Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
[***] schreef:Pony blijkt een soort van blokkade achterin de rug te hebben, dus zeg maar de laatste wervels en misschien ook het SI-gewricht. Dit zou volgens de DA al een groot deel van (zo niet zijn hele) leven zo zijn, en de pony heeft een manier gevonden om hier mee om te gaan. Wat het exact is (kissing spines bv.) weet ik niet, dit omdat de DA het zinloos vond om foto's te laten maken, dat het vast zat is zo ook wel te zien en gezien zijn leeftijd (nu 18 jaar) zou het toch niet uitmaken.
[***] schreef:Afwisselend. Soms werk ik los, gewoon met longeerlijn aan de kaptoom, met touwtjes (die ik aan de zijkant vastmaakt, heel af en toe eens tussen de voorbenen), soms spelen we ook gewoon met alles (touwhalster en leadrope) en'soms eens de dubbele longe (in combinatie met lange lijnen voor het stapwerk). Denk dat het dat voornamelijk is
(Is een reactie op air, zo nog even die laatste post lezen)
[***] schreef:De DA heeft niks gedaan, kon mij wel een fysio aanraden als ik dat persé zou willen maar vond dat zelf geen zin hebben omdat de kans op verbetering zo enorm klein was.. De osteo is er voor de DA bijgeweest en vond hem compleet ok. Die DA van de knieën vond ook geen behandeling nodig.
[***] schreef:Dus voor mij hoeft er geen peut of paat te komen die zegt dat het wel goed komt, zelf heb ik daar toch al een hard hoofd in (DA was heel duidelijk) maar blijkbaar moet je dat toch maar doen, gezien alle reacties hier... Blijft de vraag foto's of niet, is een moeilijke. Extra geld geven om te horen dat hij kapot is.. tja.. en misschien wil ik het inderdaad wel niet weten, omdat ik mij dan toch schuldig ga voelen als ik erop zou stappen voor dat bosritje, ookal is hij dan zo vrolijk...
Drifter schreef:-En wat dan als je die precieze zin niet te horen krijgt omdat je het niet verder laat onderzoeken? Probleem zit er nog, heeft alleen geen naam omdat jij dat niet wilde horen, verder verandert er niets.
Focussed schreef:Wat mijn punt is: Hoe kun je behandelen als je de oorzaak niet weet?
Lukraak gaan manipuleren, zoals zoveel osteopaten doen? Als dit dier zuur is door KS, botwoekeringen of andere zaken die spelen in de wervelkolom, dan kan een osteo gaan "los maken" wat hij wil, maar het is sec symptoombestrijding en het dier zal dus niet van zijn ongemak afkomen.
Dat bedoel ik te zeggen.... Ik zou eerst willen weten hoe die wervelkolom eruit ziet en a.d.h. daarvan overleggen of andere behandelingen mogelijk én reeël zijn.