Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

geerke schreef:Inderdaad pantykous...ik denk dat dat de grootste reden is. Bloedonderzoek is niet nodig,pony is ontwormd,heb het idee dat het ook niet aan de tanden ligt...pony krijgt gewoonweg niet genoeg eten binnen door dat andere paard.Ik gok even...pony krijgt sochtends voor naar buiten gaan een halve kilo brok,dan gaat hij bij het paard van de buren in de paddock,waar waarschijnlijk hooi ligt maar waar hij niets van mag eten....smiddags komt baasje,rijdt wat,longeert wat ,pony op stal met halve kilo brok en wat hooi Dat gaat na een tijdje fout,dan zijn de reserves op.Dus....of paddock in tweeen delen of om de beurt er in,pony moet onbeperkt hooi kunnen eten nu en voer wat dik maakt.Wel goed dat TS de da erbij heeft gehaald....maar ik denk dat de oorzaak gewoon heel simpel is.... Hij eet niet genoeg.
DatBenIkNou schreef:geerke schreef:Inderdaad pantykous...ik denk dat dat de grootste reden is. Bloedonderzoek is niet nodig,pony is ontwormd,heb het idee dat het ook niet aan de tanden ligt...pony krijgt gewoonweg niet genoeg eten binnen door dat andere paard.Ik gok even...pony krijgt sochtends voor naar buiten gaan een halve kilo brok,dan gaat hij bij het paard van de buren in de paddock,waar waarschijnlijk hooi ligt maar waar hij niets van mag eten....smiddags komt baasje,rijdt wat,longeert wat ,pony op stal met halve kilo brok en wat hooi Dat gaat na een tijdje fout,dan zijn de reserves op.Dus....of paddock in tweeen delen of om de beurt er in,pony moet onbeperkt hooi kunnen eten nu en voer wat dik maakt.Wel goed dat TS de da erbij heeft gehaald....maar ik denk dat de oorzaak gewoon heel simpel is.... Hij eet niet genoeg.
Hoezo bloedonderzoek is dan niet nodig? Weet jij waarmee de pony ontwormt is of bij jij vee-arts dat je diagnoses kan stellen? Vind ik nogal gedurfd vanachter je pc vandaan.
Onze vorige merrie was ook keurig ontwormt en werd broodmager. In mest niets te vinden, bij bloedonderzoek bleek dat zij ernstig bloedworm had. Paarden kunnen hier aan onderdoor gaan, ik zou dus zeker wél bloedonderzoek laten doen, en daarnaast het paard meer calorieën binnen laten krijgen. Pavo Podogrow zoals hierboven ook al gezegd werd, heb ik toen ook goede ervaringen mee gehad. Beetje olie erdoor en onbeperkt ruwvoer aanbieden.
Nog 2 weken wachten? Als er iets ergs aan de hand is met hem, gaat hij alleen maar verder achteruit 
En dan onbeperkt hooi/kuil geven met bietenpulp of Seniores Priores.haaika schreef:Waarom zo'n jong beestje scheren? Op deze jonge leeftijd moet je ze toch niet in het zweet rijden? Ondanks dat je hem magerder ziet worden, kruip je er gewoon 3 x in de week op??
DatBenIkNou schreef:geerke schreef:Inderdaad pantykous...ik denk dat dat de grootste reden is. Bloedonderzoek is niet nodig,pony is ontwormd,heb het idee dat het ook niet aan de tanden ligt...pony krijgt gewoonweg niet genoeg eten binnen door dat andere paard.Ik gok even...pony krijgt sochtends voor naar buiten gaan een halve kilo brok,dan gaat hij bij het paard van de buren in de paddock,waar waarschijnlijk hooi ligt maar waar hij niets van mag eten....smiddags komt baasje,rijdt wat,longeert wat ,pony op stal met halve kilo brok en wat hooi Dat gaat na een tijdje fout,dan zijn de reserves op.Dus....of paddock in tweeen delen of om de beurt er in,pony moet onbeperkt hooi kunnen eten nu en voer wat dik maakt.Wel goed dat TS de da erbij heeft gehaald....maar ik denk dat de oorzaak gewoon heel simpel is.... Hij eet niet genoeg.
Hoezo bloedonderzoek is dan niet nodig? Weet jij waarmee de pony ontwormt is of bij jij vee-arts dat je diagnoses kan stellen? Vind ik nogal gedurfd vanachter je pc vandaan.
Onze vorige merrie was ook keurig ontwormt en werd broodmager. In mest niets te vinden, bij bloedonderzoek bleek dat zij ernstig bloedworm had. Paarden kunnen hier aan onderdoor gaan, ik zou dus zeker wél bloedonderzoek laten doen, en daarnaast het paard meer calorieën binnen laten krijgen. Pavo Podogrow zoals hierboven ook al gezegd werd, heb ik toen ook goede ervaringen mee gehad. Beetje olie erdoor en onbeperkt ruwvoer aanbieden.[/quote
quote="geerke"]
nee....ik ben geen vee-arts...de vee-arts is er trouwens wel bijgeweest en heeft hem ontwormd.
Ik denk alleen logisch na.
Eerst eens zorgen dat hij genoeg voer en hooi binnen krijgt,en niet meer opgejaagt word.Is er na twee weken geen verschil te zien kan een bloedproef altijd nog.
Je hoeft mij niet zo aanvallend te benaderen hoor,ik heb genoeg ervaring om geen onzin te verkondigen.