TIP van de fysiotherapeut: Gooi je gelpad weg!!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 12:31

ik heb er ook een van schapenbont aangeschaft, die andere was rui 20 euro duurder, en omdat ik er toch nog met dekje onder rijdt, was deze ook goed zei ze

Suzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 12:39

[quote="Yvonne19
Uiteraard snap ik dat je de oorzaak weg moet nemen! Het gaat allemaal ff wat tijd en bloed,zweet en tranen kosten, maar ben nu op de goeie weg! En ik ben er redelijk op tijd bij![/quote]

Gelukkig! Zo te horen ben je goed bezig! Succces ermee.

Even off topic:
Ik lees in je profiel dat je oude pony Sandra heet en dat je nu een paard hebt dat Sydney heet. Mijn paard heet volgens haar stamboekpapier Sandra, maar ik heb haar omgedoopt tot Sydney. Lachen

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-03 12:42

Hihi toevallig!

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 05:46

in 'BIT' hebben ze een tijdje geleden een onderzoek gedaan naar drukverdeling onder het zadel door verschillende onderleggers.
mijn gelpad kwam als slechtste uit de test, verdeelde helemaal geen druk.
zo'n dik dek was ook wel redelijk, maar een schapenbontje was ook erg goed.
ik heb dus mijn gelpad in de verste hoek gegooid en een nieuw bontje gekocht. het bevalt me prima.
mijn zus heeft het ook gedaan, maar het bontje lag bij haar helemaal niet onder het zadel, waardoor haar paard alleen maar slechter ging lopen, zij rijdt weer met gelpad, met prima resultaat

beautyfull_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 13:34

Soeskia schreef:
ik heb er ook een van schapenbont aangeschaft, die andere was rui 20 euro duurder, en omdat ik er toch nog met dekje onder rijdt, was deze ook goed zei ze

neem ik aan dat je de nep schapenbont heb gekocht?

want alleen de echte schapenvelletjes zijn beter als de gelpadden.
de nep schapenbontjes niet,dan zijnde gelpaden weer beter,althans dat zeggen ze Lachen

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 13:58

Ik heb de Action Bodyguard.
Ben helemaal van de gelpads afgestapt. Heb er jaren mee gereden, maar toen ik een nieuw zadel aan liet meten door Daaleman besefte ik dat een goed passend zadel helemaal geen gelpad nodig heeft. Weg ermee.