Anita_D schreef:Nou Smurf, das dan pech zou Alane zeggen, of niet dan Alane?
Gewoon een uitzondering toch?
En met die chips zal echt wel gefraudeerd kunnen worden hoor, het zal me niks verbazen als je ze kappot kunt slaan...
Verder zijn er genoeg bekende ruiters die tegen zijn, Anky en Jeroen Dubbeldam bijvoorbeeld, vast niet voor niks lijkt me.
Verder is het wel vreemd dat chippen niet Europees verplicht is, is de rest van Europa dan toch verstandiger dan wij?
Nou, ik ben er wel klaar mee, ieder zijn mening en ik laat iedereen in zijn waarde wat dat betreft, maar in mijn paarden wordt niet gechipt.
Het wordt dus tijd om een brief te gaan schrijven en dna af te geven, een paspoort heb ik al.
Als er straks mischien wel rottige dingen gebeuren met dat gechip, hoef ik me geen zorgen te maken.
In ieder geval bedankt voor de reacties, de meningen zijn wel verdeeld zie ik.
Allereerst is het zo dat chippen nog steeds NIET verplicht is. EU beslist er pas over ergens in maart 2004...
Daarnaast als je al een paspoort hebt voor je paardje valje binnen de overgangsregeling en heb je dus nog 2 jaar de tijd...
En inderdaad de uitzondering die de regel bevestigd, of pech gehad, slecht geplaatste chip, (integenstelling tot honden en katten waar de chip onderhuids geplaatst wordt, dient bij een paard de chip in de halsspier geplaatst te worden mede om zwerven te voorkomen....)
Als je uit wilt gaan van alle uitzonderingen dan zul je ook je paard niet meer in de trailer moeten zetten (gebeuren vaker ongelukken mee dan je zou denken), niet meer deelnemen aan wedstrijden (hij zal maar een klap krijgen van een ander paard) en ook niet meer met soortgenootjes op de weide. Wordt een deken taboe, zijn er ook al genoeg mee verongelukt. Stal ook maar gelijk afschaffen...enz.