Ik zie door de bomen het bos niet meer! Sarcoid! + foto's!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

anouk1571992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-15 22:59

Deugenietje schreef:
Jeetje, ik hoop dat die zalf gaat helpen.

Heel veel sterkte.

Bedankt!
Ik hoop zelf ook dat de zalf een resultaat gaat geven!!

mrie

Re: Ik zie door de bomen het bos niet meer! Sarcoid! + foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 23:10

Ik betaalde voor de zalf van dr Knotty 24 pond het consult... ik geloof iets van 60 pond. Al met al viel me dat erg mee.
Mijn veearts had geen ervaring en ging er mee akkoord niets dan voorrijkosten in rekening te brengen zodat zij kennis en een voor haar nieuwe behandelingsmethode op te doen.
Mijn paard heeft een heel groot gat in zijn buik gehad door de zalf en daar niets van gemerkt. Hij heeft misschien helemaal in het begin een paar dagen een opgezette buik gehad wat niet fijn was maar verder.....

Ik kan je alleen maar van harte aan bevelen knotty's adviezen op t volgen. Hij is eerlijk, als hij denkt dat het niets wordt dan zegt hij dat ook

ponymens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 23:16

De zalf is efudix, wordt ook bij mensen gebruikt. Helaas heb ik het zelf enkele keren moeten gebruiken en het is zeer pijnlijk. Denk dat het een goede oplossing is maar hou er wel rekening mee dat het flink pijn kan doen, het brand de slechte cellen weg en de wond die het veroorzaakt is vergelijkbaar met een 3 de graads brandwond.

anouk1571992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-15 23:48

mrie schreef:
Ik betaalde voor de zalf van dr Knotty 24 pond het consult... ik geloof iets van 60 pond. Al met al viel me dat erg mee.
Mijn veearts had geen ervaring en ging er mee akkoord niets dan voorrijkosten in rekening te brengen zodat zij kennis en een voor haar nieuwe behandelingsmethode op te doen.
Mijn paard heeft een heel groot gat in zijn buik gehad door de zalf en daar niets van gemerkt. Hij heeft misschien helemaal in het begin een paar dagen een opgezette buik gehad wat niet fijn was maar verder.....

Ik kan je alleen maar van harte aan bevelen knotty's adviezen op t volgen. Hij is eerlijk, als hij denkt dat het niets wordt dan zegt hij dat ook

Dat valt idd mee!
Is het bij jou paard nu helemaal verdwenen en hoe lang heeft dat geduurd?

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 23:51

Stoppen met de zalfjes en voor een goede BCG behandeling gaan. Mijn paard had twee hele lelijke boven zijn oog en op zijn lip en ze zijn helemaal weg in korte tijd. Ben heel erg tevreden over de behandeling. Voor meer info moet je me maar even pben. Echt doen, dit is niets!

anouk1571992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-15 23:56

denice schreef:
Stoppen met de zalfjes en voor een goede BCG behandeling gaan. Mijn paard had twee hele lelijke boven zijn oog en op zijn lip en ze zijn helemaal weg in korte tijd. Ben heel erg tevreden over de behandeling. Voor meer info moet je me maar even pben. Echt doen, dit is niets!

Ik heb inderdaad veel goede verhalen gehoord over BCG injecties.
Maar ik heb me ook laten vertellen dat deze alleen goed werken bij sarcoiden op het hoofd maar het zou niet werken bij sarcoiden op de benen.
Dus daarom ben ik daar eigenlijk ook niet mee verder gegaan.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 00:00

Dat is onzin hoor, heb daar veel paarden met sarcoiden op allerlei plekken gezien daar. Zelfs paarden met wel acht van die dingen. De slagingskans is 85-90% dus dat is flink. Het was niet heel fijn voor mn paard maar hij is er helemaal vanaf nu, ben heel blij dat ik die keuze gemaakt heb.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 04:22

Ik heb iets van 350 euro betaald aan Engeland. De zalf was AW4Ludens. De sarcoid (inmiddels een fybroplastische geworden) verdween als sneeuw voor de zon. De zalf moet een aantal keren worden opgebracht door je eigen dierenarts. Mijn dierenarts heeft daar niets voor gerekend. Als hij wel voorrijkosten rekent, moet je die erbij op tellen. Het is een agressief goedje: ze willen dus niet dat je het zelf opbrengt.

Heel verstandig dat je niet voor een operatie of voor alderra bent gegaan.

BCJ injecties kunnen zeker ook werken. Je paard wordt er met een beetje pech wel ziek van. En ook voor die injecties geldt: werkt voor sommige paarden wel en voor sommige paarden niet.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 15:46

Ik heb er echt veel te slechte ervaring mee gehad met de BCG. Ik zou ook kiezen voor de Knottenberg chemo.
Denk er om dat je het zelf echt niet niet mag aanraken hoor.

anouk1571992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 19:24

Anya schreef:
Ik heb iets van 350 euro betaald aan Engeland. De zalf was AW4Ludens. De sarcoid (inmiddels een fybroplastische geworden) verdween als sneeuw voor de zon. De zalf moet een aantal keren worden opgebracht door je eigen dierenarts. Mijn dierenarts heeft daar niets voor gerekend. Als hij wel voorrijkosten rekent, moet je die erbij op tellen. Het is een agressief goedje: ze willen dus niet dat je het zelf opbrengt.

Heel verstandig dat je niet voor een operatie of voor alderra bent gegaan.

BCJ injecties kunnen zeker ook werken. Je paard wordt er met een beetje pech wel ziek van. En ook voor die injecties geldt: werkt voor sommige paarden wel en voor sommige paarden niet.

Mmmm 350€ is te doen, had het een stuk duurde verwacht!
En goed om te horen dat het snel verholpen was.
Vraagje? Om de hoeveel dagen/weken moet deze zalf worden herhaald?

anouk1571992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 19:26

Sizzle schreef:
Ik heb er echt veel te slechte ervaring mee gehad met de BCG. Ik zou ook kiezen voor de Knottenberg chemo.
Denk er om dat je het zelf echt niet niet mag aanraken hoor.

Ik denk dat ik ook ga afzien van de BCG injecties, hoor hier veel dubbele verhalen over en op de site van universiteit Utrecht staat dat het alleen goed werkt bij het hoofd maar onder de oksel heb je maar een kleine kans op herstel!
En omdat hier toch al veel bokkers zijn met goed verhalen over de zalf van Knotty vind ik het zeker de moeite waard om deze proberen!

anouk1571992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 19:48

Vandaag zat er echt weer een hele brok viezigheid op, hier foto's van vandaag!

Afbeelding

Afbeelding

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 19:52

jeetje wat heftig

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 21:55

Ik moest om de drie dagen smeren. De foto's in de wiki zijn van mijn paard. Eerst cryochirurgie (vreselijke etterende wond). Daarna kwam de verrucose sarcoid terug als een fybroplastische. Daar is de liverpoolcream (AW4 ludens) op aangebracht. De korst liet los en het heelde heel netjes. Het plekje waar de sarcoid zat is (nu jaren later) wel kaal gebleven en eromheen zitten witte haren.

anouk1571992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 11:39

Anya schreef:
Ik moest om de drie dagen smeren. De foto's in de wiki zijn van mijn paard. Eerst cryochirurgie (vreselijke etterende wond). Daarna kwam de verrucose sarcoid terug als een fybroplastische. Daar is de liverpoolcream (AW4 ludens) op aangebracht. De korst liet los en het heelde heel netjes. Het plekje waar de sarcoid zat is (nu jaren later) wel kaal gebleven en eromheen zitten witte haren.

Fijn om te horen, dat de zalf goed resultaat heeft. Hoe vaak heb je de zalf moeten aanbrengen en weet jij nog toevallig ongeveer de kosten?

Ik bel vandaag even de dierenarts om te overleggen

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 16:31

Volgens mij bij Lan 5x maar dat weet ik niet meer zeker.
En ik was rond de 350 euro kwijt aan zalf en consult. Opbrengen heeft de DA gratis gedaan: was geinteresseerd in deze methode van behandeling.

Fauvetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 17:43

Hey, ik val even binnen.
Mijn paard heeft ook een sarcoide op een nogal ongemakkelijke plaats...
Ik wou geen hardnekkige zalf/chemo,... wat dan ook gebruiken en ben voor Virex van Hilton herbs gegaan. Ze kunnen effectief van deze zalf eten als ze zin hebben... volledig natuurlijk, daarnaast voer ik brandnetels bij om haar weerstand op peil te houden. Ik las op het internet vaak verhalen van dure behandelingen die het ofwel erger maakten, niets deden of waar de sarcoide terug kwam na verloop van tijd.

Mijn DA is zelf verbaasd over het resultaat. Ik smeer nu een dik jaar hieronder een foto van hoe de sarcoide geëvolueerd is.
Afbeelding

Momenteel groeit er haar op plaatsen waar vorig jaar niets van haar te bespeuren was (de lange rechte kale streep is door haar deken ontstaan). En ik zie eindelijk het einde van de sarcoid in zicht....

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 18:40

Dat ziet er wel heel veelbelovend uit Maar.. als dit een jaar smeren vergt dan gaat dit niet werken bij sarcoids die sneller groeien dan je kunt smeren. Dat is echt een stevige kanttekening voor de mensen met fybroplastische sarcoids die dit een goede methode lijkt. Met een verrucose of nodulaire variant zou ik het nog wel willen proberen.

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 21:54

Ik heb deze zalf ook gebruikt op een fybroplastische sarcoid, samen met Prodiplast-T, en ik heb zeker geen heel jaar gesmeerd, de sarcoid is heel wat verkleind en nooit meer zacht geworden of gebloed, het was een hard schijfje geworden.

anouk1571992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 19:36

Gisteren is de dikke korst van de sarcoid afgevallen.
En nu zag ik tot mijn grote schrik dat de sarcoid naar buiten is aan het groeien |(
Dus hij is aan het groeien en wordt het dikker :?
Nu heeft mijn eigen dierenarts, prof Knottebelt gemaild over de kosten van de zalf.
Als we dat weten gaan we hem bestellen en hopen op een goed resultaat.

Afbeelding

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 19:43

Ik duim voor je. En Knottenbelt weet echt waar hij het over heeft!

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 19:49

Jammer dat dit heeft moeten gebeuren, sarcoid moet je eigenlijk nooit laten wegsnijden! In 90% van de gevallen komt deze altijd terug en veel agressiever dan eerst :n

Mijn paard heeft ook een sarcoid in zijn hald gehad, het was een rond plek met een diameter van 5cm. Mijn DA zei ook in de eerste instantie dat ik het weg moest laten snijden. Gelukkig was mijn moeder het hier niet zomaar mee eens (aangezien ik toen nog maar 13 was), en heeft ze verder opzoekingswerk gedaan. Via via heeft ze uiteindelijk contact gehad met Knottenbelt, die zalf die hij ontworpen heeft was toen nog niet op de markt aangezien ze er toen nog volop mee aan het testen waren. Mijn paard heeft toen eigenlijk als "proefpaard" gediend voor die zalf, maar het heeft wel gewerkt! We moesten heel stipt om de 8u die zalf erop smeren, dat drie weken lang. Na een paar dagen was het verschil al merkbaar, de sarcoid begon gewoon weg te brokkelen tot een kale vlek. Ondertussen is er allang terug haar op gegroeid en merk je zelfs niet dat hij er ooit een sarcoid heeft gehad ;)

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 19:53

Jeetje wat een ellende zeg.Ik kan je niks anders doen dan heel veel sterkte wensen.

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 21:32

Neee, bah. Heeft je paardlief ook pijn?

Hoop dat je deze week gauw meer weet over de zalf en hoe duur het gaat kosten.

CloudDancing

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 15:42

Hoe is het nu met het paard?