Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
tamary schreef:Zijn er dan problemen geweest bij dracht, veulenen of daarna? Die bv een bekkenblessure veroorzaakt kunnen hebben? Heeft de eigenaar dit soort raar lopen misschien eerder gezien? Dat hij daarom zich niet zo druk maakt?
Deken 50-100grams (goede fleecevoering doet al veel). Ik heb zelf ook een hekel aan dekens, maar soms moet je kiezen.
Ze zakte bijna door haar achterbenen. Ook op haar bekken vond ze het duidelijk niet fijn en werd ze wat wankel. Hij heeft haar toen weer uitgependeld (waar ik dus eigenlijk niets van geloof en nog steeds niet) en na de sessie reageerde ze al duidelijk veel minder. Toch zit het me niet lekker..

hwn schreef:Lijkt me idd echt een kwakzalver (ik sta nochtans open voor het alternatieve): als paard toont dat ze pijn heeft aan de rug, heeft ze pijn aan de rug. Maar natuurlijk kan ie ook een reflexpunt gecheckt hebben, dan gaan ze vaak extreem reageren, maar hangt ervan af of ze gewoon reflex geeft, of pijnreactie.
Wat wist ie nu te zeggen over lever en zo?
Ik ga mee met Jolien qua corrigeren, maar zou het zelfs nog extremer stellen: een volwassen paard mag je niet meer corrigeren. Trouwens, de filmpjes die we gezien hebben, tonen geen paard met de knie op slot, toch? (tenzij anderen dit wel gezien hebben).
Ik zou er idd een osteo en/of fysio bij halen.
tamary schreef:Ik heb het vermoeden dat er iets in de trant van bekkeninstabiliteit speelt ivm dracht. Kan zijn dat het een overblijfsel is van een eerdere dracht en dat dat nu weer gaat opspelen door gewicht van het veulen al dan niet in combi met de veranderende hormoonbalans.
hwn schreef:Lijkt me idd echt een kwakzalver (ik sta nochtans open voor het alternatieve): als paard toont dat ze pijn heeft aan de rug, heeft ze pijn aan de rug. Maar natuurlijk kan ie ook een reflexpunt gecheckt hebben, dan gaan ze vaak extreem reageren, maar hangt ervan af of ze gewoon reflex geeft, of pijnreactie.
Wat wist ie nu te zeggen over lever en zo?
Ik ga mee met Jolien qua corrigeren, maar zou het zelfs nog extremer stellen: een volwassen paard mag je niet meer corrigeren. Trouwens, de filmpjes die we gezien hebben, tonen geen paard met de knie op slot, toch? (tenzij anderen dit wel gezien hebben).
Ik zou er idd een osteo en/of fysio bij halen.
De eigenaar volgens mij ook want hij gaf me gelijk toen ik dat zei.. Ga toch nog maar eens met hem in overleg. Dan nogmaals de vraag: eerst dierenarts? En welke kosten mag ik ongeveer verwachten voor zo'n consult? Ben totaal niet thuis in die wereld..