Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jannepauli schreef:Voor degene die niet weet wat 'wierookhars(extract) is: het is Boswellia serrata
Boswellia is een boom waarvan in de stam een harsachtige stof te vinden is.
Het heeft licht pijnstillende- en ontstekingsremmende eigenschappen.
Kala schreef:Jannepauli schreef:Voor degene die niet weet wat 'wierookhars(extract) is: het is Boswellia serrata
Boswellia is een boom waarvan in de stam een harsachtige stof te vinden is.
Het heeft licht pijnstillende- en ontstekingsremmende eigenschappen.
Je kunt ook zo Boswellia kopen in voedingssupplementen winkels.
geerke schreef:grappig eigelijk dat de meeste paardenbezitters zonder problemen but er in stoppen maar kurkuma is gevaarlijk.Mijn paard reageert een stuk beter op kurkuma dan op but kan ik met zekerheid zeggen![]()
Meer vertrouwen in chemie dan hetgene wat de natuur ons biedt,het blijft vreemd.
Jannepauli schreef:.
In hoge dosis is curcuma net zo slecht voor de maagwand als buut of andere 'chemische' preparaten en moet het net zoals bij buut en vergelijkbare preparaten niet langdurig gegeven worden.
pien_2010 schreef:Dit vind ik een hele goede post. Vaak namelijk wordt er met alternatieve medicijnen en/of medicatie gedacht: "baat het niet dan schaadt het niet met alle gevolgen van dien".
Kala schreef:MAAR! Het is wel zo dat veel natuurlijke dingen niet van die vieze bijwerkingen hebben, wat chemische medicijnen wel hebben. Veel chemische medicijnen zorgen voor nog 3 klachten extra, waar je ook weer medicatie voor krijgt... Desalniettemin moet je er wel goed in begeleid worden. Een aantal dingen kunnen inderdaad geen kwaad, maar sommige wel degelijk!
Kala schreef:pien_2010 schreef:Dit vind ik een hele goede post. Vaak namelijk wordt er met alternatieve medicijnen en/of medicatie gedacht: "baat het niet dan schaadt het niet met alle gevolgen van dien".
Dit is ook een hele gevaarlijke gedachten! Ik waarschuw mensen hier altijd voor en veel schrikken hier dus ook van. Ook het feit dat men op moet passen met bepaalde ziektes en combinaties met medicatie.
MAAR! Het is wel zo dat veel natuurlijke dingen niet van die vieze bijwerkingen hebben, wat chemische medicijnen wel hebben. Veel chemische medicijnen zorgen voor nog 3 klachten extra, waar je ook weer medicatie voor krijgt... Desalniettemin moet je er wel goed in begeleid worden. Een aantal dingen kunnen inderdaad geen kwaad, maar sommige wel degelijk!
Jannepauli schreef:geerke schreef:grappig eigelijk dat de meeste paardenbezitters zonder problemen but er in stoppen maar kurkuma is gevaarlijk.Mijn paard reageert een stuk beter op kurkuma dan op but kan ik met zekerheid zeggen![]()
Meer vertrouwen in chemie dan hetgene wat de natuur ons biedt,het blijft vreemd.
Dit vind ik wel een beetje stemmingmakerij, Geerke.
Niemand geef zomaar 'zonder probleem' buut - en soms moet je wel met een zwaarder middel inzetten om erger te voorkomen; niet alle kruidenmiddelen zijn geschikt om bij acute zaken te gebruiken.
De hoeveelheid kurkuma die jij geeft ( een dessertlepel toch?) bevat zo weinig werkzame stof dat het effect eigenlijk nihil is. Wil je van curcuma min of meer hetzelfde effect bereiken als van 1 mg buut, dan moet je tenminste 30 gram curcuma geven.
In hoge dosis is curcuma net zo slecht voor de maagwand als buut of andere 'chemische' preparaten en moet het net zoals bij buut en vergelijkbare preparaten niet langdurig gegeven worden.
[***] schreef:@jp, bedankt voor de uitleg. Ik gebruik het nl op dezelfde manier als jij, maar ik wist niet zeker waar het onder viel.
Mijn paard is erg gevoelig op haar spijsvertering. Ze heeft afgelopen winter een ab kuur gehad en ik heb het vermoeden dat ze daardoor wat last van krampen had. Kan je Colosan ook als kuur geven? Bijv 2 weken en dan langzaam afbouwen? Mijn paard krijgt alleen hooi en gras op het moment.
Omdat ik eerder schreef dat homeopathie bij mij nog nooit iets uitgehaald had, had ik mijn mening moeten bijstellen als Colosan dus wel homeopathisch bleek te zijn.