Mijn pony viel tijdens de sprong. Wat nu ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xxCYNNxx

Re: Mijn pony viel tijdens de sprong. Wat nu ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 23:01

Nou idd; uitkijken voor andere stalling, want dit is gewoon belachelijk.

En mooi dat het met de pony toch goed lijkt te gaan.

kippetje2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-14 23:02

Gea99 schreef:
Gelukkig dat het goed lijkt te zijn met je pony. Maar 2 dagen niet bij je paard/pony mogen komen, nou dan zijn er wel andere stallen. Zou eens rondkijken naar een andere stal met beter beleid.

Ik heb hem daar gekocht. Hij was er 2 jaar lang een manegepony. Als ik die zou verplaatsen wordt hij misschien een totaal andere pony ;( En de lessen zijn echt wel heel leerrijk. Dus ik vind het wel een zwaar dilemma. enerzijds wil ik altijd bij hem zijn, anderzijds wil ik niet dat hij ineens een ander karakter heeft dan de pony waar ik zo van hou.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 23:05

Een pony zal echt niet zomaar veranderen van karakter als je hem verplaatst van stalling hoor. Wat denk je van al die duizenden paarden die op sporthorses.nl of marktplaats of boktmarkt verkocht worden? Dat dat ineens hele wrede monsters worden wanneer ze verkocht zijn en op een andere stalling gezet worden?

Als je verhuisd naar een stalling waar hij minstens een paar uur per dag lekker buiten kan staan met 1 of meerdere maatjes, zal hij daar misschien wel een stuk gelukkiger worden dan waar hij nu staat.

En voor jezelf is dat ook een stuk fijner. Gewoon naar je pony kunnen wanneer je wil, op normale tijden in plaats van op je knieen te moeten zitten voor de stalgeigenaresse om maar hopelijk binnen gelaten te worden om je pony te stappen. Ik zou de zorg van mijn paard niet eens uit handen kunnen geven..

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 23:06

Er zijn paarden die helemaal opbloeien als ze van vaak op stal naar vaak naar buiten gaan.
Denk niet dat je paardje er iets van krijgt. Op een nieuwe stal kan hij ook weer vriendjes maken.

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 23:07

Dat moet je zelf weten, maar het karakter zal echt niet zo drastisch veranderen dat je zo ineens een totaal andere pony hebt. En er worden wel meer leerrijke lessen gegeven.
Maar het is jouw pony, dus dat moet je zelf maar bekijken.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 23:09

Ik heb mijn paard ook wel eens verhuist.......en daar worden ze echt niet anders van hoor.
Hij is nog precies zoals op die andere stal.
Alleen het beleid past hem beter nu dus is hij in een aantal dingen juist vooruit gegaan.
De mijne zou er niks van snappen als ik ineens niet op zou komen dagen.

hannatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 23:13

Ik zit dit echt met verbazing te lezen. Ik zou het gewoon niet nemen dat ze me weg houden bij mijn pony.
Wij hebben pas geleden een pony gekocht van een kinderboerderij ze stond daar al 10 jaar en ze is echt niks veranderd. Alleen maar in positieve zin doordat ze lekker op t land kan staan met haar vriendjes.
Goede lessen kan je ook echt wel vinden buitenom die plek.

Ik bedoel het niet hard of banketstaaf maar ik vind dat je nu eerlijk moet zijn tegenover je paardje en haar het beste gunnen. Door daar te blijven denk je meer aan jezelf dan aan je paardje. En zelf zou ik altijd voor mijn paardje kiezen wanneer ze het beter kan krijgen op een andere plek oid.

Elias93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 23:14

Ik zou als ik jou was toch even kijken en informeren bij andere stallingen. Als hij meer tijd krijgt om buiten te zijn en misschien meer aandacht krijgt omdat jij je niet aan belachelijke kantoortijden hoeft te houden, bloeit hij vast en zeker meer op. Ik zou het welzijn van mijn paard belangrijker vinden als de vriendschap? Van de stallinghouder.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 23:27

Gelukkig lijkt het goed met hem te gaan, maar ik zou toch eens elders gaan kijken. Hij zal echt niet drastisch van karakter veranderen. Gewoon eens in de buurt kijken wat er nog meer is. En fijne lessen heb ik van meerdere gehad

Rondkijken, ideeen opdoen, ik zou het wel weten

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 23:50

Ik vind het belachelijk dat ze dat geen goede reden vond om jou langs te laten komen. Die vrouw heeft het niet helemaal op een rijtje gok ik. Ze komt echt ontzettend egoïstisch over :n
Paarden moeten altijd even wennen aan een nieuw plekje, maar dat verandert je paard verder niet qua karakter hoor. Als ik jou was, zou ik toch overwegen iets anders te zoeken. Ten eerste omdat je paard twee dagen per week alleen maar op stal staat (tenminste, dat dacht ik ergens gelezen te hebben) ten tweede omdat als jouw paard iets heeft je er nieteens bij mag, totdat je paard zowat op sterven ligt, gok ik. Te zot voor woorden. Je hebt nog steeds de openingstijden niet verteld.. is het zo schrikbarend?
Ik hoop dat met je paardje alles oke is!

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 10:14

Tja ik begrijp dat ook niet hoor. Helemaal omdat je ook nog eens zegt dat je denkt dat tijdens die 2 dagen hij alleen maar 2 keer per dag wat brokken in zn bak gemikt krijgt en verder niet. Dus ik neem aan dat je daarmee bedoeld dat hij verder geen ruwvoer krijgt?:

ja ik ben er ook al over aan het nadenken geweest gewoon al omdat ik die twee dagen niet zie wat ze met hem doen en ik vermoed dat er maar twee maal per dag iemand vlug korrels in de bakken gooit...

En met de tijden dat jullie wel bij je paard mogen komen en het zelf binnen/buiten moeten zetten, heeft hij ook al niet veel uren dat hij lekker op het land kan doorbrengen.

Zoek gewoon een andere stal waar je kan komen wanneer je wil en waar hij lekker de hele dag naar buiten kan.
Zal zijn karakter echt niet van veranderen. Of misschien toch wel; maar dan wel ten goede met lekker op het land met vriendjes en gewoon 7 dagen per week goed gevoederd worden.

die stal waar je nu staat klinkt meer als een gevangenis voor paarden dan een stalling

edit; overigens met zulke openingstijden vind ik het ook niet zo raar dat sommige paarden maar 2 keer per week hun baasje zien; die kunnen waarschijnlijk vanwege werk/kinderen gewoon niet vaker komen omdat de tijden zo gigantisch beperkt zijn.

En voordat iemand mij gaat verplichten om lessen te kopen om op mijn EIGEN paard te kunnen rijden die dag......want ik begrijp hieruit dat als je weigert het je verboden wordt om op je paard te stappen? 8)7

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 18:03

Ik ben heel erg benieuwd op welke dtal/manege ts nu eigenlijk staat :=

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 23:16

Ik ook Celiien :=
Vind dit een hele aparte gang van zaken voor een paardenstalling.

kippetje2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-14 23:33

Yinthee schreef:

Deze toestanden bestaan alleen hier in België vrees ik :s
en dan te bedenken dat we meer dan 200 euro per maand afbetalen om nog te zwijgen van de lessen die je verplicht moet nemen, omdat je anders niet op je paardje kunt rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 23:35

200 euro? Dat meen je niet!

Springs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 23:41

Mag/kan je serieus niet op je eigen paard rijden buiten lessen om!?!?
Echt ik zou daar zo snel mogelijk wegwezen. Je paard zal daar vast ook gelukkiger van worden, en jijzelf ook gok ik zo.

en dat noemt zich een manege/pensionstalling...

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 23:51

:oo 200 euro...wow, en dan nauwelijks naar je paard kunnen ook nog

kippetje2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-14 23:52

Springs schreef:
Mag/kan je serieus niet op je eigen paard rijden buiten lessen om!?!?
Echt ik zou daar zo snel mogelijk wegwezen. Je paard zal daar vast ook gelukkiger van worden, en jijzelf ook gok ik zo.

en dat noemt zich een manege/pensionstalling...

Er is geen piste vrij want ze zijn beperkt open en dan is er constant les. Je "mag" dus wel rijden maar buiten op straat of in de buitenpiste zolang ze die niet afsluit...

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 23:52

kippetje2007 schreef:
Yinthee schreef:

Deze toestanden bestaan alleen hier in België vrees ik :s
en dan te bedenken dat we meer dan 200 euro per maand afbetalen om nog te zwijgen van de lessen die je verplicht moet nemen, omdat je anders niet op je paardje kunt rijden.

Maar welke stal is het nou...?

En ik weet trouwens ook zeker dat er in België stallen zijn waar zulke toestanden niet voorkomen, ik zou vandaag nog op bezoek bij een andere stal zijn gegaan. :Y)
Laatst bijgewerkt door Yinthee op 06-10-14 23:54, in het totaal 1 keer bewerkt

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 23:53

Dus je hebt een hoop geld betaald voor een paard waar je nu nog net zoveel mee kan als toen het nog een manege paard was

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 23:55

Waarom ben je met zo'n constructie akkoord gegaan? Het spijt me wel maar je komt over als iemand van 15 jaar maar je bent al in de 20? Waarom kom je niet voor jezelf en je paard op en laat je je zo behandelen? Dat is toch niet normaal meer dat kun je toch zelf ook wel bedenken lijkt me? Of je moet het wel prima vinden. Maar daarom open je vast niet al die topics neem ik aan? Met grote spoed je paard ergens anders stallen waar je gewoon alle dagen van de week welkom bent en je paard gewoon buiten komt. Dat is de enige oplossing.

kippetje2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-14 23:55

Gillbo schreef:
Dus je hebt een hoop geld betaald voor een paard waar je nu nog net zoveel mee kan als toen het nog een manege paard was

Ja met lesgeld erbij betaal ik dus zo'n 300 euro per maand, zonder benzine om er naartoe te rijden en de supplementen die ik voor hem koop (worteltjes, snacks, materialen,...) + dan nog is DA en hoefsmid

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 23:57

en heb je al een andere stal bekeken of gezocht?
Je kan zoveel leren en een zoveel fijnere pek vinden voor je paard.
Echt ga opzoek want het is zielig om je paard hier te laten, het niet zielig om te verplaatsen

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 00:06

TS... je bedoelt het vast niet zo... maar het komt op mij toch wel heel egoistisch over dat je je paard niet wil verhuizen omdat je bang bent voor een karakter verandering. Je laat je paard toch niet staan in een rotsituatie ( en elke week 2 complete dagen op stal IS een rotsituatie)... omdat jíj niet wil dat zijn karakter veranderd? ( áls dat al zo zou zijn.......)

En voor 200 euro per maand kun je een knappe andere pensionstalling vinden hoor.... Eentje met gewoon een bak waar je kunt rijden wanneer je wilt, en je paard gewoon elke dag naar buiten komt... en jij elke dag bij je paard kunt... En je paard daar waarschijnlijk een stuk relaxter van wordt...

Vind dit écht te zot voor woorden....

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 00:09

kippetje2007 schreef:
Gillbo schreef:

Ja met lesgeld erbij betaal ik dus zo'n 300 euro per maand, zonder benzine om er naartoe te rijden en de supplementen die ik voor hem koop (worteltjes, snacks, materialen,...) + dan nog is DA en hoefsmid

In welke regio woon je? Dit is wel erg duur voor de paar uur in de week dat je bij je paard kan en kan rijden..

Je paard kan er alleen maar beter op worden als je hem verplaatst. Ik zou hem het liefst gisteren nog weghalen. Morgen meteen naar pensionplekken zoeken en gaan kijken naar een plek die voor jullie beide fijn is.