Help...vagina kapot, paardenbeul?!?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 20:35

Munnie schreef:
Heb met 4verschillende mensen op stal overlegd omdat ik de dierenarts wou bellen. Dit is niet vandaag gebeurd daarbij gaat mijn paard voor mezelf.

Hoewel dit topic hier niet over gaat heeft mijn moeder mij de deur gewezen heb ik tijden gehad dat ik niks at of brood om mijn paard te kunnen behouden.

Stop alsjeblieft met dat zelfmedelijden, daar heeft jouw paard geen ene moer aan. Je paard, waar je dus zoveel voor over zou hebben, doe jij nu tekort in zijn basisbehoeften: medische zorg indien nodig. Het is te gek voor woorden, eerlijk waar. Belachelijk dit, wat ga je doen als dit paard nou weer ziek wordt? De dierenbescherming bellen en dan gauw weglopen zodat jij niet voor de kosten moet opdraaien om dan achteraf weer dat paard onder je hoede te nemen? Op dit moment lijkt dat me de beste oplossing, maar dit kan echt niet hoor. Wees realistisch: bel de dierenbescherming op, zij bellen wel een DA en deze kan dan vaststellen of er diepere schade is en dan kan je alsnog beslissen om de politie in te schakelen.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 20:36

Wat zitten jullie nu te roepen dat TS haar paard moet verkopen? Jullie kennen haar achtergrond niet eens. Ze heeft haar paard nu al 15 jaar ondertussen (dacht ik te lezen). Dat is niet niks, wie weet van hoe ver ze al komen.. doe normaal en hou zo een reactie voor jezelf.
Verder zou ik ook een DA erbij halen maar het is niet aan ons de taak om daar nog persoonlijker op in de gaan.. toch?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 20:36

Morgen politie bellen en overleggen.

Ik zou wel de DA erbij laten komen al was het alleen om te kijken of er binnenin niet iets kapot is. Dat kun je aan de buitenkant niet zien. Een bezoek, AB spuit of wat poeders kosten toch de wereld niet. ALs je nu op afbetalingsregeling zit zullen ze echt wel begrijpen dat je dit er dan bij op doet.

Maar zeker melding doen!

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 20:37

Mensen wat een ruzie over dat geld. Natuurlijk kun je dat verwachten maar als ze dat niet kan betalen kan zij er toch niks aan doen?? Misschien moet je vragen aan andere mensen of ze je ermee willen helpen of geld lenen ofzo. Als dat ook niet kan dan ja weet ik het ook niet. Het beste is de DA natuurlijk. Als ze normaal plast enzo dan betekend het niet dat alles van binnen nog heel is hoor. De baarmoeder zit ook nog aparr

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 20:41

Waarom blaast iedereen zo hoog van de toren? TS geeft zelf aan de merrie goed te kennen, het lijkt niet diep en zelfs al een paar dagen oud ze mag er ook gewoon aanzitten.. Dan hoef je echt niet op zondagavond nog de DA te bellen..

Als je paard een schrammetje aan zijn been heeft bel je dan ook direct de DA? Je weet immers niet wat er binnen in nog beschadigd is.... Ik denk dat TS oud en wijs genoeg is om te bedenken wat verstandig is. Bovendien lijkt de plek ook niet ernstig toegetakeld of diep, eerder oppervlakkig

Ze zeg nérgens dat ze helemaal geen DA voor het paard kan bellen in geval van SPOED... Alleen dat ze omdat er niks aan de hand lijkt te zijn nu niet stel op sprong éen belt en daar kan ik mij heel goed invinden.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 20:43

xTitanic schreef:
Wat zitten jullie nu te roepen dat TS haar paard moet verkopen? Jullie kennen haar achtergrond niet eens. Ze heeft haar paard nu al 15 jaar ondertussen (dacht ik te lezen). Dat is niet niks, wie weet van hoe ver ze al komen.. doe normaal en hou zo een reactie voor jezelf.
Verder zou ik ook een DA erbij halen maar het is niet aan ons de taak om daar nog persoonlijker op in de gaan.. toch?

Precies! Bokt op zijn ergst weer, iemand signaleert een probleem, vraagt om advies en vervolgens komen de veroordelaars weer met zijn allen aandraven om iemand vierkant de grond in te stampen! TS signaleert een probleem? Prima, bezorgen zij je er nog een probleem bij! _-:(

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 20:45

Cowboy55 schreef:
xTitanic schreef:

Precies! Bokt op zijn ergst weer, iemand signaleert een probleem, vraagt om advies en vervolgens komen de veroordelaars weer met zijn allen aandraven om iemand vierkant de grond in te stampen! TS signaleert een probleem? Prima, bezorgen zij je er nog een probleem bij! _-:(

_/-\o_ _/-\o_

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 20:47

Yvank_ schreef:
Waarom blaast iedereen zo hoog van de toren? TS geeft zelf aan de merrie goed te kennen, het lijkt niet diep en zelfs al een paar dagen oud ze mag er ook gewoon aanzitten.. Dan hoef je echt niet op zondagavond nog de DA te bellen..

Als je paard een schrammetje aan zijn been heeft bel je dan ook direct de DA? Je weet immers niet wat er binnen in nog beschadigd is.... Ik denk dat TS oud en wijs genoeg is om te bedenken wat verstandig is. Bovendien lijkt de plek ook niet ernstig toegetakeld of diep, eerder oppervlakkig

Ze zeg nérgens dat ze helemaal geen DA voor het paard kan bellen in geval van SPOED... Alleen dat ze omdat er niks aan de hand lijkt te zijn nu niet stel op sprong éen belt en daar kan ik mij heel goed invinden.

Ik geloof niet dat je dit kan vergelijken met een schrammetje op een been.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 20:48

gohya schreef:
Cowboy55 schreef:

_O-

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 20:49

Ik had TS al een pb gestuurd, maar gezien de reacties in dit topic zal ik het ook hier plaatsen. Mijn inmiddels overleden merrie heeft meerdere malen dergelijke wonden gehad. Zij was een pismerrie en stond onderaan in rang. Tijdens de hengstigheid bleef zij stil staan als één van mijn andere merries dreigend op haar afkwam en dit heeft bij haar regelmatig een kapotte vulva veroorzaakt doordat ze getrapt werd. De eerste keer schrok ik ook en dacht ik dat het letsel door iemand was aangebracht. Ik heb er destijds wel een dierenarts bij gehaald en deze kon niets anders doen dan schoonmaken met betadine en eventueel kon ik er een papje van groene leem opsmeren om vuil eruit te trekken. Van binnen was er geen schade zichtbaar. Daarnaast hoorde ik van de dierenarts dat het vaker gebeurde dat hengstige merries zich stuk schuren aan bijvoorbeeld de staldeur of een paaltje.

Misschien niet de duidelijkste foto, maar deze heb ik destijds gemaakt
Afbeelding

Als het nu mooi geneest en de merrie geen koorts of andere klachten heeft, zou ik het alleen schoonhouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 20:49

Heleennn .Ziet dit eruit als een levensbedreigende diepe wond dan waar je echt acuut op zondagavond nog een DA voor moet bellen?

vopo914

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 20:50

@Yvank..Goed verwoord +:)+

En Munnie, laat je niet op de kast jagen joh...als het paard er geen last van lijkt te hebben zou ik het ook even aanzien.
Kun je anders niet een beetje betere foto maken en deze naar de dierenarts mailen??

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 20:52

Hobby schreef:
Ik had TS al een pb gestuurd, maar gezien de reacties in dit topic zal ik het ook hier plaatsen. Mijn inmiddels overleden merrie heeft meerdere malen dergelijke wonden gehad. Zij was een pismerrie en stond onderaan in rang. Tijdens de hengstigheid bleef zij stil staan als één van mijn andere merries dreigend op haar afkwam en dit heeft bij haar regelmatig een kapotte vulva veroorzaakt doordat ze getrapt werd. De eerste keer schrok ik ook en dacht ik dat het letsel door iemand was aangebracht. Ik heb er destijds wel een dierenarts bij gehaald en deze kon niets anders doen dan schoonmaken met betadine en eventueel kon ik er een papje van groene leem opsmeren om vuil eruit te trekken. Van binnen was er geen schade zichtbaar. Daarnaast hoorde ik van de dierenarts dat het vaker gebeurde dat hengstige merries zich stuk schuren aan bijvoorbeeld de staldeur of een paaltje.

Misschien niet de duidelijkste foto, maar deze heb ik destijds gemaakt
[ Afbeelding ]

Als het nu mooi geneest en de merrie geen koorts of andere klachten heeft, zou ik het alleen schoonhouden.

Kijk, daar kan TS iets mee lijkt me. Klasse!

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 20:57

Wauwie... Ik heb vanmiddag al in mijn eigen topic gemerkt wat een kortzichtige mensen op bokt vertoeven.( een deel, niet iedereen!!!) Het ziet er niet echt lekker uit, nee. Maar de da gaat het toch niet meer hechten. Hooguit een beetje schoonmaken voor 130 eu. :') zoals ts. Zegt: als het paard van binnen stuk zou zzijn zou je het wel merken. ts geeft aan het moeilijk te hebben gehad qua financieen, en wat doen een aantal? Nog even een paar trappen nageven. Bah! Ts. Zelf zijn ze allemaal zo heilig, lekker boven je laten zweven. Ik snap jou wel. Niet dat ik in de zelfde situatie zit, maar dat heet 'inleving'. zoek maar op in een woordenboek voor diegene die er nog nooit van gehoord hebben.

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 20:58

Kun je anders niet een foto naar je dierenarts sturen?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 21:00

femo schreef:
Wauwie... Ik heb vanmiddag al in mijn eigen topic gemerkt wat een kortzichtige mensen op bokt vertoeven.( een deel, niet iedereen!!!) Het ziet er niet echt lekker uit, nee. Maar de da gaat het toch niet meer hechten. Hooguit een beetje schoonmaken voor 130 eu. :') zoals ts. Zegt: als het paard van binnen stuk zou zzijn zou je het wel merken. ts geeft aan het moeilijk te hebben gehad qua financieen, en wat doen een aantal? Nog even een paar trappen nageven. Bah! Ts. Zelf zijn ze allemaal zo heilig, lekker boven je laten zweven. Ik snap jou wel. Niet dat ik in de zelfde situatie zit, maar dat heet 'inleving'. zoek maar op in een woordenboek voor diegene die er nog nooit van gehoord hebben.

ik denk dat de mensen die het hardst schreeuwen de minste kennis hebben ;)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 21:00

En als je telefonisch overleg even houd met de da en je maakt met daglicht goede fotos, kan je ze dan niet na je da mailen? Bij mij kan dat namelijk wel! :)
scheelt je mss ook een boel..

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 21:02

Zijstapje: Tip voor Bokt: maak een forumdeel: De Veroordelaars.
Gooi daar dan dagelijks een topic naar binnen en laat De Veroordelaars het onderwerp en de TS aan stukken scheuren. Blijft het in elk geval fatsoenlijk en menselijk op alle andere delen van het forum.....

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 21:07

Yvank_ schreef:
Heleennn .Ziet dit eruit als een levensbedreigende diepe wond dan waar je echt acuut op zondagavond nog een DA voor moet bellen?

Nou ik vond het er behoorlijk vochtig uitzien... er zat echt zo een glans op maar zag niet of het bloed of wondvocht was.

Snollygoster

Re: Help...vagina kapot, paardenbeul?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 21:15

Aan de ene kant kan ik TS wel begrijpen en zou ik zo'n wonde ook even aankijken, zij kent haar paard en geeft aan dat deze zich niet vreemd gedraagt. Ik ben ook niet iemand die voor elke scheet de DA laat komen.
Maarrrr.. Aan de andere kant snap ik de reacties over dat geld wel, stel nu dat je paard een levensbedreigende wonde heeft, wat ga je dan doen?

Anyway, ik hoop dat het niets erg is voor je TS, jij kent je paard het beste ;)

Ladybird
Moderator Algemeen

Re: Help...vagina kapot, paardenbeul?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 21:18

Ik snap alleen niet zo goed, dat als je jezelf al afvraagt of het een/de dierenbeul is, dat je dan niet eerst de DA of de Dierenpolitie gaat informeren.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 21:19

Maar dit topic begon met de vraag of je de dierenpolitie moet bellen.. *\o/* Ik zou het niet-spoed nummer bellen en daar om advies vragen. 0900-8844 (is overigens gewoon lokaal tarief).

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 21:21

geerke schreef:
vrouwke schreef:
Gewoon DA bellen.
Als jij zelf een snee hebt ga je toch ook naar de dokter?

Ik heb net de foto's lichter gemaakt, denk dat hier echt een DA bij moet komen.

kun je die lichtere foto's hier plaatsen,die donkere zijn erg onduidelijk.

Mag dat?

Afbeelding

Afbeelding

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 21:21

Snollygoster schreef:
Aan de ene kant kan ik TS wel begrijpen en zou ik zo'n wonde ook even aankijken, zij kent haar paard en geeft aan dat deze zich niet vreemd gedraagt. Ik ben ook niet iemand die voor elke scheet de DA laat komen.
Maarrrr.. Aan de andere kant snap ik de reacties over dat geld wel, stel nu dat je paard een levensbedreigende wonde heeft, wat ga je dan doen?

Anyway, ik hoop dat het niets erg is voor je TS, jij kent je paard het beste ;)

TS gaf halverwege pagina 2 aan recent Euro 784 te hebben uitgegeven bij 2 koliekgevallen. Dus als het moet handelt ze. Maar op een klein budget kan ik me voorstellen dat je niet erop zit te wachten om weer geld uit te geven dat je moeilijk kunt missen, zeker als je de reacties van je paard na 15 jaar wel kent.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 21:26

Ik ben niet kortzichtig of wat dan ook en als ik me inleef, dan had nog de DA er gestaan. Maakt me niet uit welke dag het is en hoe laat. Misschien ben ik dan wel een mieperd (maar vind niet dat ik bij elk dingetje een DA erbij haal)

Waarom? Omdat je niet zeker weet hoe ze aan de wond is gekomen en ik "ze plast, dus is van binnen in orde" niet geruststellend genoeg + zou bang zijn voor ontstekingen etc.

Foto's van een ander paard vergelijken kan heel nuttig zijn, maar zou mij ook geen geruststelling geven. Puur en alleen het feit omdat een foto niets zegt over wat er echt aan de hand kan zijn. Hoeveel dingen zien/lijken niet hetzelfde, maar dan is het totaal wat anders?

Ik zou dat gewoon zeker willen weten. Want anders zou ik me echt te druk maken... (Ik heb mijn paard bijna 6 jaar, ik heb (op het enten na) 2x een DA laten komen. 1x koliek, 1x ongeluk door een stalhoudster) Maarja :) Dat is dan misschien mijn gevoel bij dit soort dingen... Ken jouw paard niet, dus kan niet zeggen of het beest anders reageert, pijn heeft of wat dan ook.. Maar ik ben met dit soort dingen gewoon een doemdenker... En dan liever gerustgesteld zijn dan me druk blijven maken...