Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
ingvdh schreef:Verzekering kiest eieren voor zijn geld, vergeet niet dat een paard voor de wet en verzekering gewoon een ding is net als een auto. Als je teveel schade rijdt wordt je ook uit de verzekering geknikkerd.
De verzekering is al veel geld kwijt aan jouw paard, prognose is slecht dus ze verklaren hem total loss.
Ben bang dat je geen keus hebt. Wat je zou kunnen doen is uitonderhandelen dat je minder geld pakt maar dan wel het paard naar vrije wil weer kan inzetten.
Edit...
Ik ken een paard dat ook volledig afgekeurd was en uitgekeerd door de verzekering, mocht ook geen wedstrijden meer rijden etc. Nou, na een jaar of 5 was het dier weer zodanig opgeknapt dat de startkaart was aangevraagd en gestart is, heeft nooit een haan naar gekraaid.
bigone schreef:Ts, misschien is het financieel dan beter voor je dat je de premies uit gaat sparen, die in een potje doet en je paard opgeeft aan de verzekering en hem dan terug koopt, ook dit kun je in een potje stoppen voor onvoorziene uitgaven. Door alle onderzoeken weet je wat er aan de hand is en die hoef je niet meer te doen. Verder is het wel zo dat als jij de premie voor het hele jaar betaald hebt , dit onder de geldende voorwaarden hebt gedaan dus volgens mij gelden dan de oude voorwaarden nog. Pas met ingang van de volgende periode zullen ze de polis aan kunnen passen.
Citaat:Van de verzekering ontving ik afgelopen week bericht dat ik twee keuzes had; ik kon mezelf laten uitkopen óf hij mocht verzekerd blijven maar niet meer in het uitgebreide pakket waar hij in zat. Dat zou betekenen dat er qua beenproblemen niets meer wordt verzekerd, ook niet zaken die losstaan van zijn neurologische probleem.
switt schreef:Ja maar stel dat hij 20 gaat worden....Ik wil hem graag verzekerd hebben omdat ik geen spaarpotje heb. Ik studeer over een half jaar af maar verwacht niet meteen een baan te hebben, dat is moeilijk in mijn sector.
femo schreef:Ohh! ik dacht dat hij niet eens meer zonder lijden op het land kon staan..
Ik ben het met je eens, zolang hij zijn lichaam op het land goed kan gebruiken, makkelijk vliegen kan wegjagen etc etc.. dan zou ik ook niet willen dat hij word ingeslapen..
Maar hij staat met vier andere 24/7 buiten waar de hele dag toezicht is en ik ben er zelf ook elke dag om hem te longeren. Als ik hem tekeer zie gaan met de ponies heb ik niet het idee dat hij voor ze onder doet. Meestal is hij de aanstichter van het kwaad..:p Als er iets met hem is wordt dat snel genoeg opgemerkt.
? Wellicht dat die nog ideeen hebben. bigone schreef:Dan heeft diegene die het paard gestart heeft veel mazzel gehad en moet de afkeuring in het paspoort staan dus hier zit iets heel goed scheef. Nieuw paspoort onder valse voorwendselen en met een nieuwe chip aangevraagd zeker anders kun je namelijk nooit en te nimmer een startkaart krijgen.
robbie88 schreef:Maar hij is nui 2? en je moet hem longeren om goed te houden?, Goh normaal zou heel bokt al op de kop staan om te zeggen dat een 2 jarige gewoon lekker paard moet zijn/ blijven.
Heel eerlijk? laat je uitkopen door de verzekering en gebruik dat geld om hem te kunnen houden..Persoonlijk zou ik afscheid nemen/ in laten slapen, en trots zijn op het feit dat je hem een mooi leven hebt kunnen bieden. En ik weet hoe moeilijk dat is, zelf vorig jaar mijn 4 jarige moeten laten gaan,, Maar de prognose is heel slecht, dat een paard geen pijn laat zien zegt niet dat het paard geen pijn heeft..
robbie88 schreef:Wat betreft de verzekering, wat in de polis staat is bindend daar heb je voor getekend/ akkoord bevonden. Ga er maar vanuit dat een verzekering zich over het algemeen goed indekt in dit soort situaties, de vraag is ook of je dit moet willen. Vind je verzekering netjes in het aanbod, en ja lastig als je paard daardoor niet meer verzekerd kan worden, maar een paard is geen mens/ kosten te duur is de verzekering bij machte om te beeindigen..als iedereen op kosten van de verzekering door zou kunnen dokteren zou de verzekering ook onbetaalbaar worden..
Sterkte met je keuze..