Paard met virus.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sannerody

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 19:40

Jeetje wat erg!
heel veel sterkte, hoop dat ze nog iets kunnen doen

EquiLibri

Re: Paard met virus.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 19:47

Heel veel sterkte, ik duim voor een wondertje! :(:)

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 20:10

ach jee, wat naar. Sterkte!

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-15 20:22

Dank jullie wel allemaal!!!! Doet me goed dat.jullie mee duimen!
Het bloedonderzoek was eigenlijk hetzelfde/minimale verbetering. Heel veel vocht achter de longen. Hartklep lekt en hart moet ontzettend hard werken, het is alsof ze de marathon loopt en als ze zo Door gaat had ze de 24 u sowieso niet gered dus blij dat we doorverwezen zijn! Bij het hart onder haar buik zeg maar zit een hele vochtbult. Dit hebben ze opengemaakt maar verder geen gekke dingen daaruit qua ontsteking of zo. Het spul/vloeistof/schuim wat ze ophoest is ontstekingsvocht. Dit zit in de luchtpijp er zitten heel veel ontstekingen en vocht. Niet goed dus.
Een virus is eigenlijk niet te bestrijden, wat we gedaan hebben de quadrisol geven is de juiste stap geweest. Het virus is naar binnen geslagen op longen en hart.
Ze heeft nu hele zware antibiotica via bloed, het is nu duimen dat ze de nacht haalt, en dan onderzoeken om 8 uur of het aanslaat (moet in ieder geval wat verbetering zijn) anders is het helaas afgelopen...
Ben echt kapot ervan had het echt niet zien aankomen.. kaarsje aan en hopen dat mijn telefoon niet afgaat voor 8 uur morgenochtend..

Chinas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 20:23

Wat ongelofelijk naar. Heel veel sterkte!! :(:)

Deeskuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 20:25

Jeetje, ik ben nieuw hier, maar schrik hier echt van! Wat voor virus is dat dan in hemelsnaam? Heel veel sterkte in elk geval! Ik duim voor jullie!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 20:26

Sterkte maar dan speel ik even voor scepticus , wat kan er aan een lekkende hartklep gedaan worden mocht ze dit doorstaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 20:34

Medicijnen, kunnen dus heel goed helpen bigone.
Sterker nog dit weet ik dus uit eigen ervaring, ik heb een virus op mijn hart gehad en het zijn de medicijnen die mij gered hebben en de lekkage echt goed hebben doen verbeteren, dus ik ga er vanuit dat dit wellicht ook al bekend is bij de paarden...

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-15 20:34

Lekkende Hartklep heb ik misschien verkeerd onthouden maar dat het hart nu zo ontzettend hard werkt, daar komt dat vocht vandaan. Ik meen omdat de -ik meen dat hij klep zei- het dan niet aankon. Ik heb geprobeerd heel aandachtig te luisteren maar vraag nu steeds alles na aan mijn man die mee was. Ben aardig van slag. Het is in iedergeval zo dat als ze dit te boven komt hij verder onderzoek gaat doen naar het hart.
Haar hartslag was trouwens 100 en ik meen dat Hij zei dat dat tussen de 14 en 24 moest zijn.
Zal morgen nog eens aan hem navragen precies over dat vocht/hart (klep) als ik nu terug denk aan dat gesprek is het best een waas.
Chapeau voor de dierenarts die echt steeds Door is gegaan met alles onderzoek, de tijd nam voor het paard, de onderzoeken en uitleg tijdens onderzoeken en om onze vragen te beantwoorden. Fijnste arts die ik heb gehad (gelukkiger 1x op kliniek geweest in verleden met ander paard dus weinig ervaring)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 20:42

jeetje.....

ik was ook op Lingehoeve met mijn paard tussen 14.00 en 16.00
hoe ziet jouw paard eruit?
klinkt banketstaaf maar ik heb helaas verschillende mensen huilend rond zien lopen vanmiddag
1 kwam met een groot zwart paard uit de behandelruimte toen ik de uitslag van paard kreeg, ik was daar met een vos
welke arts had je , Henk?

ik wens je heel veel sterkte en zal duimen voor je paard :(:)

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-15 20:47

Mirgino mijn paard is zwart! Met een hele dikke staart (klinkt raar maar dat valt altijd erg op en wordt er vaak op aangesproken) Ik liep er inderdaad huilend met een doekje rond. Mijn man en kindje (jongen) van 2 waren erbij. Ik had Tijn.
Wat voor paard of pony heb jij? Bij jou hopelijk beter nieuws?

Edit lees net dat jij een vos hebt. Volgens mij werd er een vos beslagen toen wij aankwamen bij receptie en toen ik paard ging halen stond er een vos in een ruimte binnen.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 21:02

Tjeempie, ik ga nog harder duimen. Heb alle kaarsjes aan gestoken en hoop dat ze er boven op komt.

Ik woon vlak bij de Lingehoeve. Komen jullie hier uit de buurt?
Hoop dat mijn verzorgknollies het virus niet krijgen.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 21:18

dan ben ik jou tegen gekomen, mijn paard stond buiten bij de smid zijn voorijzers moesten eraf voor de foto`s
en later geschoren voor de echo

mijn paard heeft forse artrose in beide voorbenen kootgewricht
hij was net genezen van check ligament blessure, is al ruim 8 mnd uit de running

we gaan met speciaal beslag kijken hoe het gaat en anders om de zoveel weken inspuiten

in 2009 heb ik met Cheyenne ook bij Tijn gelopen, helaas is zij toen na 11 dagen ingeslapen en toen heb ik ook dagen huilend in haar box gezeten
zei tegen mijn vriendin dat ik huilende mensen zag en helaas weet je dan wat dat inhoud.........

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 21:21

onpaard schreef:
Tjeempie, ik ga nog harder duimen. Heb alle kaarsjes aan gestoken en hoop dat ze er boven op komt.

Ik woon vlak bij de Lingehoeve. Komen jullie hier uit de buurt?
Hoop dat mijn verzorgknollies het virus niet krijgen.

jeetje is dat het enige wat je te melden heb????
vind dat niet erg gepast....
ik ben daar ook geweest en heb haar paard zowat gekruist maar geen moment aan een besmetting gedacht
ik wist van bokt dat ze misschien daarheen moest en heb daarom op het paard gelet

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 21:24

Nou ja, ik ben gewoon bezorgd. Dat is toch niet zo erg.
Leef erg met haar mee en hoop dat het goed komt.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 21:30

TS je hebt alles gedaan wat je kunt. Je paard is aan het vechten en staat op een plek waar ze haar goed in de gaten houden.

Paarden zijn sterk en zolang ze niet opgeeft is er hoop! Ik heb een kaarsje branden en duim hard dat ze de nacht goed doorkomt!

Chapeau2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 21:34

Ik lees net je hele verhaal en wil je heel veel sterkte toewensen. Hopelijk knapt je paardje weer op.
Laatst bijgewerkt door Chapeau2002 op 25-03-15 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 21:34

Ik ga heel hard voor je duimen dat het toch nog goed komt met je paard.
Dat ze nog de moed zal vinden om te vechten en dat ze haar nog kunnen opknappen.
Je weet nooit, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Het zal een moeilijke en lange nacht worden voor jullie allemaal, maar ik hoop dat jullie toch een beetje rust kunnen vinden vannacht.
Als ze morgenochtend zal halen, dan willen jullie natuurlijk naar haar toe en dan moet je toch ook wat fris in het hoofd zijn, kwestie zelf geen ongeval te krijgen.
Dus ik wens je een rustige nacht toe, zonder telefoontjes. Probeer zo goed als het kan toch even te slapen.

Hopelijk morgenochtend beter nieuws.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 22:04

je paard staat iig op een goede kliniek,met super goede verzorging :j

mijn duimen draaien, dat hebben veel voor mijn paard gedaan en heeft geholpen!!!!

Missbeauty30

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 22:28

Ik brand een kaarsje voor jullie en duim super hard! Heel veel sterkte gewenst... :(:)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 23:42

Heb net ook een kaarsje voor Farinja aangestoken!
Heel veel sterkte :*

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 23:50

Ik duim mee. Sterkte TS! :*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 04:11

Ik weet helaas hoe rot het is als je lieveling ziek is en het gaat van kwaad naar erger. Ik duim alvast mee voor jou.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 07:24

Bedankt voor jullie berichtjes allemaal.

Gelukkig geen telefoon gehad vannacht!! Nu duimen dat er voortgang te zien is.. Spannend telefoontje zo pff

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 07:27

Dat is iig goed nieuws, heeeel veeel sterkte vandaag en hopen dat er verbetering is opgetreden.
Ik duim voor je.