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 19:20

lisa_xxx schreef:
als dit allemaal echt is bied ik mijn excuses aan ts.
maar waar is de eigenaar in je verhaal. meerdere mensen hebben dat gevraagd maar we krijgen daar geen antwoord op

hij heeft hooi gekocht.
en nu gaat het top
en de moeder van de bevangen pony is weer 2 x zo dik
maar die was ook wel aan de dunnen kant..
zo genoeg?
mooi daaaagg!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 20:19

dit vind ik pas een rare reactie bertbart
een pony die zo zwaar hoefbevangen is als TS het beschreef is niet even in 10 dagen weer top..daar gaat echt heel lang overheen. Dus dat het top gaat geloof ik eerlijk gezegd niet, of het dier had zich verstapt en was niet zwaar hoefbevangen.

een pony die 'weer 2x zo dik' is, is gewoon te dik. tenzij ze echt graat en graat mager was.

mooi daaaaaaaag, vind ik nogal een rare groet naar mensen die het beste met paarden voor hebben en zich verbazen over de wijze hoe een zwaar hoefbevangen pony wordt behandeld.. zoals laten lopen, kuilvoer als advies krijgen van de dierenarts en dergelijken..

ik zou zeggen, misschien even twee keer denken voor je een topic opent over een ernstige aandoening en dan uit je plaat gaat als mensen verontwaardigd reageren als een dier contraproductief wordt behandeld.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 20:43

Zonder enige medicatie en ehm bijzondere behandeling in 10 dagen miraculeus genezen... Waar kopen jullie de kuil? Wil ik ook wel hebben!

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 20:46

Ik vraag me af of bertbart wel echt een verzorger is van de shet, misschien kan de TS dat ontkrachten of bevestigen.
TS ik zie je dat je het beste met het dier voor hebt, veel succes de komende tijd!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 20:54

charellelove schreef:
het gaat nu goed met hem en hij mocht alleen kuilgras hebben en wat hooi. de pony staat langs een weg kan hem moeilijk midden op de weg laten staan dus als ik dat zweepje niet bij had was hij al 10x dood geweest denk je dat ik het leuk vind om te doen ik weet echt wel dat het slecht is maar had geen anderen keus :( zelfs de DA zij dat het beters is dan op de weg blijven staan en hopen dat hij voor uit komt

Hoe komt die pony in vredesnaam midden op de weg?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 20:59

Waarom willen jullie niet gewoon antwoord geven op waar de eigenaar is in het verhaal, jullie ontwijken die vraag telkens := Beetje vreemd.... Maar goed fijn dat het beter gaat met de pony...

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 21:00

die was kuil kopen denk ik, maar dat werd hooi.. hierdoor is hij snel razendsnel genezen (gat in de markt dat hooi. ben benieuwd naar welke kruiden in welke verhoudingen daar in zaten)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 21:23

Een bevangen pony die niet eens meer kan lopen, is niet binnen een weekje weer genezen hoor. Daar gaat weken al dan niet maanden overheen. Kuil geven zou ik trouwens niet doen bij een bevangen pony, dat zou mijn DA ook echt niet adviseren. Een smid is trouwens ook belangrijk in het verhaal ivm bekappen, heeft die er al naar gekeken?

Arm dier met al dat aanmodderen..

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 21:49

bertbart schreef:
lisa_xxx schreef:
als dit allemaal echt is bied ik mijn excuses aan ts.
maar waar is de eigenaar in je verhaal. meerdere mensen hebben dat gevraagd maar we krijgen daar geen antwoord op

hij heeft hooi gekocht.
en nu gaat het top
en de moeder van de bevangen pony is weer 2 x zo dik
maar die was ook wel aan de dunnen kant..
zo genoeg?
mooi daaaagg!

Een paard wat hoefbevangen is die is niet binnen 1 week weer helemaal top. En een pony die ondergewicht heeft is ook niet binnen 1 week weer 2 x zo dik. Ik weet niet of je serieus een verzorger bent maar je maakt het hele verhaal nu niet echt geloofwaardig.

Dat kuil prima is kan maar dan praten ze wellicht of voordroog en geen kuil daar zit best een verschil in. En zeker voor een bevangen pony heel groot verschil.

Als je het topic een beetje goed had gelezen dan weet je dat het geen pest reactie was en dat het puur voor de pony is dat het fijn zou zijn als het niet waar was want dan had de pony geen pijn.
Hoefbevangen is een serieuze zaak. En gezien ik er wel ervaring mee heb weet ik hoe veel pijn een paard heeft. Hartverscheurend om aan te moeten zien.

bertbart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 06:15

Een paard wat hoefbevangen is die is niet binnen 1 week weer helemaal top. En een pony die ondergewicht heeft is ook niet binnen 1 week weer 2 x zo dik. Ik weet niet of je serieus een verzorger bent maar je maakt het hele verhaal nu niet echt geloofwaardig.

Dat kuil prima is kan maar dan praten ze wellicht of voordroog en geen kuil daar zit best een verschil in. En zeker voor een bevangen pony heel groot verschil.

Als je het topic een beetje goed had gelezen dan weet je dat het geen pest reactie was en dat het puur voor de pony is dat het fijn zou zijn als het niet waar was want dan had de pony geen pijn.
Hoefbevangen is een serieuze zaak. En gezien ik er wel ervaring mee heb weet ik hoe veel pijn een paard heeft. Hartverscheurend om aan te moeten zien.[/quote]

Ja dat weet ik! Maar mensen zeggen dat we dit ter verveling aan hebben gemaakt. Maar we vragen wat we kunnen doen! nou dan zou jij die pony maar eens in het echt moeten zien! En de moeder daarvan die is echt vele male dikker! Maar bedankt voor je steun en deze reactie die geen antwoord geeft op onze vraag.
dikke doei mij

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 07:41

Nou nou wat een toon slaan jullie aan als er niet wordt geregeerd zoals jullie willen. Feit is dat een bevangen pony NIET beter is binnen een week.

Eerlijk? Hoefbevangen pony vooruit slaan en de ander die nu 2 keer zo vet is. Ik zou jullie niet meer op mijn erf en bij mijn dieren willen hebben.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 07:56

Is het wel bevangenheid? Misschien wel een hoefzweer. Als deze openbreekt lopen ze al snel weer goed.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 08:44

Misschien kun jij beter maar niet meer reageren in dit topic, bertbart, hier help je niemand mee :n

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 11:37

.
Laatst bijgewerkt door limilou op 06-02-22 00:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 11:55

Hier stond een hoefbevangen pony al 5 maanden op stal (op nat zand en met uitkijk gelukkig) Beestje kon geen stap verzetten, al zou je haar vooruit hebben geslagen. Ze liep gewoon helemaal niet. Nu na 5 maanden kan ze eindelijk zoveel lopen dat ze net het bochtje om kan, om op de paddock (met nat zand) te kunnen staan zodat ze in ieder geval lekker buiten kan staan.

Een andere hoefbevangen paard (was eerst spierbevangen) was zo ernstig bevangen dat deze pas is ingeslapen, dus een pony die met een week alweer goed loopt is dus óf uit de duim gezogen óf hij had iets anders en dan nog zou de dierenarts dat dan dus verteld hebben.

Heb ook niet het idee dat de TS 15 is, al reageert ze overal zo. Denk dat ze iets jonger is dan dat ze wilt zeggen (en dat is geen aanval maar een constatering)

bertbart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 12:01

Biancaa schreef:
Hier stond een hoefbevangen pony al 5 maanden op stal (op nat zand en met uitkijk gelukkig) Beestje kon geen stap verzetten, al zou je haar vooruit hebben geslagen. Ze liep gewoon helemaal niet. Nu na 5 maanden kan ze eindelijk zoveel lopen dat ze net het bochtje om kan, om op de paddock (met nat zand) te kunnen staan zodat ze in ieder geval lekker buiten kan staan.

Een andere hoefbevangen paard (was eerst spierbevangen) was zo ernstig bevangen dat deze pas is ingeslapen, dus een pony die met een week alweer goed loopt is dus óf uit de duim gezogen óf hij had iets anders en dan nog zou de dierenarts dat dan dus verteld hebben.

Heb ook niet het idee dat de TS 15 is, al reageert ze overal zo. Denk dat ze iets jonger is dan dat ze wilt zeggen (en dat is geen aanval maar een constatering)

charelle is 15 en ik ben 12
maar we hoeven toch niet alles te weten.
sorry dat ik zo reageerde maar ik weet niet wat ik kan doen
ik maak me ook wel eens zorgen
en ja de dierenarts is geweest.
het was hoevenbevangenheid
ik bedoel met het gaat top dat hij wat beter is dan eerst
en charelle heeft de DA gebeld de eigenaar weet dit.
maar in het verhaal doet de eigenaar niet heel veel.