kreupel paard, been trekt in de kramp

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 13:30

Hij stapt nu redelijk goed... Gisteren vond hij het nodig om een galopje uit te testen... Nou om te janken... De gemiddelde kameel loopt beter :( het is dus nog niet ok... Ik had stiekem gehoopt dat het beter zou zijn nu de druk eraf is... Maar goed hij loopt ook al 3 weken ronduit slecht om zo weinig mogelijk belasting op het been te krijgen. Dat zal zijn spieren etc ook niet veel goeds gedaan hebben...

Hij voelt zich wel ietsje beter, een week geleden haalde hij het echt niet in zijn hoofd om te willen galoperen... Met het verband wisselen was hij gisteren overigens behoorlijk dwars... En waren de pogingen om zijn been op de grond te krijgen niet meer op 2 handen te tellen... (erg fijn voor mijn onderrug, die dankzij bekkeninstabiliteit n.a.v. de zwangerschap al sowieso niet geweldig voelde) Zometeen maar weer eens kijken hoe het er vandaag bij staat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 23:25

Ik zou misschien, zeker nu je weet dat het een zweer is, toch ook je hoefsmid ook even bellen voor advies en zijn mening. Dat kan nogal eens verschillen van het advies van de dierenarts, en je paard veel helpen. Sterkte!

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-16 08:37

Helaas heeft dit topic geen goed einde...

Neon heeft vanaf december 2014 steeds terugkerende hoefzweren gekregen. Hij kreeg ze op een gegeven moment afwisselend aan 3 hoeven. De laatste keer was het zelfs aan 3 hoeven tegelijkertijd. We weten niet waarom hij na al die jaren opeens hoefzweren is gaan maken... hij is altijd gezond geweest en is zijn hele leven lang in een weide gehouden met een verharde schuilstal. Hij heeft vroeger van zijn 4e tot 6e levensjaar voorijzers gehad erna heeft hij altijd zonder ijzers gestaan. Hij had nooit eerder problemen gehad :(

Na bijna 20 jaar samen te Ijn geweest hebben we afgelopen woensdag afscheid moeten nemen... het was een hopeloze zaak geworden :(

Gulpje

Re: kreupel paard, been trekt in de kramp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 12:40

Ach wat verdrietig....sterkte TS! :(:)

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 12:58

Wat een verdrietige afloop.. Heel veel sterkte!

tarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 13:12

Ach jakkie, dat verwacht je niet. Veel sterkte ..

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 14:01

Ach ik heb je topic nog gevolgd.
Jammer voor deze nare update...

Sterkte ermee.