Als je de doorbloeding in de hoef wil stimuleren, gaan een ijzer en zooltje daar niet bij helpen. Dat verhinderd de natuurlijke pompwerking van de hoef.
Was er geen andere optie zoals een hoefschoen?
paleoceen
Geplaatst: 14-02-15 09:25
Het lijkt erg op hoef/straalkanker. Ben helaas een ervaringsdeskundige. (Mijn paard had dit ook) Neem eens contact op met www.paardenschoenen.nl
Dhr smit heeft mijn paard weer goed gekregen zonder enge snijmethodes.
Cowgirl
Geplaatst: 14-02-15 14:17
Zo'n 20 jaar geleden, toen ik nog een vrij onwetende puber was zonder mond, heb ik bij iemand op stal gestaan waar een paard stond met het zelfde als op de foto. Echter was bij dit paard de gehele straal in beide voeten zoals het kleine plekje op de foto. Ik kan mij herinneren dat het na een bekapping (als dat uiteindelijk dan ook gebeurde want paard stond gewoon met platpoten) ook behoorlijk bloedde. Paard liep ook echt niet fijn. En don't shoot me maar ik smeerde er teer op en daar werd het beter van. Straal werd weer mooi hard, paard ging beter lopen.
Helaas werd het paard toen verplaatst en kon ik er niks meer mee. Ik geloof dat het dier toen later dat jaar op zuidlaren verkocht is.
Als ik nu terug kijk op die situatie was dat in deze tijd een gevalletje voor de dierenpolitie geweest. En aangezien ik nu wel een mond heb was het denk ik niet eens zover gekomen.Dit geval heeft er wel voor gezorgd dat ik altijd aandring op goede hoefverzorging en ik me in de loop der jaren me er echt in verdiept hebt
Paard heeft een andere eigenaar gevonden en voor zover ik haar kon volgen via het kwpn stamboek nog enige veulens gekregen.