Dillemma, naar de slacht of weggeven?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xsjoukjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 17:40

Judith_ schreef:
Stal westfriesedijk? Ik snap heel goed dat bokt bang is dat het paard weer in de handel komt maar daar hoeft bij deze stal geen angst voor te zijn.
als zij zeggen t paardje in te ruilen en naar de slacht te brengen gebeurt dat. Lijkt mij een eerlijk en net aanbod.

Dat verwacht ik inderdaad zelf ook :)

Alja

Re: Dillemma, naar de slacht of weggeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:46

Ben dan wel benieuwd waarom jullie er heilig van overtuigd zijn dat het gebeurd?

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 18:09

Ik denk dat de stal nu ook niet anders kan gezien de naam nu al veel genoemd is.

xsjoukjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 20:58

Alja schreef:
Ben dan wel benieuwd waarom jullie er heilig van overtuigd zijn dat het gebeurd?

Omdat ik vind dat deze beslissing van hun al heel eerlijk is. Het is iets wat de meeste handelsstallen niet zouden doen. Hieruit blijkt ook dat ze mij niet proberen op te lichten. Ik denk dat ze dat niet nu alsnog bij iemand anders zouden doen. Daardoor vind ik ze al niet te vergelijken met een normale handelsstal.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 09:15

Deze stal neemt vaker paarden terug.

Zansational

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 00:03

Zidane heeft de buigproeven indertijd prima doorstaan, door een erkend paardenarts van Kliniek Wolvega. In die zin is er een gezond paard aangekocht. Toch blijkt het paard problemen te hebben wat vrij recent na aankoop begon op te spelen. Het was beter geweest wanneer wij direct ingelicht waren, omdat je dan nog binnen een bepaalde periode bent dat het paard terug gebracht zou kunnen worden. Uiteraard moet men dan wel met aanwijsbare problemen komen die de arts kan antedateren.
Blijft moeilijk omdat een paard van alles op kan lopen, zowel buiten in het weiland als in de box. Een nachtje vastliggen kan heel veel problemen opleveren en het is dan ook slecht in te schatten wanneer een probleem ontstaan is. En zeker na een periode van een half jaar na aankoop is het bijna onmogelijk vast te stellen dat het paard het probleem al had voor aankoop.
Toch weet ik vrijwel zeker dat dit een eerlijk verhaal is. En aangezien wij graag willen dat mensen lang plezier van hun paard hebben, en wij ook achter de paarden staan die wij verkopen en daarom tegen weinig tot geen problemen aanlopen, vonden we dat we hier toch een passende oplossing voor moesten vinden. Zeker omdat bij een klinische keuring niet alles aan het daglicht komt.
Wij hebben daarom aangeboden Zidane in te ruilen voor een ander paard.
Op de vraag of wij dan een fijne plek voor hem konden vinden moest ik negatief antwoorden. Ik zal Zidane zeker na laten kijken door onze paardenarts. Mocht er opties zijn voor herstel dan gaan we kijken wat de mogelijkheden zijn. Maar is het beeld slecht dan valt het doek en is de slager de enige optie. Wij brengen hem zelf weg en er blijft iemand van ons bij tot het paard geschoten is.
We gaan zeker tot een goede oplossing komen. Bokt hoeft zich geen zorgen te maken en zich verheugen op het feit dat handelaren soms ook menselijk zijn :)

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 00:12

Vind het toch wat apart net als met bekken doe scheef staan en hoefkatrolontsteking. Al eens gekeken naar antoin de both? En eens goed verdiept in het recht richten? Niet om je af te kraken want je hebt al veel gedaan.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 06:37

Zansational.... kan ts de DA de rapporten niet Door laten sturen. Zidane is al vaker bij jullie (terug) geweest...

Zansational

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 07:33

Zidane is als driejarige bij ons verkocht en vorig jaar terug gekomen op 8 jarige leeftijd. Volgens eigenaresse een gezond paard want daar vragen we uiteraard naar. Klinische beeld gaf verder geen bijzonderheden dan alleen een voorijzertje vanwege gevoelige zolen. Toen ts kwam kijken werden de ijzers er net onder geslagen, ts wist ook waarom.
We hebben de rapporten gezien. Ondanks dat gaan we zelf ook nog een beeld vormen omdat ik niet zonder meer een paard naar de slager stuur. We hebben goede paardenartsen over de vloer, een alternatieve paardenarts en twee osteopaten/spiertherapeuten en een acupuncturiste.
Als Zidane een kans heeft dan krijgt hij die, het is een mooi en lief paard en ik zie hem liever levend dan dood. Maar hij moet wel inzetbaar zijn voor de doeleinden waar hij voor aangekocht wordt.
Weidemaatje vind ik een beetje eng, zoiets is toch altijd voor een periode en waar beland zo'n paard daarna. Als hij licht inzetbaar is dan geven we hem in bruikleen met een "borg" van 500 euro en een contract. Wij kopen hem dan ook altijd weer terug voor 500 euro en weten we zeker dat hij niet op de verkeerde plek komt. Zo hebben we meerdere dravers die niet volledig geschikt zijn rondlopen en dat gaat prima. Maar het paard wel kwalitatief wel een goed bestaan hebben, anders gaan we dat pad niet in.
TS is hier overigens al geweest een aantal weken geleden, en e.e.a. is al overlegd en afgesproken. Het is nu wachten op het juiste paard voor TS.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 07:53

Je kan me een zeikerd noemen, maar ga er toch op door.
Ts heeft er geld in gestoken, je hecht je aan t dier.
Komt er dit uit. Waarom dan nog meer onderzoeken en t dier met contract weer door'verkopen'.

principal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 08:05

hoi, ik ben de vorige eigenaar van Zidane. Ik heb hem 4,5 jaar in mijn bezit gehad. En hem altijd de goede zorg gegeven.
Hij is bij mij weggegaan wegens financiën, en angst van mijn kant.

Daarom ben ik erg verdrietig hoe het nu aan het lopen is. Ik heb met TS ook al contact hierover gehad.

Alsof ik niet oplettend daarin was. Ik heb altijd 2x per jaar de osteopaat over de vloer, ik kreeg les van Janna de Vries, instructrice rechtrichten, en de punten zoals kantelen vh hoofd en onregelmatig voor lopen waren bij mij bekend, en konden we prima opvangen en op trainen. Ik heb nooit over nagedacht dat er een probleem zou kunnen zijn in de halswervel.

Wat Zansational zegt misschien heeft ie x verkeerd gelegen of gerold.

Ja ik ga ook nadenken, en kom ook uit dat hij een x heeft vastgelegen in de stal, jeetje dat zou zeker 4 jaar terug zijn heeft een x in een hooinet vastgestaan, dat zou de problemen aan zijn been kunnen zijn.

Ik zie hem, liever, bij de slager dan dat er mee gesleurd wordt.

Mits er iemand is, die zich met grondwerk bezig kan houden, of als coaching paard, hij is al zo gevoelig, en mocht iemand kunnen rijden, die rechtrichten erg leuk vind.

Ik heb dit al aangeven aan TS, en ik ben haar dankbaar dat ze sinds ze hem heeft goed voor hem heeft gezorgd. En erg sneu dat ze in dit cirkeltje zit.

Ik hoop dat Zansational een goede plek vind en zoniet hij naar de groene weides mag, ik zie nog wel hoop voor hem. Het is een schat van een paard.

Zansational

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 08:14

omdat ik een second opinion wil. Het zal niet de eerste keer zijn dat een paard door de ene arts afgeschreven wordt en een ander hem toch nog kan helpen. Ik veeg daarbij niet het oordeel aan de kant van hun arts, want ik houd er sterk rekening mee dat het einde oefening is en dat weet TS ook. Ik heb een heel team professionele mensen om me heen die mij zeker het juiste advies gaan geven.
We doen wat het beste is voor het paard, ik denk dat TS en wij daar wat dat betreft hetzelfde in staan.

Ik zie net de reactie van de vorige eigenaresse. Zoals gezegd hebben wij geen info gekregen over eventuele problemen, waarschijnlijk omdat zij e.e.a. niet als probleem zag. Daar wil ik verder ook geen oordeel over vellen, ook zij heeft altijd het beste met Zidane voor gehad.
Zidane wordt ingeruild en wij zijn daarmee dan degene die de beslissing maakt wat te doen met dit paard. Zoals gezegd wordt daar met zorg mee om gegaan.

Ik ben niet actief op Bokt maar wilde hier toch wel even op in springen.
Fijn dat jullie zo meedenken. We gaan het verder regelen met TS en ik sluit mijn verhaal dan ook voorlopig hier even mee af.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 08:29

Ik zou hem terug brengen. Stal westfriesedijk is een zeer betrouwbaar adres. En weet zeker dat zij hem de handel niet meer in sturen. Maar netjes laten slachten.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 08:40

Zansational schreef:
omdat ik een second opinion wil. Het zal niet de eerste keer zijn dat een paard door de ene arts afgeschreven wordt en een ander hem toch nog kan helpen. Ik veeg daarbij niet het oordeel aan de kant van hun arts, want ik houd er sterk rekening mee dat het einde oefening is en dat weet TS ook. Ik heb een heel team professionele mensen om me heen die mij zeker het juiste advies gaan geven.
We doen wat het beste is voor het paard, ik denk dat TS en wij daar wat dat betreft hetzelfde in staan.

Ik zie net de reactie van de vorige eigenaresse. Zoals gezegd hebben wij geen info gekregen over eventuele problemen, waarschijnlijk omdat zij e.e.a. niet als probleem zag. Daar wil ik verder ook geen oordeel over vellen, ook zij heeft altijd het beste met Zidane voor gehad.
Zidane wordt ingeruild en wij zijn daarmee dan degene die de beslissing maakt wat te doen met dit paard. Zoals gezegd wordt daar met zorg mee om gegaan.

Ik ben niet actief op Bokt maar wilde hier toch wel even op in springen.
Fijn dat jullie zo meedenken. We gaan het verder regelen met TS en ik sluit mijn verhaal dan ook voorlopig hier even mee af.

Wat fijn dat julie zo mee denken met zowel het paard als de klant.Dat kom je toch niet vaak tegen.Mijn complimenten er voor.Bij mensen als julie zou ik met een gerust hart een paard kopen.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 08:41

Koetjeboe, als je terugleest, wordt t dier niet bij voorbaat al geslacht Door wfd en kan dus inde handel terecht komen.

Missbeauty30

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 08:41

Ik vind dat er zeer netjes gereageerd wordt op TS door de betreffende stal. Hier moeten er meer van zijn! Ik hoop dat het voor iedereen goed afloopt.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 08:48

Waarom zou een stal hun goede naam op het spel zetten? ik geloof echt niet dat ze dit paard weer in de handel doen.Het paard zal heus wel een keer in beeld komen [op internet] als ze het zouden door verkopen,dat weten hun ook wel.
Nee die gaan hun goede naam écht niet op spel zetten.

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 08:50

Super. Een stal die zijn verantwoording ook neemt.

Duidelijke uitleg ook.
Sneu voor het paard maar soms kun je ze beter laten gaan (inslapen/slachten).

Ts ik hoop dat je nog tegen een leuk ander paard aan loopt en je daar meer geluk mee hebt.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 08:52

Carina. Ja ik las het. Maar zij sturen hem echt niet zo terug de handel in. Gaan wel eerst ff verder kijken.

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 09:04

Ik heb 5 jaar bij stal westfriesedijk gestaan als pensionklant en heel wat dravers zien komen en gaan. Altijd met respect. Altijd het beste voor met de paarden. De eigenaresse is heel eerlijk en reeel naar de paarden toe en zoekt altijd een passend adres. Een paard gaat echt niet zomaar de handel weer in. Daar hebben deze meiden een veel te groot hart voor. En van wat ik persoonlijk van de eigenaresse weet is dat ze het zelf ook vreselijk vindt als er zo met een paard wordt gesleept.
Ik hoop dat het goed afkomt met Zidane!

Cheyenne26

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 09:11

Pfff, ik snap niet dat er überhaupt gedacht wordt aan slacht of inslapen. Er zijn zoveel mensen die zo'n paard een kans willen geven en er alleen grondwerk mee willen doen. Als het paard nu echt veel zou lijden, wordt het natuurlijk een ander verhaal, maar dat maak ik niet op uit het verhaal.
Ik vind het wel heel netjes hoe de stal dit oplost en hoe de ts ermee omgaat. Het is dat ik geen weiland heb, maar anders had ik het wel geweten.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 09:42

Cheyenne26 schreef:
Pfff, ik snap niet dat er überhaupt gedacht wordt aan slacht of inslapen. Er zijn zoveel mensen die zo'n paard een kans willen geven en er alleen grondwerk mee willen doen. Als het paard nu echt veel zou lijden, wordt het natuurlijk een ander verhaal, maar dat maak ik niet op uit het verhaal.
Ik vind het wel heel netjes hoe de stal dit oplost en hoe de ts ermee omgaat. Het is dat ik geen weiland heb, maar anders had ik het wel geweten.

Nou dat valt erg tegen. Heb vorig jaar voor het zelfde dilemma gestaan. Paard heeft hele tijd opverschillende sites gestaan. 0 reacties

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 09:50

Jij gelooft zeker ook nog dat Sinterklaas écht bestaat Cheyenne26....??

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 10:08

DatBenIkNou schreef:

:')

Cheyenne26

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 10:12

DatBenIkNou schreef:

Ja tuurlijk geloof ik dat. :P
Nee, zonder gekheid. Ik weet zeker dat er mensen zijn die dit paardje een goed huis kunnen bieden zonder erop te willen rijden. Daarbij zijn er ook nog genoeg opvang adressen die kunnen helpen met een passend thuis te vinden. Je moet er alleen niet meer de hoofdprijs voor willen vragen. Het zal echt niet storm lopen, maar er zijn echt nog wel mensen die wel eerlijk zijn en hun hart op de juiste plaats hebben.
Maar ik hoop voor het paardje dat er toch een oplossing gevonden kan worden door de stal. Ik ken ze niet maar als ik hun reactie lees hebben ook hun het hart op de juiste plaats.