Ik heb nu twee keer met dubbele longeer lijnen gewerkt eerst op een volte en daarna door heel de bak stappen.
De eerste paar rondjes was het een redelijk gevecht om hem naar links te krijgen ( dankzij hefboom effect omdat ik er achter loop kreeg ik hem wel met een klein beetje moeite en aanmoedigingen).. en toen opeens alsof het kwartje viel hij boog zijn hoofd ging netjes naar links en na een paar rondjes begon hij te ontspannen.
Vandaag weer eventjes gedaan en ik weet niet wat er aan de hand is/was maar het was een kort momentje dat hij toch weer bedacht niet te willen, ik zette door hij ging.. en toen echt 10 minuutjes heerlijk figuurtjes door de bak gelopen zonder enige tegenstribbelingen, hij snapt van hand veranderen etc niet zo goed maar doet super zijn best.
Wat me ook opviel.. zijn neus ging naar de grond in ontspanning terwijl ik er achter liep, en af en toe zelfs een stukje nagefelijke.
Zou hij dan toch gewoon stijf of die kant zijn geweest ? Onzeker ?
Dat ik er van de week afviel wouw hij ook opeens niet meer richting de hoek waar ik gevallen was, de sukkel wie weet heeft hij ook wel eens wat meegemaakt op zij moeilijke kant ? Vraag me af in hoe verren paarden dat soort dingen onthouden.
Ik wouw na het dubbele lijnen ook onder het zadel kijken of het daar nu ook beter ging.. maar zadel dat ik wouw testen ging niet zo, dus morgen poging 2 ! eerst maar weer aan de dubbele lijnen de ontspanning opzoeken en het sturen wakker schudden lol en dan wie weet is het probleem sneller over dan verwacht. Lijkt nu och op angst/miscomminucatie/onzekerheid mischien met een beetje stijfigheid