Weidegang

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Re: Weidegang

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 11:51

Als je het doet voor de gezelligheid om iets rond het huis te hebben, zou ik er twee mini's op zetten of een groepje geitjes, voor een paard is echt te klein, tenzij je er inderdaad een kaptiaal in zou willen investeren om er een altijd begaanbare paddock van te maken...

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 11:53

miezelke schreef:
Ik wil jou niet per sé met de vinger wijzen he TS, ik vind dat een jammerlijke, veel voorkomende trend in paardenland. We willen allemaal maar paarden, puur voor ons eigen plezier en hobby, maar hebben de plaats amper om ze te zetten. Dus zijn de dieren de dupe van onze pleziertjes en schiet het welzijn er bij in.

Hier ben ik het helemaal mee eens TS! Heb je al op die website gekeken die ik heb neergezet? Daar kun je echt heel veel vinden over goede huisvesting en het houden van paarden.
Je wilt een paard hé? Geen fiets toch?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 11:55

Dwarfjahh schreef:
Oke jongens, ik vroeg dit alleen maar uit intresse en nu word er gezegd dat ik er geen versand van heb en blabla. Mijn hele familie werkt met paarden dus niet gaan zeggen dat ik er geen verstand van heb. Ik weet meer dan het lijkt. En er zijn paarden die helemaal nooit buiten komen dus ze hebben het bij mij al beter.

Dus omdat er paarden zijn die het slechter hebben is wat jij bied gelijk goed. Dat is makkelijk want er zijn zeker nog veel meer paarden die het slechter hebben dan paarden die helemaal niet buiten komen. Maakt het nog niet oké om ze maar binnen te laten.

Maar verder moet je er niet aan beginnen op zo'n stukje. Gewoon kijken of je paard ergens kunt stallen of weidegang kunt geven. Reken op minimaal 5000m2 en dan kom je in de buurt van je nodig hebt. En hoe meer hoe fijner.
Alleen paddock met zeer beperkte weidegang of geen weidegang zou ik geen genoegen nemen. Tenzij het paard om bepaalde reden niet op gras zou mogen. Maar dan zou ik een zeer grote paddock maken.