@Romy1234, ik ben erg benieuwd wat het bij die van jou blijkt te zijn. Heb jij ook een topic o.i.d. wat ik kan volgen?
Ik pin me nog niet vast op cushing dus ben erg benieuwd naar andere meningen!
Bij deze zn symptomen op een rijtje:
- Sedje ligt veel. Maar dan bedoel ik echt heel erg veel. Eigenlijk 9 van de 10 keer dat we aankomen ligt hij. Ook op stal gaat hij snel liggen.
- Sedje loopt erg stram/ stijf op alle 4 de benen. Dit wordt soms wel minder als hij even op gang is, maar blijft toch wel aanwezig. Hij is niet hoefbevangen of spierbevangen, ook de dierenarts deelt deze mening.
- Sedje eet weinig. Als ik 1 plakje hooi (kleine baaltjes) in zijn ruif doe is dit na een week vaak nog niet op.
- Sed begint belachelijk vroeg met zn wintervacht, en doet hem pas erg laat weer af. Hij zat in augustus al weer erg dik in het haar en is nu een volledige teddy-beer qua vacht. Al vind ik het geen typische cushing-vacht.
- Sed toont depressief, sloom, in een dipje..
Waar ik al aan heb gedacht:
- Winterdipje?
- Last van zn vacht? Dat hij misschien zo sloom is omdat hij het gewoonweg veel te warm heeft? Ik kan zelf niet scheren, en ben er ook niet van overtuigd dat het dit is, maar het zou een optie kunnen zijn. Al wacht ik eerst het bloed-onderzoek af voor ik hier mn punten op in zet.
- Hoefbevangen/ spierbevangen? Al deelt iedereen mijn mening dat het dit niet is, vandaag ook de dierenarts. Hij is ook nog nooit hoefbevangen of spierbevangen geweest.
- Tandarts is recentelijk geweest, hoeven zijn in goede staat.
- Wel beweging/ geen beweging maakt geen verschil.
Bij interesse kan ik wel een duidelijke foto van zn vacht maken, of een filmpje van hoe hij loopt?