Letitia1991 schreef:Ik vind het mooi van je, TS, dat je dit paard niet opgeeft en duidelijk bereid bent bergen voor hem te verzetten. Menig koper had het volgens mij al opgegeven met zo'n paard waar toch wel "iets mis mee lijkt, maar we vinden niet wat precies, pfff zoveel geld er al ingestoken en hij blijft maar sukkelen, heb het nou wel gehad".
Ik heb zelf ervaring met zwakke achterhandjes en hoe die te trainen vanaf de grond en ohz, maar daar heb je al een instructrice voor, dus ik denk dat je de achterhand versterken al lang op de reguliere manieren hebt geprobeerd.
Ik vind het jammer dat er toch iets medisch aan de hand lijkt te zijn, en ik hoop dat je er snel achterkomt wát precies, die onzekerheid is erg vervelend.
Over de oorzaak ga ik mee met de algemene respons; zeker zolang je de precieze diagnose (behalve lichte artrose in heupen) niet hebt, kan de oorzaak liggen in erfelijkheid, oude blessure, verkeerd/te zwaar rijden (vooral verkeerd zadel bij oude eigenaar?).
De gedragsproblemen die nu gelukkig opgelost zijn, komen imo ook vanuit de (onbekwame) opvoeding van de vorige eigenaars. Een "stout" paard wordt gemaakt, zelden geboren.
idd veel kosten aan veeartsbezoeken gemaakt elke mindere stap die hij maakte werd ook de veearts gebeld en kwam langs . Elke keer was het dat er niks aan de hand of spierpijn was dus ja hij is veearts hij heeft ervoor geleerd die zal het wel weten dus maar weer doorgaan. En ja veel zouden m weer zo doorverkopen. Zijn ook mensen in mijn omgeving geweest die zeiden al of we m niet beter konden wegdoen pfff nee ik doe hem niet weg het is een dier en geen product.
We hebben de uitslag en is er ook voor behandeld, nu maar hopen dat ie er ook baat bij heeft anders nog een fysio erbij. Maar vroeg me gewoon af of dat mogelijk kon zijn niks meer en niks minder en dacht laat ik het maar is op bokt proberen te vragen, waar ik eerlijk alweer een beetje spijt van heb alleen maar om 2 personen de ene oordeelt al zonder dat die wat wist. De ander leest maar half. Echt jammer hoor. Maar gelukkig zijn er wel meer mensen die wel normaal reageren.
dat kan je ook bijna niet alleen doen daarom fijn dat er nog een ervaren persoon bij is betrokken die vanaf de grond meehelpt want met haar hebben wij veel kunnen verbeteren en dat scheelde iig wel veel in zijn gedrag tijdens het rijden.
Over oude blessures er zou nooit iets met hem zijn geweest, nooit ziek of wat dan ook. Daar weet ik verder ook niks van. Ik weet alleen dat ie bij ons nog niet ziek is geweest verkeerd zadel dat weet ik ook niet wat ik begrepen heb is is dat daar ook opgelet is geweest. ik weet iig wel dat het onze in orde is voor hem.
Het contact wat ik had met de eigenaar voor de laatste dat zou zijn dat dat deze pony een druktemaker was maar nooit had gebokt of wat dan ook bij haar. Maar ik weet nu wel beter en wat ik gelezen heb hoe hij deed als 2jarige pffff daar ging het al mis. Ook ik ben van mening dat er gewoon geen stoute dieren of mensen zo geboren worden maar zo worden gemaakt.
En het rijden, jong paard met kin op de borst trekken is vragen om ellende die wij nu mogen oplossen. Daarom was mijn vraag ook of het mogelijk was door fout rijden een paard medische klachten kan geven.