Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
ohjajoh6 schreef:Psyllium husks kan bij te weinig vocht wel ook voor verstopping zorgen en dan lijkt mij overdoseren juist erg gevaarlijk bij paarden.
Ik neem echt wel alle adviezen ten harte hoor, maar better safe than sorry en aangezien ik eerder preventief dan accuut bezig ben, denk ik dat zoals ik het nu doe, ik alle eventuele problemen uitsluit.
Werkt het bij deze hoeveelheid niet afdoende, dan verhoog ik volgende maand het aantal grammen en dan weet ik iig zeker dat ik het boeltje niet onverhoeds doe verstoppen met alle vreselijke gevolgen van dien...
antje_vip schreef:Ninx schreef:Het werkelijke uitzetten gebeurt dan van binnen.
Dat is ook het doel.
Mag ik vragen waar je die wijsheid vandaan haalt, want dit lijkt me juist heel gevaarlijk.
Sonja89 schreef:Interessant topic dit. Zijn er intussen al meer ervaringen? Ik wil het gaan bestellen voor mijn IJslanders van 6 en 1 jaar. De jongste heeft een tijdje geleden lichte koliek gehad en had veel zand in zijn (slappe) mest. Een kuurtje Sand-Clear gedaan die ze op stal nog hadden en dat is inmiddels een week of 6 geleden.
Intussen heb ik me ingelezen en ben ik overtuigd van de Psyllium husks. Kan ik beide 100 gram geven (de oudste heeft nog nooit een zandkuurtje gehad en ik heb ook nog nooit de handschoentest gedaan, maar zijn mest ziet er altijd mooi schoon uit) of kan ik de hoeveelheden beter anders verdelen? Ze kunnen het beide wel erg goed gebruiken denk ik dus!
Ik meng het met een kleine halve liter water, laat 15min zwellen en dan krijgen ze de pap
Gewoonlijk om de 6 weken bij degene die op kaal gegraasd land staat.