Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
xLIESSSx schreef:Ik heb vandaag nét hetzelfde ontdekt bij mijn merrie... :'(
Echter geen flauw idee hoe ze eraan komt, maar ik vermoed dat ze over de draad (zonder prikkels) is willen springen en hierbij haar been heeft opengehaald aan het paardenlint... :/
In ieder geval...
Bij mij is er niks gehecht kunnen worden, de wond is wel mooi uitgekuist. De DA heeft mij echter wel schrik aangejaagd, want als haar gewricht is geraakt is dit geen goed nieuws :'(
Wat heb jij te horen gekregen van je DA ??
Kan nu wel wat steun gebruiken, want ben er echt niet goed van...
poeh niet goed inderdaad, bij mij konden ze snel vaststellen dat er niks aan de pezen en gewrichten was. Ze heeft antibiotica en pijnstillers gehad voor een lange tijd en moest de eerste week absolute stalrust en 2x daags het verband vervangen de wond insmeren en weer inpakken goed schoon spoelen met een spullie. Ik kan je dit zeggen gewoon blijven volhouden heb ik ook gedaan!! Ze hebben me vaker gezegt dat het bijna het einde was gelukkig gaat het nu super goed, honingzalf van mesitran is in elk geval hartstikke goed dat ben ik nu een goede 3 maanden aan het gebruiken en de wond gaat met sprongen vooruit
Morgen zal ik hier eens foto's posten en een update...
DA komt morgen opnieuw de wond verzorgen, nu zit ze lekker dik ingepakt op stal.
sellesob schreef:hoihoi, helaas kan ik hier maar al te goed over meepraten 5 mei 2014 is mijn paard in het schrikdraad gekomen en tot de dag van vandaag is het nog steed niet dicht, het is inmiddag 2 keer open gesprongen en de tweede keer met een gat van 1,5 cm diep

Joolien schreef:

romyloverrr schreef:Joolien schreef:
Deze foto's heb ik haar al laten zien
Ik las de topictitel en dacht, o, daar zou nog intressante informatie in kunnen staan voor Natalie
Het gaat zo ontsettend veel beter nu
Het is bijna niet te geloven maar toen de wond zo heel erg was zag het er in het echt nóg erger uit als op de foto's...
Het is echt heel erg mooi aan het genezen! Ik ben benieuwd naar volgende week
Tessabo schreef:Indrukwekkende wond zeg! Is mooi aan het helen in ieder geval. Heb zelf zoiets ook meegemaakt aantal jaar geleden met jong paard maar die wond (op schouder) is heel goed genezen met destijds nieuwe gel Vulketan. Nu niet meer in NL verkrijgbaar volgens mij. Mesitran ken ik niet maar verkrijgbaar via DA neem ik aan?
(wat goed is natuurlijk, er zit geen ontsteking op (voorlopig)).
Zij zullen Zelda ook nog antibiotica blijven inspuiten en haar ontstekingsremmers via een pasta toedienen.
:

pb-en kan altijd Fritsiej schreef:Mijn paard is ruim twee jaar geleden een grote draadwond opgelopen. Alleen lager op het achterbeen. Bij hem heeft het draad er praktisch helemaal omheen gezeten, maar vanaf de zijkant tot de achterkant ( +_ 20 cm) Na één week is de afgestorven huid eraf gekomen en gebleken dat zelfs zijn bot een inkeping had van het draad. Hij heeft géén moment kreupel gelopen, maar het heeft ruim 9 maanden geduurd voordat het dicht was. Metrisan heeft gigantisch goed gewerkt.
Mocht je vragen hebbenpb-en kan altijd
NatalieLot schreef:Tessabo schreef:Mij is verteld dat de vulketan alleen tegen wildvlees is en de wondheling benadeeld. Heb wel een tube nog liggen tegen het wildvlees.
Mesitran ia overal verkrijgbaar ik krijg het zelf via een site van een wondverzorger die mij potjes van 250gr kan aanbieden. Heel fijn want grote wond vraagt ook grote pot, ben ongeveer 100,- kwijt aan 2 potten incl verzenden
sellesob schreef:@NatalieLot nee dit heb ik niet gebruikt omdat mij dit is afgeraden door de da ivm wildvlees.. wij hebben inmiddels te horen gekregen van een andere da die mijn paard wel wou overnemen als 'projectje' dat het aller beste was geweest om direct een operatie te ondergaan dit is ons echt nooit aangeraden door onze da.. de kliniek heeft gezegd dat als wij de wond zo verder laten genezen als nu er een te grote kans bestaat dat de wond later weer voor dus de 3de keer open zal gaan.. een operatie die voor ons paard nog kan helpen kost €3000 dit word ons echt te gek en wij zijn ten einde raad, ik hoop dat het met jouw paardje wel goed af loopt! in elk geval ontzettend veel sterkte..