Een kuur voor maagzweren betaalbaar? Sorry mensen, maar zelfs de amerikaanse variant (abler) kost je nog wel een paar honderd euro. Gastrogard (nl middel) loopt zelfs in de duizenden. Maagproblemen zijn echt een duur grapje jammergenoeg...
Lolala73 schreef:Ik ben benieuwd wat jullie menu is voor een luchtzuiger. Mijn paard zuigt heel weinig maar af en toe direct na de brokken, dit is een recente ontwikkeling dus ik ben er vroeg bij, als dat al wat helpt. Ik doe er van alles aan maar het is toch altijd fijn om voer advies te delen. Hij krijgt de hele dag kruiden hooi in zijn slowfeeder, op stal en in de paddock. Staat op vlas maar ik begin s morgens met hooi en plak stro. Drie keer op een dag een halve kilo sportbrok van pavo met wat meusli, klein beetje voor de gezelligheid, en luzerne, plus maagpoeder. Voordat ik naar bed ga, paard staat thuis, krijgt hij nog een keer een vol net hooi. Ik blijf bij het eten staan en leid hem af zodat hij niet richting zijn drinkbak loopt maar ja, gaat het ooit uit zijn koppie, ookal is hij er net mee begonnen. Wat voeren jullie?
Recente onwikkeing, dan moet je meteen proberen de oorzaak te achterhalen. Kan maagproblemen zijn maar ook stress rond de voertijden. Hoe eerder, hoe beter want hoe langer het bestaat, hoe meer zelfbelonend het gedrag wordt en hoe moeilijker je er van af komt.
Qua voer kan je weinig anders doen volgens mij, behalve de brok weglaten en vervangen door iets wat minder heftig op de maag werkt. Mijn maagpatient staat op sanequi colon, voer van de dierenarts. Zelfs een handje brok reageert zn buik heftig op, dus onderschat kleine beetjes niet.