Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Citaat:Maar ze was wel levendig en wilde heel graag de weide op. Daar begon ze meteen te grazen.
Annekexxx schreef:Gisterenavond en vanmorgen at Dixie niet zo heel goed. Maar vandaag hebben we haar weer enkele uurtjes op de graasweide gezet (kort gras, arme grond) en ze staat heerlijk te smullen. (OOK van het geweekte hooi wat we erbij hebben gelegd.)
Af en toe laat Lya of Dixie een gilletje (als ze uit elkaars oogveld verdwenen zijn), want ze staan momenteel steeds gescheiden. Lya moet het doen met de paddock en een klein strookje kort gras (en veel hooi)... en die is natuurlijk ook best wel jaloers op Dixie die wat verderop op de weide mag.
Maar Dix moet aansterken nu, dus die gaat eventjes 'voor'. (En Dix mag niet op de zandpaddock, vanwege vuil in de wonde.)
Ze laat haar wonde nog steeds goed verzorgen, blijft netjes stilstaan, al merk je wel dat het pijn doet... De arme lieverd haar oogjes staan dan eventjes zoooo zielig.
Aangezien ze vanmorgen niet zo goed at, heb ik haar antibiotica maar onder wat appelmoes gemengd en zo in een spuit in de mond gegeven. (Het schoonmaken van de open wonde binnenin is echt niet gemakkelijk... Je moet echt met je vinger helemaal achter de rand tot tegen het bot. (Mijn maag keert altijd 3 keer om terwijl ik dat doe, met steriele handschoenen, steriel gaas en Chlorhexidine.)
Weet er iemand nog wat lekkers (wat gemakkelijk te kauwen valt), waar je AB-poeder in kan vermengen?
Suikers zijn eigenlijk niet goed voor haar, maar ik neem aan dat 2 x 2 lepels appelmoes per dag hopelijk niet zoveel kwaad kunnen?
Ze krijgt nu de zware AB Doxycycline (8g: 2x per dag)... Maar ik heb al van meerdere mensen gehoord dat dit de darmflora kan aantasten, waardoor ze vatbaarder zijn voor koliek?
Brrrr... dat maakt me toch weer wat extra bang.