Help, paard wil niet meer staan

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 13:15

Sterkte ts met de merrie. Ik hoop dat er mensen bij zijn om te helpen.
ik wacht met smart op een update, en t liefste een positieve. Sterkte!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 13:15

Waarom staat dit topic ineens bij OPG en niet (meer) bij Medisch?

kirsten4

Re: Help, paard wil niet meer staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 13:19

Inderdaad ?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 13:21

DeMolenhoek schreef:
Hé mensen. Kan het alsjeblief wat rustigere? Ts heeft er al meerdere keren de dierenarts bij gehaald en vertrouw ook op zijn oordeel neem ik aan? Ze opende dit topic voor meer tips en heeft al eventjes niet meer gereageerd waardoor ik denk dat ze ook bezig is met er iets aan te doen.

Zoals ik het lees, maar 1 x (gisteren) en deze heeft alleen pijnstiller gespoten en is weer gegaan.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 13:22

Brainless schreef:
DeMolenhoek schreef:
Hé mensen. Kan het alsjeblief wat rustigere? Ts heeft er al meerdere keren de dierenarts bij gehaald en vertrouw ook op zijn oordeel neem ik aan? Ze opende dit topic voor meer tips en heeft al eventjes niet meer gereageerd waardoor ik denk dat ze ook bezig is met er iets aan te doen.

Zoals ik het lees, maar 1 x (gisteren) en deze heeft alleen pijnstiller gespoten en is weer gegaan.

Daarbij het feit dat paard al 1,5 dag daar ligt (in de kou, in de buitenbak).........

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 13:23

MayDayParade schreef:
fohadie schreef:
Ik hoop dat TS snel reageerd en niet nu op school/werk zit en pas vanmiddag of vanavond deze reacties leest en het dan te laat is...

Ik denk dat het vor TS nu ook el duidelijk is dat er met speod een DA bij moet komen omdat anders zowel moeder als veulen het misschien niet overleefd.
Heel veel sterkte TS ik hoop voor je dat het meevalt.

Ik hoop dat TS bij haar paard is... Als iemand niet reageert hoeft niet meteen te betekenen dat diegene zich geen zorgen maakt en gewoon uit z'n neus zit te vreten...

Lijkt me voor TS al helemaal rot om straks te lezen dat ze een slecht baasje is terwijl ze nu misschien bij haar paard is, zoekend naar een oplossing.

Ik denk dat jij mijn reactie verkeerd begrijpt? Ik hoop ook dat TS bij haar paard is, maar het is toch n iet raar gedacht dat iemand op maandagmiddag aan het werk/school is?! Over oordelen gesproken, ik denk dat jij dat nu eerder over mij doet.
Niet zo snel oordelen...

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 13:24

vannacht was wel heel koud idd.
Ik zou voor een merrie in deze situatie met weinig zicht op verbetering, toch wel snel overwegen om haar een verder lijden te besparen.
maar mis in je verhaal ook vooral de diagnose en prognose van de DA.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 13:25

Ik vind het maar een vreemd verhaal.
Een VA komt niet langs om alleen maar pijnstillers te geven zonder boe of bah te zeggen. Zeker niet als de merrie drachtig is.

En als de merrie al anderhalve dag ligt, gister de VA langs is geweest... Waarom zou je dan nu een topic op bokt openen? Normaal gesproken zou je dan nogmaals de VA bellen omdat het echt niet goed gaat.
Laatst bijgewerkt door HorseTopShop op 01-12-14 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

kirsten4

Inderdaad, en volgensmij bedoelt niemand dit aanvallend maar is iedereen meer bezorgd en wil dat het paard niets overkomt.. Hopelijk heeft TS snel weer een update

EDIT: quote ging fout dus maar weggelaten
Laatst bijgewerkt door kirsten4 op 01-12-14 13:27, in het totaal 2 keer bewerkt

fohadie

Grr kwoot verkloot.

Ik zeg nergens dat TS niets doet en uit haar neus vreet, ik hoop alleen het betse voor haar dus niet zo snel oordelen over mij misschien, poster die mij heeft gekwoot?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 13:27

volgens mij zegt niemand hier dat TS 'een slecht baasje is' voor haar paard. Enkel is men zeer begaan met het paard in kwestie en probeert men TS zoveel mogelijk 'wakker te schudden' dat de DA die zij bij haar paard heeft gehad, een nogal aparte werkwijze en afwachtende houding heeft, als het allemaal zo is gegaan.
Laatst bijgewerkt door JoyCiej007 op 01-12-14 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 13:29

Wat een bizar topic dit, ik hoop toch echt dat de TS er een ander DA bij heeft gehaald, dit klinkt echt veel te ernstig om even aan te kijken :n.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 13:34

Niemand zegt inderdaad dat het een slecht baasje is, maar ik moet wel zeggen dat ik, net als anderen hier toch wel zeer verbaasd ben over haar afwachtendheid hierin. De meesten laten zich niet afschepen met een pijnstiller en haar 1,5 dag buiten laten liggen terwijl het bijna vriest. Dan moet je zelf toch ook wel al eerder inzien dat er iets echt fout is.

Ik hoop maar dat het een goed einde gaat krijgen.

Bluebella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 13:36

Een topic openen op Bokt terwijl dit speelt zou het laatste zijn waar ik aan zou denken.
Maar goed.. Bel de DA, bel desnoods een andere veearts, of zelf de kliniek!
En veel sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 13:36

Als dit paard al zolang ligt, is de kans groot dat het veulen al niet meer leeft.
Ik zou geen seconde hebben kunnen slapen vannacht, wetende dat mijn paard buiten ligt te wachten op de dood.
Als ik heel eerlijk ben, verwacht ik dat dit dier het niet overleeft.

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 13:37

Oef... hopelijk komt het goed... en is de VA inmiddels al langstgeweest... hopelijk komt er snel een update met goed nieuws...

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 13:38

Ik vindt het ook maar raar dat de DA verder niks heeft gedaan ...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 13:38

http://www.1001tips.be/vrije-tijd/paard ... aarden.asp

Lang liggen is echt niet goed voor een paard.
Ik snap dat de DA een pijnstiller spuit, maar dan moet hij ook blijven om te kijken of het paard daarna snel opstaat.
Als dat niet het geval is moet het paard in de benen geholpen worden.
Kan het paard niet zelfstandig blijven staan, zal deze in een harnas overeind gehouden moeten worden.
Maar ik ben bang dat als het paard zijn benen totaal niet gebruikt/beweegt, er ergens een flinke zenuw beknelling zit en heeft alleen een pijnstiller geen nut (paard is verlamd en voelt niets).

Paarden die langer dan 12 uur liggen, hebben grote kans op blijvende (inwendige) schade.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 13:39

Ik geloof bijna niet wat ik lees, als mijn pony niet meer zou staan (laat staan als ze drachtig zou zijn!!)
zou ik niet rusten voordat ze staat, stabiel is en weer 'goed' is.
Waar wacht je op?

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 13:40

Een drachtige merrie die niet meer opstaat en buiten ligt, zonder bescherming? Dat wil niemand meemaken. Dat het ernstig is lijkt me wel duidelijk. Ik zou overleggen met de kliniek...

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 13:43

Iedereen valt er nu over dat de da de merrie heeft laten liggen en alleen een pijnstiller heeft gegeven, maar ik kan nergens vinden in dit topic hoe lang ts moest afwachten? Lijkt mij niet dat een da zou zeggen dat je het 24u moet aankijken? Misschien een fout in de communicatie? Dat ts niet goed begrepen hoe lang ze moest wachten en de da denkt dat het opgelost is omdat hij niks meer gehoord heeft?

In elk geval veel sterkte ts. Hier draaien de duimen voor merrie en veulen

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 13:43

Ik neem aan dat TS ook wel weet dat het ernstig is. anders open je ook geen topic om te vragen wat het zou kunnen zijn en of mensen oplossingen hebben.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 13:44

Ben ik de enige die nooit een VA bij mijn paard wil hebben maar een DA?
Naar mijn weten is de opleiding voor VA heel anders dan DA en heb je dan niet de juiste kennis om een paard te behandelen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 13:45

Als het paard zelf al niets meer lijkt te doen bij optakelen zou ik zeggen dat ze het al opgegeven heeft.
Ik zou haar iig niet te lang meer laten tobben.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 13:45

Sure_lee schreef:
Ben ik de enige die nooit een VA bij mijn paard wil hebben maar een DA?
Naar mijn weten is de opleiding voor VA heel anders dan DA en heb je dan niet de juiste kennis om een paard te behandelen.

VA = veearts
DA = dierenarts

Hier komen veeartsen als er wat met de paarden is.....
Met de honden ga ik naar de dierenarts....
Laatst bijgewerkt door HorseTopShop op 01-12-14 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt