overvulling peesschede door verdraaiing, ervaringen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

faramunda

Re: overvulling peesschede door verdraaiing, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 17:29

Je hebt gelijk. Dat is ook mijn manier. Niks overhaasten en het de tijd geven. Haar been is al minder warm en dik gelukkig.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 10:36

Ik ben inmiddels weer 20 min per dag aan het rijden/longeren, en hij blijft goed! Stap/draf/galop, allemaal rad. Been is eigenlijk sinds de osteo niet meer dik geweest. Gister wel iets warm na het rijden, dus vandaag even rustig aan, alleen even stappen.
Verder staat hij weer de hele dag buiten met zijn vriendjes, dus ik heb weer een blij paard!
Hoe gaat het met jullie paarden?

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 13:52

Mijne is vorige week geopereerd, naar omstandigheden gaat het vrij goed, nu dus drie weken boxrust, daarna zes weken stappen aan de hand en dan nieuwe scan en verder bekijken. Voor ik weer kan gaan rijden zou het wel lente zijn.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 17:11

En de mijne is nog steeds vakantie aan het vieren. Het gaat wel wat beter maar ze is nog niet helemaal zuiver in de beweging en het been is nog niet zoals het was. Maar ach, knap is ze nog steeds, ondanks haar wintervacht...
Afbeelding

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 18:01

Bij mij een minder leuke verrassing vandaag, osteo is geweest en hij loopt niet zuiver. Als je puur naar de benen kijkt loopt hij zuiver maar hij verkort met alle vier zijn benen om zijn blessurebeen te ontzien. Ik voelde zelf wel wat met rijden, andere niet en niemand incl. mijzelf zag iets aan de longe. Omdat ik toch wat bleef voelen de osteo ingeschakeld en gelukkig maar! Kliniek had hem ook genezen verklaard. Verder zat hij mega vast in zijn rugspieren links en zijn si gewricht. Hij is helemaal losgemaakt zodat de doorbloeding goed op gang komt ook in zijn blessurebeen en komende 3 weken aan de hand stappen en weidegang en dan weer even kijken en neem ik weer contact op met de osteo. Osteo is ook dierenarts dus we kijken hoever we komen of dat we ook weer gaan terugkoppelen naar de kliniek, even afhankelijk of nu de boel los is er de komende weken verbetering komt. Zo zie je maar dat een osteo toch anders naar je paard kijkt en niet alleen naar de benen!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 20:42

Klinkt als mijn verhaal bij mijn paard paperboy! Ik merkte na een dag al veel verschil, hoop dat dit voor jou ook zo is! Wie heb je laten komen?

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 16:52

Madelein, bij mij is Linda van Diepen geweest. Lijkt inderdaad heel veel op jouw verhaal zeg! Ik hoop dat het bij mijn paard ook nu de goede kant opgaat, we zijn inmiddels ook alweer vanaf maart bezig... Vanaf morgen ga ik ook beginnen met stappen aan de hand, 20 minuten omdat hij ook gewoon in de weide loopt. Pffff hoop echt dat dit gaat werken wordt er een beetje moedeloos van.....arm paard...

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-14 18:56

Ik duim heel erg dat dit voor jullie de oplossing is!
Hier gaat het nog steeds super. Net gelongeerd in de pessoa, ook balkjes neergelegd. Hij strekt zo super in de draf, hij heeft nog nooit zo ruim gelopen. Bizar..

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 21:14

Super Madelein wat heerlijk dat het zo goed gaat!

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 19:19

Fijn hier even mee te kunnen lezen. Veel tips voorbij zien komen en dat is erg prettig!

Mijn jonge merrie had al enkele dagen een bult wat ik aan zag voor een gal (Groninger dus forse benen en dan zie je het toch minder snel). Sinds zaterdag echt een dik been linksachter. Vandaag de veearts laten komen en waarschijnlijk peesschedeontsteking.

Eigenlijk boxrust maar dat is met een jonge merrie van 5 (met een pittig karakter) bijna niet te doen. Alle andere paarden op stal gaan ook naar buiten. Gelukkig wel een rustige kudde en toch van 17:00 tot 07:30 op stal dus hopelijk is dat voldoende. Nu tweemaal daags koelen, metacam en compagel smeren. Over tien dagen echo maken.

Gekke is dat ze echt geen stap kreupel loopt terwijl ze normaal best kleinzerig is. Helaas hoeft dat volgens de veearts weinig te zeggen.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 09:48

Ben benieuwd hoe het met jullie paarden en hun blessure gaat. Hierna een fikse terugval gisteren de tweede check van de osteo gehad. Ze heeft hem 2 mnd geleden helemaal losgemaakt en behandeld. En gisteren het goede nieuws dat hij nog steeds helemaal mooi los is in rug en lendenen, ook zijn sigewricht is niet meer pijnlijk. Benen belast hij weer gelijkmatig. Zaterdag mag ik beginnen met 25 min stap onder het zadel voor 8 weken. Dan komt de osteo weer om te kijken hoe hij is na deze lichte belasting en kijken we verder. Spannende tijd dus voorlopig nog.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 11:55

Die van mij is lekker dik aan het worden van de dracht. Het been gaat wel beter, is nu twee keer gescand en bij de tweede scan ook uitverdoofd. Probleem zit onder d kogel maar vochtbult zit erboven. Ik ga volgende week nog een keer laten scannen om te kijken hoe het ervoor staat.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 18:03

Spannend Kleinvosje, zowel haar been als de dracht! Fijn dat het been al wat beter lijkt te gaan.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 11:59

Wat ongelofelijk balen paperboy! Is de osteo al voor de 2e keer geweest?
En kleinvosje die van jou dus ook nog steeds niet goed. Nieuwe echo al gemaakt inmiddels? Wanneer komt het veulen ongeveer?

Met ed gaat het helemaal goed! We zijn weer volop dressuurmatig bezig en pakken hierbij sinds een paar weken ook regelmatig draf en galop balken mee. Ik mag nu beginnen met cavalettis. Dan hopelijk in februari weer de eerste sprongen maken!
We gaan ook weer af en toe naar het bos met de trailer, hij houdt zich prima. Eind januari starten we voor het eerst weer in de dressuur.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 12:03

Helemaal vergeten hier een update te plaatsen. Mijn merrie is de dag voor kerst gecontroleerd door de dierenarts. Ze was helemaal zuiver, ook na de buigproef. Gaf geen enkele pijnreactie op wat dan ook, en liet een gave uitgestrekte draf zien haha! Oftewel, groen licht om weer te gaan stappen met haar. Wat nog een hele opgave is, ze stuitert alle kanten op! Ze is langzaam aan ook wat dikker aan het worden, veulen komt half juni ongeveer.

Fijn dat het met Ed weer goed gaat, geeft hoop!

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 20:00

madelein schreef:
Wat ongelofelijk balen paperboy! Is de osteo al voor de 2e keer geweest?
En kleinvosje die van jou dus ook nog steeds niet goed. Nieuwe echo al gemaakt inmiddels? Wanneer komt het veulen ongeveer?

Met ed gaat het helemaal goed! We zijn weer volop dressuurmatig bezig en pakken hierbij sinds een paar weken ook regelmatig draf en galop balken mee. Ik mag nu beginnen met cavalettis. Dan hopelijk in februari weer de eerste sprongen maken!
We gaan ook weer af en toe naar het bos met de trailer, hij houdt zich prima. Eind januari starten we voor het eerst weer in de dressuur.

Osteo heeft hem de eerste keer helemaal losgemaakt omdat hij toen niet goed liep. Nu 2 maanden later is weer geweest en is hij gelukkig goed en mag ik weer opnieuw op gaan bouwen. 8 weken stappen onder het zadel eind febr. komt ze weer voor een check en als hij nog goed en los is gaan we beginnen met een drafje erbij. Ze vond hem nu enorm verbeterd en heel mooi los in zijn lijf. Dus haar eerste behandeling heeft hopelijk voor verder herstel gezorgd.... Nu hopen dat het onder het zadel goed blijft gaan. Heb zelf aangegeven dat ik heel rustig aan wil opbouwen liever te langzaam dan te snel.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 20:02

Kleinvosje en Madelein, super dat jullie paarden zo goed gaan. Hopelijk kunnen we allemaal over een poosje deze vervelende blessure achter ons laten en weer lekker zorgeloos van onze paardjes genieten!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 23:13

ik heb er vanavond voor de tweede keer opgezeten, en heb echt mijn handen vol aan haar. Ik doe het echt rustig aan, zeker omdat dat veulen er straks aankomt en ik niet eerst helemaal opgebouwd wil hebben om haar daarna weer stil te zetten.