Natuurlijke brok

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ZusJacobs

Re: Natuurlijke brok

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 10:10

Nee vandaar mijn vraag in dit topic.. Klopt ;) Bio-ron is wat dat betreft wel echt goed te verkrijgen!

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 13:54

Maar zit vol granen..

het is maar net wat je wilt ;)

Westendorp zelf is ook niet goed bereikbaar voor jou?

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 14:23

Dat is nog steeds drie kwartier rijden, vind ik echt te ver.. Bedankt voor het meedenken, daar niet van! :)

ja vandaar ook dat ik verder wil kijken.. ik vond het wel fijn klinken dat ze het ook een stuk trager eten dat is ook belangrijk.

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 15:39

Het is maar net wat je wilt :)
Ik reed er eerst 50 min enkele reis voor.

Je hoeft niet vaak voer te halen als je grootverpakkingen neemt. Ik bestelde meestal voor 4 maanden vooruit. Ideaal.

En het is het waard :D

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 17:10

Met grootverpakking bedoel je gewoon de 20 kg? Hoeveel voer jij en welke heb je? De basisbrok?

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 20:42

Nee 150 kilo!

Ik heb de normaalbrok plus en de weideplus.
Als ie volop in training staat, krijgt ie 1,5 weideplus en 1 Normaalplus.. maar dan wordt ie op Z niveau getraind. Toen ik L niveau trainde kreeg ie van alles wat minder :)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 21:33

En dat haal je dan met aanhanger neem ik aan? Wij hebben de ruimte er niet voor dat te plaatsen en ik denk dat we daar dan een jaar mee doen haha..

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 19:33

als je een normale voerton kan plaatsen, dan lukt dit ook..
Klinkt erg groot maar valt reuze mee.

De tonnen zijn hoger.

De meeste mensen met 1 paard doen ongeveer 3 a 4 maanden ermee.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 19:40

Ik zag het inderdaad op de website, even gevraagd tot hoe lang dit houdbaar is. Wij voeren niet dagelijks en gezien ik in het voorjaar met pony naar Duitsland gaat doen we er wel langer mee dan drie maanden. Dan toch maar kijken naar zo iets, best handig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 21:14

Ik voer mijn haflinger van 14 alleen haver. Gele of zwarte, geen geplette, bij dit laatste is de houdbaarheidsdatum nog langer dan bij hele. De meeste haver die je kàn kopen is al iets van 2 jaar oud, geplette haver kunnen ze nog langer bewaren.
Ik voer hem haver omdat ik dan zeker weet dat ik hem een rein product geef, waar geen sinterklaasschuimpjes,of kerstkransjes inzitten. Of wat ze allemaal niet meer in paardenvoer stoppen, check maar eens wat grote diervoeders, deze verwerken alles wat er in de super overblijft en varkens-en rundervoer, en deze dieren zijn voor menselijke consumptie, die dieren, kan je nagaan wat wij in onze paarden stoppen.. ( daárom eet ik het liefst paardenvlees)

Hij 'doet' het er nu een jaar op, en we leven nog :D geen hysterisch paard, geen extra energie, gewoon hetzelfde paard als altijd. Hij krijgt per dag, wintermaanden, een halve kilo per dag. Heel fijn om te zien hoe hij met 250 gram haver staat te malen als een korenmolen, en het speeksel om zijn lippen staat, terwijl buurman-paarden met hun halve kilo sportbrok na twee happen klaar zijn.
En zetmeel... Ach, paniek paniek, zetmeel werkt heel goed bij maagzuur, neem maar eens een rauwe aardappel als je het zuur hebt, geen rennie die die werking evenaart. En maagzuur, dat hebben de meeste paarden teveel...

Wil een kanttekening plaatsen bij mijn lofzang, wij hebben perfect hooi.
Geen voordroog, geen kuil, geen te vet bemest hooi, nee, mooi, droog,lekker riekend, niet prikkend hooi. Gehooid van een paar landen waar niet op wordt gegierd, wat mág groeien zoals het wil. Wel Engels raaigras, maar niets toegevoegd.

Goed hooi is natuurlijk voer, dé brandstof voor je paard, alles wat je daarnaast voert moet niet de hoofdmoot zijn, daar kan je helaas de voerfabrie-boeven niet meer op vertrouwen.. Wist je dat paardenvoer een geur moet hebben dat de klant het wil kopen?
Haver ruikt nergens naar, en havermout, yekyekyek, geef mij maar yoghurt s'morgens, maarja, ben dan ook geen paard!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 22:48

Ben wel benieuwd wat haver dan 'toevoegt' voor jou Nielojram?
Wat die brok betreft van Voergezond, wat zit er dan precies in? Ik mis een ingrediënten lijst

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 10:47

Tsja ik denk als de ingrediënten lijst online zetten, dat het snel nagemaakt gaat worden.

Ik zou zeggen, stuur een mail naar voergezond en ze vertellen je er vast het één en ander over.

Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 03:06

Stiekeme vraag. Mijn paard lijkt dus echt last te hebben van buik of maagpijn. De dierenarts is er mee bezig maar dit is wel pas gekomen sinds ik marstall voer, kan dat het zijn of is dat onzin? Marstall staat toch ook best goed bekend?

Mijn buurman probeerd mij over te halen om hugho te voeren, van marstall western voer ik 2 scheppen per dag en van de hugho kruidenmix is 1 schep voldoende dus voor de prijs hoef ik het niet te laten.

Bovendien zijn beide merken om de hoek dus ook dat is makkelijk.

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 10:57

Mijnes kreeg kale plekken met jeuk op zijn huid van Marstall......

Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 15:26

Tinkels schreef:
Mijones kreeg kale plekken met jeuk op zijn huid van Marstall......

Oh echt? Dat is de eerste keer dat ik een negatieve ervaring hoor. Wat voer je nu?

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 16:35

Normaalbrok en Weidebrok van Voergezond.nl

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 10:37

En voldoende ruwvoer

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 10:50

Caballos schreef:
En voldoende ruwvoer