Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Polly schreef:Ik lees hier veel mensen die in de winter ontwormen maar ik heb altijd begrepen dat wormen in de winter helemaal niet actief zijn...
Ik pak zelf altijd voorjaar en najaar.
igor001 schreef:Batlow schreef:De mensen die preventief ontwormen, hoe ziet dat ontwormings 'schema' er uit?
Ik ontworm ook preventief, via een schema van de da. Kan het vanmiddag even over typen.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een andere vorm van wormenkuur die niet direct in de mond hoeft? Het is hier elke keer weer een gevecht, want mevrouw denkt dat we haar wat aan doen
Suzanne F. schreef:Kuggur schreef:Is dat eigenlijk legaal, dergelijke medicatie in het buitenland bestellen, als ze in Nl alleen op recept verkrijgbaar zijn. Kan ik me nauwelijks voorstellen.
Wie gaat het je verbieden?
Yontheke schreef:Nog nooit mestonderzoek gedaan. Nog geen enkele DA hier in België die daar een woord over rept. Ik ontworm 4x per jaar. 2 keer een licht kuur en 2 keer een zware kuur en telkens afwisselend gebruik. Minimum 1x per jaar equest pramox of equimax.
Paarden staan op eigen weide en zelfs toen ze nog op een pensionstal stonden nog nooit problemen gehad op deze manier.
igor001 schreef:Batlow schreef:Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een andere vorm van wormenkuur die niet direct in de mond hoeft? Het is hier elke keer weer een gevecht, want mevrouw denkt dat we haar wat aan doenDe mensen die preventief ontwormen, hoe ziet dat ontwormings 'schema' er uit?
Tinky12 schreef:Ik gebruik standaard de tabletten omdat dit voor mij voordeliger is ( is nl voor 800kg,elke tablet is voor 100kg)
Ik doe er 4 in een emmer en lardeer het geheel met appelstroopEventueel wat rulle zemelen erbij en ze likken nog net de bodem er niet uit.
Sommige paarden eten ze ook zo als "snoep" uit de hand maar ik heb er een die het wel zo eet en een niet.Dus lekker appelstroop,dat is iets wat ze anders nooit krijgen