Paard 'trekt' raar met beide achterbenen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jenn0dv

Re: Paard 'trekt' raar met beide achterbenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 22:01

Ja het wordt waarschijnlijk de Noorse hogeschool voor dierenartsen. Die hebben mogelijkheden voor bijna alle soorten tests. Ga daar naartoe bellen voor tips en raad, en what to do!

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 17:53

Heb je al wat gehoord??

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 18:04

ja ik ben ook benieuwd

Lotte_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 13:25

Hey,

Mijn paard van 6 jaar (draver) heeft pijn aan zijn zijn rug waardeoor hij trekt met zijn achterneef.
Bij mij zie je juist niks in stap maar wel in draf.
Ik heb al een osteopaat laten komen maar het is terug zoals ervoor.
We hebben elke dag minder en minder hoop omdat we geen duidelijkheid hebben in wat hij heeft.
De dierenartsen die we al hebben laten komen voor de osteopaat hebben allemaal andere meningen de ene zegt dat zijn voorste benen pulceren en de andere zegt dat het zijn achterbeen is terwijl een andere denkt dat het zijn rug is. En het is wel degelijk zijn rug want de osteopaat zei dat ook. Maar ze heeft niks duidelijkheid gegeven of het op te lossen valt of dat het onoplosbaar is :(
en we weten niet wat we moeten doen.
Herkent iemand dit ?
Want onze hoop raakt op.
We geven ook veel geld uit aan hem en we weten nog niet of we hem gaan kunnen houden.
Als het onoplosbaar is moeten we hem wel verkopen omdat ik anders niet kan rijden met hem.
Ik hoop echt dat iemand dit herkent :(
Groetjes

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 13:44

Geval van TS lijkt mij erg duidelijk een wobbler. In een goede kliniek kunnen ze een MMEP/EMG test doen. In simpele taal gezegd testen ze op die manier in hoeverre de instructies die de hersenen doorgeven door de zenuwbanen lopen. Met deze test weet je 100% zeker of je paard atactisch is of niet, en of hij nog een paardwaardig leven kan hebben of nog als rijpaard kan gebruikt worden.
Het paard is n/n op PSSM1, maar er zijn ook nog andere varianten P2,P4,P8 en PX. Zijn deze ook getest?
Een simpele ataxie test die je zelf al kunt doen is de volgende : ga naast zijn achterhand staan en geef een goede ruk aan zijn staart naar opzij. Wankelt hij, of dreigt hij zijn evenwicht te verliezen weet je al wel zeker dat er iets niet goed zit.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 13:45

Lotte_G schreef:
Hey,

Mijn paard van 6 jaar (draver) heeft pijn aan zijn zijn rug waardeoor hij trekt met zijn achterneef.
We hebben elke dag minder en minder hoop omdat we geen duidelijkheid hebben in wat hij heeft.
De dierenartsen die we al hebben laten komen voor de osteopaat hebben allemaal andere meningen de ene zegt dat zijn voorste benen pulceren en de andere zegt dat het zijn achterbeen is terwijl een andere denkt dat het zijn rug is. En het is wel degelijk zijn rug want de osteopaat zei dat ook. Maar ze heeft niks duidelijkheid gegeven of het op te lossen valt of dat het onoplosbaar is :(
Herkent iemand dit ?
Want onze hoop raakt op.
We geven ook veel geld uit aan hem en we weten nog niet of we hem gaan kunnen houden.
Als het onoplosbaar is moeten we hem wel verkopen omdat ik anders niet kan rijden met hem.
Groetjes

bel naar een dierenarts ipv naar een osteopaat, of breng hem naar de kliniek... :roll:

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 13:53

Lotte_G schreef:
Hey,

Herkent iemand dit ?
Want onze hoop raakt op.
Groetjes

Dus als je niet kan rijden, dan moet ie maar verkocht worden?
En waar denk je die dan kwijt te kunnen? Een mogelijk 'kapot' paard?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 13:54

Ik denk niet dat de TS nog gaat reageren want topic is ruim 6 jaar oud.

Zou wel fijn zijn als ze wel reageerde want inmiddels denk ik wel dat ze het een en ander weet

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 13:56

Topic uit 2014 :+ hoe krijgt men ze gevonden...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 13:56

listiglistje schreef:
Topic uit 2014 :+ hoe krijgt men ze gevonden...

Der eerste post ik denk stom geluk :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 13:58

Soms is het handig dat er bij de zoekfunctie het jaar van plaatsen erbij wordt gezet

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 18:38

Vandaar dat ik hier ook een slotje plaats. Het is een ieder vrij om een nieuw topic aan te maken :)