Douraque schreef:@balte: maar je weet niet wat er intern aan de hand is. Cushing paarden lijden intern enorm door de verstoorde hormoonhuishouding. De bespiering komt niet terug door voedsel en zelfs niet door de prascend, maar de prascend remt de symptomen. Daarom zou ik ook langzamerhand beginnen met 1/4 en zo opbouwen.
De Cush Care is speciaal ontwikkeld voor Cushing paarden en bevat oa die monnikspeper (chaste tree berries) waarvan velen geloven/vinden dat het helpt.
Citaat:
CushCare Condition is a complementary feed for underweight horses that need a diet lower in starch and sugar.
The benefits of CushCare Condition include:
Essential amino acids which are the necessary building blocks for protein and are therefore important in the nutritional support of muscle cell maintenance and generation
High in oil to provide calories without adding starch to support a healthy coat
Contains soya lecithin to support weight maintenance, fat digestion and absorption
Added B vitamins and carnitine also help the metabolism of fat
Our patented QLC package of antioxidants (including vitamin E, vitamin C and selenium) supports the horse's immune system and 'mops up' excess free radicals that may be associated with ageing
Contains live Actisaf yeast and prebiotics to promote a healthy digestive system and the normal function of the hindgut
Omega 3 fatty acids, glucosamine and our Mobility herbs package nutritionally support joint function
Contains a unique herbal blend including:
• Cinnamon for nutritional support of insulin metabolism
• Chaste tree berries (Vitex Agnus Castus), which many horse owners believe may be beneficial in support of older horses
Digestible fibre provides natural calories and promotes healthy hindgut function
Ik ben zelf niet zo'n "kruidenbeliever" maar wou het toch proberen vooral omwille van de "ingrediënten" die de darmwerking ondersteunen. Bedoeling was vooral nog wat meer rust te brengen in de darmen en te ondersteunen en dan weer met de medicatie te starten. Maar, als non-believer moet ik zeggen dat de resultaten mij na enkele dagen met "verstomming" slaan. Vooral het feit dat ze terug begint te ruiven doet mij toch vermoeden dat die kruiden wel inwerken op de hormoonhuishouding.
TS, misschien ook een idee voor jou pony om dit voer te proberen als ondersteuning?
Ik ga het een maand geven en dan kijken naar de evolutie, blijft het verbeteren dan blijf ik toch nog weg van de medicijnen. Ik koop het voor bij de dierenarts zelf dus die zit mee in het "verhaal" en kan mee opvolgen of het voldoende helpt enzovoort.