Wat voer jij naast bietenpulp?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 20:36

Van schreef:
3 scheppen(droog) bietenpulp, 1,5 schep zemelen, 1 schep slobber, 1kg mais-lijnzaadbrok, 1kg endurix, 1 kg onderhoudsbrok en een kopje yoghurt
dit verdeelt over 2 voerbeurten

Heeft je paard zoveel nodig dan? Dit klinkt mij als een gigantische hoeveelheid nl ...( mijn paarden krijgen elk een goede halve schep bietenpulp (droog gemeten) en een halve schep,basisbrok. Dat is goed voor een volle emmer geweekt voer.
Als ik het zo bekijk krijgt jouw paard per voederbeurt minstens twee emmers vol met eten? Krijgt die dat op? :D

Waarvoor dient de yoghurt?

Van

Re: Wat voer jij naast bietenpulp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 21:03

Is ook een gigantische hoeveelheid := paard hebben we afgelopen zuidlaardermarkt zwaar ondervoed gekocht dus die heeft nogal wat bij te zetten.
de yoghurt is om de darmflora te ondersteunen

Stelvio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 21:30

xLes schreef:
Hier niet zoveel voer. Dagelijks 1,5 liter Seniores Priores om haar op gewicht te houden (komt geweekt op een halve emmer) en 2x daags een halve schep Aveve Sportmix Zero. De SP voer ik enkel in de wintermaanden omdat zij dan erg invalt. Daar komt uiteraard nog onbeperkt hooi bovenop.

Aveve heeft nu ook een mooi voer dat je ipv SP zou kunnen voeren: all-in-soup. Het heeft een hoger vetpercentage en een lager suiker- en zetmeelpercentage dan SP.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 11:52

Stelvio schreef:
xLes schreef:
Hier niet zoveel voer. Dagelijks 1,5 liter Seniores Priores om haar op gewicht te houden (komt geweekt op een halve emmer) en 2x daags een halve schep Aveve Sportmix Zero. De SP voer ik enkel in de wintermaanden omdat zij dan erg invalt. Daar komt uiteraard nog onbeperkt hooi bovenop.

Aveve heeft nu ook een mooi voer dat je ipv SP zou kunnen voeren: all-in-soup. Het heeft een hoger vetpercentage en een lager suiker- en zetmeelpercentage dan SP.

Ik heb nog 2,5 zak staan dus eer die opgevoerd zijn, is het weer lente en dan stop ik ermee ;).
Voor volgend jaar moet ik sowieso eens herzien wat ik ga geven. Nu via via aan de SP gekomen, Subli is hier niet verkrijgbaar, dus volgend jaar ga ik sowieso iets anders moeten geven

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 13:00

Van schreef:
Is ook een gigantische hoeveelheid := paard hebben we afgelopen zuidlaardermarkt zwaar ondervoed gekocht dus die heeft nogal wat bij te zetten.
de yoghurt is om de darmflora te ondersteunen

ooh, dat verklaart inderdaad veel :D