Merrrie plast op stenen op poetsplaats (binnen en buiten).

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:35

ikke schreef:
Vientje schreef:
Jeetje, wat een zeikerd die stalgenoot :\ Pardon the pun :+ Dit klinkt als een behoorlijk verwend en kortzichtig type. Je hebt nooit terug gesproken over haar eigen irritante poetsplaatsgedrag? Het is echt te zot voor woorden dat ze jou er zo op aankijkt terwijl jij er niks aan kunt doen en het notabene ook nog netjes schoonmaakt.

Erg vervelend dit zo. Je kunt beter zelf naar de staleigenaar gaan en de situatie daar aankaarten voordat madame daar heen loopt. Of de boel uit de hand loopt, dit soort irritaties kunnen aan beide kanten hoog oplopen :)

Klopt maar aan de andere kant is het wellicht voor TS een leermoment om het gewoon naast je neer te kunnen leggen. Stevig in je schoenen staan moet je ook leren en dit zou zo'n aanleiding kunnen zijn.

Dat is waar, vandaar ook de vraag of ze al eens teruggesproken heeft tegen de stalgenoot :) Dat kan ik uit haar posts niet opmaken, daarin lijkt het alsof TS zich inderdaad schikt naar de stalgenoot.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:37

Wauw...je laat echt te veel over je heen lopen. Je zegt het zelf al, je betaald net zo veel als zij en hebt net zo veel recht op de faciliteiten als jij. Even je ballen laten zien hoor, gewoon er staan welk weer het ook is. En de tijd nemen die jij nodig acht. In wezen neemt zij op haar manier nooooog langer de tijd dan jij als zij tijdens het rijden van nr 1 spullen laat slingeren voor nr 2. Maar zelfs al was dat niet zo, gewoon je paard daar parkeren. Of die nu plast of niet. Je doet tenminste je best het zsm op te ruimen. En als ze niet tegen stank kan moet ze maar thuis blijven.

Mousmous

Re: Merrrie plast op stenen op poetsplaats (binnen en buiten).

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 12:26

Als je zelf niet van je af durft te bijten, heb je dan niet iemand die met je mee kan en wel genoeg indruk bij die tante kan maken? Ik bijt zelf genoeg van me af, maar ik weet wel dat als ik in een situatie zou komen waar ik niet tegen opgewassen zou zijn, mijn echtgenoot dat wel even voor me zou regelen.
Dit soort mutsen heeft altijd een hoop commentaar/praatjes maar vaak durft niemand dan ook wat te zeggen. Veegt iemand ze de pan uit is het vaak zo dat ze ineens een stuk minder praat hebben.

Probeer in ieder geval niet over je heen te laten lopen, want eerlijk is eerlijk, dat is nu jammergenoeg wel het geval.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 19:22

Priyanka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 10:30

Inmiddels zijn wij een paar maanden verder en de situatie omtrent het plassen van mijn merrie en de stalgenoot is nog hetzelfde .Praten met haar heeft geen zin .Zij is een erg dominante tante .

Aangezien het weer slechter wordt ,de ergernis met die vrouw blijft ,deze dame dagelijks 3 uur bezig is met haar 2 paarden op de binnenpoetsplaats ,alles barricadeer met haar poetskist,emmers,beenbeschermers,zadels op de bokken ,zodat niemand er meer bij kan ben ik naar de eigenaar van de stal gegaan .

Deze zegt:Jouw paard mag best plassen op de binnenpoetsplaats .
Weet denkelijk van de dagelijkse zooi af wat deze dame neerzet .
Er werd nl na JA geknikt toen ik haar naam had gezegd .Mijn geduld is nu echt op!

Priyanka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 10:31

Oh ja,er is een gesprek met haar met de eigenaar van de stal .

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 10:49

Hhhhmmm, ik denk dat ik de uitkomst wel kan voorspellen.........

In ieder geval een geruststelling voor je dat de stalbaas jouw niet ziet als de vervelende klant. Ik heb dat in soortgelijke situaties weleens anders meegemaakt.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 10:52

Jeetje, nog niet opgelost.
Echt, als zoiets op onze stal zou gebeuren, zou daar direct iets aan gedaan worden.
Ben toch benieuwd naar de uitkomst van het gesprek. :j

Priyanka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 21:08

Heb zelf eerst geprobeerd om het op te lossen ,maar niks helpt .Het wordt alleen maar erger met de bewuste freule/de anti plas dame .
Heb gisteren een gesprek gehad met de eigenaar van de stal en zal verder horen .Het paard mag op de binnenpoetsplaats plassen .DUS???
Overigens knelt deze freule je ook tussen de kastdeur als je bezig bent .Zegt niks en drukt je fijn .Aangezien ik niet meer goed in balans kan staan/lopen ,kiep ik zo onderste boven .Heb dat gisteren gelijk gezegd .

Het is niet verplicht om de mest uit de wei te halen .Wil je het wel ,dan mag dat .
Heeft op het bord gestaan .Mensen lezen niet!
Ik doe het niet omdat ik 12 schroeven in mijn been heb en 2 plaatjes .De bulten in de wei zijn daarvoor boosdoeners .De eigenaar van stal heb ik mee .Dat gaat niet .

1 van de stalgenoten kwam afgelopen zondag op mij af .Wanneer ik van plan was de mest uit de wei te halen .Ik vertelde dat het niet hoefde .Dame begon te schreeuwen van asociaal en ..mensen heb je gehoord ....Er waren op dat moment 4 stalgenoten die deze affaire hoorde .De dame zag eruit ,een wit gezicht van woede en alsof zij wou gaan meppen .Ik moest ook maar snel opzouten zei ze .
Gisteren heb ik dat ook gelijk verteld aan de staleigenaar en de dame wordt erop aan gesproken .Ik hoef het niet en kan het niet .Een andere taak is geen probleem .Ik hoor hier van .

as donderdagmiddag een kijkje op een andere stal .

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 21:11

Vreselijk zeg, je zou met pijn in je buik naar je paard gaan.
Hoop dat de dame in kwestie even goed aangepakt wordt door de staleigenaar.

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 21:19

Jannepauli schreef:
Amaris schreef:
Dus nouja, dan maar berg sto erover, maar als je dat na een uur opschept ligt er nog net zo'n plas. Maar dan heb ik mn best gedaan hoor.

Stro werkt natuurlijk ook niet. Zaagsel werkt wel: zuigt de urine meteen op en de lucht is verwijderd.

of zand . Kan je zo wegvegen of opscheppen ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 21:22

amosfantasia schreef:
Heb zelf eerst geprobeerd om het op te lossen ,maar niks helpt .Het wordt alleen maar erger met de bewuste freule/de anti plas dame .
Heb gisteren een gesprek gehad met de eigenaar van de stal en zal verder horen .Het paard mag op de binnenpoetsplaats plassen .DUS???
Overigens knelt deze freule je ook tussen de kastdeur als je bezig bent .Zegt niks en drukt je fijn .Aangezien ik niet meer goed in balans kan staan/lopen ,kiep ik zo onderste boven .Heb dat gisteren gelijk gezegd .

Het is niet verplicht om de mest uit de wei te halen .Wil je het wel ,dan mag dat .
Heeft op het bord gestaan .Mensen lezen niet!
Ik doe het niet omdat ik 12 schroeven in mijn been heb en 2 plaatjes .De bulten in de wei zijn daarvoor boosdoeners .De eigenaar van stal heb ik mee .Dat gaat niet .

1 van de stalgenoten kwam afgelopen zondag op mij af .Wanneer ik van plan was de mest uit de wei te halen .Ik vertelde dat het niet hoefde .Dame begon te schreeuwen van asociaal en ..mensen heb je gehoord ....Er waren op dat moment 4 stalgenoten die deze affaire hoorde .De dame zag eruit ,een wit gezicht van woede en alsof zij wou gaan meppen .Ik moest ook maar snel opzouten zei ze .
Gisteren heb ik dat ook gelijk verteld aan de staleigenaar en de dame wordt erop aan gesproken .Ik hoef het niet en kan het niet .Een andere taak is geen probleem .Ik hoor hier van .

as donderdagmiddag een kijkje op een andere stal .

Ik zou me in gegeven situatie niet laten intimideren. Het lijkt vrij duidelijk een kwestie van tijd dat die freule op kan zouten.......

Tipje: smile, it confuses people..... }:)

djengo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 21:25

Ik zou mooi als ze aan het rijden is mn paard tussen haar spullen op de wasplaats zetten als ze aan het rijden is en hopen dat ie alles onder plast. :+
Kansloos die types.
Maar wel een erg vervelende situatie. Jammer dat je geen bijval krijgt van andere stalgenoten.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 21:26

Excuse my language maar wat een k*twijf zeg! Ik zou je absoluut niet laten verjagen door haar als je verder gewoon helemaal tevreden bent van de stal. Al snap ik best dat het gewoon niet meer gezellig is zo :n

ikke schreef:

Dit dus :D :D :D
Gewoon keihard beginnen (glim)lachen en niets terugzeggen. Worden ze hartstikke verward en gefrustreerd van. Ongelooflijk grappig om te zien :')

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 21:33

Gewoon op de poetsplaats gaan staan? Boeie wat die griet er van vind, staan haar spullen daar vriendelijk vragen of ze het wil verplaatsen wilt ze niet, die zooi gewoon aan de kant schuiven. Vriendelijkheid heeft een grens...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 21:33

billionache schreef:
Excuse my language maar wat een k*twijf zeg! Ik zou je absoluut niet laten verjagen door haar als je verder gewoon helemaal tevreden bent van de stal. Al snap ik best dat het gewoon niet meer gezellig is zo :n

ikke schreef:

Dit dus :D :D :D
Gewoon keihard beginnen (glim)lachen en niets terugzeggen. Worden ze hartstikke verward en gefrustreerd van. Ongelooflijk grappig om te zien :')

En met een beetje mazzel blijft ze erin.... }:) }:)

Priyanka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-14 06:50

Het is een meer dan volwassen vrouw,middelbaar,maar van horen zeggen echt van Adel .
Ik had al eerdervernomen van een Ruitervereniging dat zij als erg moeilijk bekent staat .Helaas ontmoet ik haar elke dag .

Mijn paard staat daar bijna 12 jaar en heb het reuze naar mijn zin .De locatie perfekt en de eigenaar prettig .Verder leuke mensen .

Ik ben geen verhuizer van stallen .
Maar dit speelt nu al lang en heb het voor mij gehouden .Doodgewoon omdat ik hetzelf wou oplossen .

Aangezien ,elke dag ,weer of geen weer ,de hele poetsplaats volstaat gebarricadeerd met spullen voor haar twee paarden ,duidelijk is dat haar paarden daar moeten staan .

Vliegen dekens hangt zij over een schot van de wasplaats .Bij het minste geringste is de deken nat wanneer een ander daar zijn/haar paard doet .

Het verbaasd haar dan !Zegt :Kijk ..de deken is nat .

Dat betekent dat niemand haar paard mag wassen en zeker geen paard wat nog een keer plast .
Zelf heb ik een keer de neiging gehad om haar poetskist vol water te zetten ,maar dat doe ik niet .

Heb nog niks gehoord ivm de gesprekken maar duurt misschien een paar dagen .

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 07:06

Jeetje wat heftig,

Maar als ik jou was zou ik fout bij stuk houden, en niet weggaan. Dan "winnen" zij.

Je staat er al 12 jaar en door zo'n piep mens heb jij het daar niet leuk meer.

Zou eerst het gesprek afwachten, en van daaruit actie onder nemen.

Neemt niet weg dat het wel zwaar rot is voor jou! hoop dat het snel is opgelost

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 07:11

amosfantasia schreef:
Het is een meer dan volwassen vrouw,middelbaar,maar van horen zeggen echt van Adel .
Ik had al eerdervernomen van een Ruitervereniging dat zij als erg moeilijk bekent staat .Helaas ontmoet ik haar elke dag .

Mijn paard staat daar bijna 12 jaar en heb het reuze naar mijn zin .De locatie perfekt en de eigenaar prettig .Verder leuke mensen .

Ik ben geen verhuizer van stallen .
Maar dit speelt nu al lang en heb het voor mij gehouden .Doodgewoon omdat ik hetzelf wou oplossen .

Aangezien ,elke dag ,weer of geen weer ,de hele poetsplaats volstaat gebarricadeerd met spullen voor haar twee paarden ,duidelijk is dat haar paarden daar moeten staan .

Vliegen dekens hangt zij over een schot van de wasplaats .Bij het minste geringste is de deken nat wanneer een ander daar zijn/haar paard doet .

Het verbaasd haar dan !Zegt :Kijk ..de deken is nat .

Dat betekent dat niemand haar paard mag wassen en zeker geen paard wat nog een keer plast .
Zelf heb ik een keer de neiging gehad om haar poetskist vol water te zetten ,maar dat doe ik niet .

Heb nog niks gehoord ivm de gesprekken maar duurt misschien een paar dagen .

Moet ik dat probleem even komen oplossen? }:) }:) Ik sta alleen niet in voor de gevolgen....... }:) }:)

Geef het even tijd, dat probleem lost zich echt wel op zonder dat je verhuisd.
Ik kan me namelijk niet zo goed voorstellen dat jij de enige bent die daar last van heeft, gezien hoe je het beschrijft.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 07:12

Ik zou me echt niet weg Laten jagen door zo een tante hoor, als ze echt zo is als jij omschrijft ben je de enige niet die last van haar heeft. Haar aanspreken op haar gedrag via de stalhouder is het beste, maar je kan ook zelf best wel eens van je afbijten, maar idd zoals hier al eerder vermeld met de glimlach- en dan niet verwijtend doen maar een opmerking maken die haar kan gaan doen nadenken over hoe zij zich op stal manifesteert en hoe dat voor jullie is, buig de verwijtende vinger maar eens om of hou haar een spiegel voor. Maar eerst even afwachten of er iets veranderd , veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 07:23

Petje af voor jouw geduld, ik was allang uit mijn vel gesprongen. Gewoon haar spullen aan de kant schuiven, dekens in een hoek gooien en poetsen met je paard. Is ze nou helemaal belazerd. Ipk heb zoiets ook bij de hand gehad. Mevrouw had 3 paarden die redelijk hoog in de dressuur liepen. Ik mocht mijn paard niet uit de wei halen als zij er niet was want dan gingen haar paarden gek doen, met kans op blessures. Moest ik haar eerst opbellen zodat zij kon komen om haar paarden even binnen te halen. Wat denk je zelf??? Dat mijn paard ook gek deed als zij haar paarden binnen haalde was overigens helemaal niet belangrijk want ik reed tenslotte toch geen wedstrijden. Hoezo arrogant! Ik ben overigens wel weg gegaan bij deze stal, maar niet om haar. Gewoon iedere keer klagen bij je staleigenaar, kijk of er nog meer klanten zijn die hier last van hebben en dan hopen dat de staleigenaar haar weg stuurt.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 07:32

Ruiken de paarden van de dame in kwestie soms naar Roosjes?
Als je niet tegen de luchtjes kan dan moet je ook geen paarden houden!

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 07:35

Ik zou het eerst nog even aankijken en gesprekken afwachten.
Altijd blijven lachen werkt ook, ik ben daar goed in en heb met regelmaat mensen het bloed onder de nagels vandaan gehaald en kan ik nog steeds.
Heel rustig en goed onderbouwend reageren werkt daarbij ook.
Zomaar weg laten jagen zou ik niet laten doen, maar ik snap dat je een back up zou willen hebben.

Hoe denken andere stal genoten erover ?
Ik bedoel maar, samen sta je sterk toch :)

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 07:41

Wauw, die dame verdient een wake up smash in the face, mijn hemel zeg....
Ik zou toch echt nooit zo over mij heen laten lopen maar begrijp dat niet iedereen is zoals ik.

TS ik zou haar het leven gewoon zuur maken daar, een flink aantal oeps ging per ongeluk momentjes.
Heb je niet een stal genoot waar je dit ook mee kunt bespreken? Samen sta je sterker en hoe meer mensen zich afkeren, des te eerder houd het misschien op?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 07:51

Maar meisje, straks komt er weer een dominante dame en gebeurt weer hetzelfde.

Ik denk dat je best wel een beetje voor jezelf mag opkomen hoor. Zolang jij je schikt in de situatie blijft alles hetzelfde. desnoodss het grapje met de luchtverfrisser geven en vriendelijk glimlachen "Hopelijk lost dit wat op."
Zoals ikke al zegt, vriendelijkheid verwart mensen.

Kom zelf van een stal met meerdere moeilijke mensen. (met dure kaaweeypee-enners en wedstrijden en sjiekdefriemel) waar ik stond met mijn kleine mensenschuwepony. Vanaf dag 1 gewoon duidelijk wat ik fijn vond en altijd opengestaan voor overleg. Maar heb me nooit laten wegjagen, ook niet als ik de bak had gereserveerd en mensen stonden al klaar om te rijden. De aandacht voor mijn pony is voor mij belangrijker dan de wedstrijdambities van een ander. Na het uitgelegd te hebben is dat altijd gerespecteerd en ben ik nooit meer de bak uitgejaagd.
De dame is kwestie kan zo dr gang gaan omdat het blijkbaar werkt en iedereen zich er maar in schikt. Wie weet heeft ze zelf niet door dat ze zo overkomt :D
Elkaar het leven zuur maken heeft ook geen zin, daar komt alleen maar meer gezeur van.