26-jarig paard hoefbevangen?? Hulp nodig

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-03 18:42

Jah k heb dr wel wat aan meer kijk: Mijn opa werkt al zijn hele leven met paarden dus hij zei van we kijken het even aan! en nu liep k vanochtend met Fancy maar ze loopt dus slecht! met haar hoofd naar de grond en dan strompelt ze wat aan! ze heeft verder dus wel dr oortjes naar voren! en mijn opa zag dat en hij zei van jah je moet nu maar eens afscheit gaan nemen want het wordt niet echt beter! maar je moet er nog maar eens over na denken! dus dat heb k gedaan en k wil dr inlatenslapen maar we weten nog niet precies wanneer!!!

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 18:52

Nou dat is in elk geval duidelijk. Fijn dat je nu zo reageert, klinkt raar: maar daar heb ik ook wat aan. Ik vind het wel goed dat je de tijd neemt om erover na te denken. Natuurlijk niet te lang, maar dat snap je zelf ook wel. Het is niet niks hoor, ik weet hoe je je voelt. Sterkte komende tijd. En je zult het nu niet geloven, maar als alles achter de rug is, voel je je veel rustiger.

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-03 19:19

HEEL erg bedankt hoor voor je mede leven MORRIS!!! jah ik denk wel dat k me rustiger ga voelen want zoals nu nu k weer aan dr denk komen de tranen al weer op!!! nou echt niet fijn hoor!!!!!!!!!!!!!!!

nutiagek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 12:28

Sterkte ellen!
Ik hoop dat Fancy straks lekker op de paarden weide mag hobbelen en met liefde aan je terug gaat denken!
Met vriendelijke groetjes Renske(je weet wel wie Haha!)

Miri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 12:39

ja het geeft toch wel een naar gevoel dat de liefste der bikkels er niet meer is!!maar misschien gebeurt er wel een wonder....
en lieve ellen heel veel sterkte! eerst petter en nu dit.. ik leef met je mee......

(niet teveel flark knuffelen he Tong uitsteken )

SelenaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 17:27

haal de dierenarts en hoefsmid er bij. Die ka ook zien dat het hoefbeentje in de hoef al gekanteld is. Wij hebben ook een pony die zwaar hoefbevangen was en eigenlijk niet gered meer kon worden. Maar die hebben we er ook bovenop gekregen. Je moet de pony goed i nat zand laten staan. vitamine spuiten geven. ook pijnstillers
veeel succes. en laat wel ff vanje horen hoe het later is met je pony

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 17:37

miss help dit:
elke dag met een spons dr sokjes en dr hoeven nat maken.( 3x per dag)
ik heb dit ook gedaan bij een paard van 17, de eigenaar zei ook ze komt niet meer terug maar ze is nu wel gezond, ze loopt weer goed!
hou de moed!
xxDevica

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-03 18:32

SelenaV schreef:
haal de dierenarts en hoefsmid er bij. Die ka ook zien dat het hoefbeentje in de hoef al gekanteld is. Wij hebben ook een pony die zwaar hoefbevangen was en eigenlijk niet gered meer kon worden. Maar die hebben we er ook bovenop gekregen. Je moet de pony goed i nat zand laten staan. vitamine spuiten geven. ook pijnstillers
veeel succes. en laat wel ff vanje horen hoe het later is met je pony

Kijk ik snap dat hoef bevangen over kan gaan! daar weet ik alles van want Marco heeft het ook gehad en kwam er zo ook weer boven op! maar dat is met Fancy niet het geval! ze mag vooral niet op nat zand want ze heeft ook al rotstraal dus dan wordt dat weer erger! en kijk ze is 11 jaar geleden ook heeeeeeeeeeel erg hoefbevangen geweest! toen heeft me opa heeeeeeeeel hard met een hamer op haar hoef geslagen(het puntje) een kans van 1 op 10000000000 dat heeft ze gehaalt maar dat werkt dus geen 2de keer!!

Bonnieknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 21:38

ik vind dit een erg vreemd verhaal!
Even afwachten kan met veel dingen wel maar bij hoefbevangenheid moet je snel zijn, anders wordt het echt alleen maar erger en vooral omdat hij al zo oud is. hoefbevangeheid is voor een paard erg pijnlijk, ookal is het chronisch dan moet hij toch iedere keer echt pijnstillers hebben!!
Mijn paard is ook wel eens kreupel en dan kijk ik het eerst ff aan, maar een hoefbevangen paard is echt heel ziek, het lopen doet hem heel zeer. Met pijnstillers van een dierenarts en eventueel hoefijzers zorgen ervoor dat je paard niet zo veel last heeft met lopen, en lopen is juist heel goed voor em. Een paard dat pijn heeft en moet lopen is echt een kwelling. Als je geen geld uit wil geven aan een zieke pony kun je em beter uit zijn lijden verlossen. Misschien kan je paardje heus wel oud worden met chronische hoefbevangenheid, als je er maar zorgt dat hij geen pijn heeft! medicijnen zijn echt niet overbodig.
succes

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-03 19:17

LIEVE MENSEN!! lees dit even!!! het antwoord over dit topic!!

Ik ga zo heen om afscheid te nemen!! Morgen is ze er niet meer! Verdrietig Huilen Huilen Verdrietig het wordt zwaar maar het moet! het is echt beter voor dr!!!! maar ik heb het er heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel moeilijk mee! na die 11 jaar! ze heeft zo veel voor me gedaan. ik heb op haar leren rijden! en door haar ben ik groot geworden!! door haar durf ik op andere paarden te rijden! ook al zijn ze niet zo lief als FANCY!!!!!!! Daarom heeeeeeeeeeeeeel erg bedankt voor alles FANCY!! en ik zal je nooit maar dan ook echt nooit vergeten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Huilen Huilen Verdrietig Verdrietig KUSS ELLEN!!! Verdrietig Verdrietig Huilen Huilen

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 22:37

Verdrietig Verdrietig Verdrietig ow wat erg voor je ellen ik begrijp dat je het er moeilijk mee hebt zeke omdatje er alles op hebt geleerd Huilen maar fancy zal het wel goed krijgen met nieuwe vriendjes een mooie wei Knipoog wat daarvoor was fancy the best en natuurlijk gewoon een hele lieve pony! Haha!
fancy rust zacht Huilen ik ben er helemaal stil van Scheve mond
het ga je goed en ik zal je ook heel erg missen hoor Lovers
het is dan wel beter zo heeeeeeeeeeeel veel sterkte ellen ik zal aan je denken!
xxxxxxxxxxxxxxxxies robin

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 00:03

Ellen je hebt er niks aan als ik zeg dat het zo beter is voor Fancy, diep in je hart weet je dat het zo is. Ik wens je heel veel sterkte de komende tijd en als je er over wilt praten weet je me te vinden. Ook veel sterkte voor Marianne Ach gut

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 10:52

dank je allemaal! het is wel wennen hoor! k ga zometeen naar de stal! en eigenlijk zie k er wel tegen op hoor! ik ga dr stal uitmesten en ontsmetten zodat roos er in kan! zo blijft haar stal teminste niet leeg!!!!!!!!! Huilen

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:25

Hoi Ellen,

Veel sterkte de komende tijd!! En Fancy blijft altijd in je herrinneringen, en je hebt vast en zeker veel foto's. Ik zelf wilde de foto's van onze pony eventjes niet zien. Maar na een tijdje wel weer, ik heb er 1 in de muismat (van de paardendrogist). En 1 in de zadelkast, zo is ze altijd in de buurt.

Groetjes,
Morris

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 19:23

jah dat is handig! maar mijn hele kamer hangt vol met foto's van haar! ze is tijden lang mijn enigste paardje geweest! dus toen ik gister naar bed ging zag k al die foto's toen moest k toch wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg slikken hoor! Verdrietig maar ik wil ze niet weg doen! want dat kan ik niet over mijn hart verkreigen! zelfs niet om ze even een tijdje daar weg te halen! hoe dan ook ik wordt altijd aan haar herinnerd! Vanochtend het rotste van het rotste klussie gedaan! namelijk haar stal helemaal uitgemest en ontmet zodat roos er morguh in kan! me vader zei van roos heeft een mooi stalletje maar ik wil haar graag in de stal van fancy hebben! ze kan dr nooit vervangen maar ze gaat cker haar best doen! en gelukkig heb ik marco nog!! gister avond heb ik ff bij hem uitgehuild! hij begreep me echt volgens mij! want hij bleef zo lief staan met zijn hoofd tegen mij aan! en vanochtend werd ik helemaal afgelebberd door hem! doet ie anders ook nooit!!

allemaal heel erg bedankt voor alles! OK dan! OK dan!

KUSS ELLEN!+ Huilen Huilen FANCY!! Huilen Huilen

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 20:36

wat lief van marco en roos doet echt wel haar best hoor en marco ook om ou verdriet een beetje te laten vergeten!