Wat voor advies geven jullie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

puck12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 09:21

Heel veel sterkte :(:)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 10:05

:(:) :(:) Gaat het met jou nu?

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-14 15:30

Update:

Mijn eerste besluit was om haar in te laten slapen, maar dan wel zo dat ik nog iets geld terug zou krijgen (slager dus) Maar door de medicijnen etc. had ik een wachttijd van 28 dagen. Aangezien ze nog vrij vrolijk was en normaal in de wei kon lopen heb ik haar laten staan.

Heel veel adviezen gehad, bezoekjes gehad, foto's doorgestuurd enzovoort heb ik uiteindelijk besloten haar te laten lopen. Ze deed weer zoveel! En wat ben ik blij dat ik dat gedaan heb!!!!!!!! Ze rent, springt, bokt, buigt, rolt weer als een normaal paard. Ik heb haar nu laten dekken en ze is inmiddels drachtig gescand. Haar nek heeft nog een kleine verdikking aan de onderkant, maar die is alleen zichtbaar als ze haar nek heel hoog opbeurt. Mensen die het paard niet kennen zullen absoluut niet zeggen dat ze haar nek gebroken heeft. Ze mag nu eerst een veulentje krijgen en daarna zie ik wel weer.

Er zullen vast mensen zijn die mij egoïstisch vinden om een paard zo te laten lopen, maar ze was gewoon te goed om haar in te laten slapen of naar de slager te brengen.

lien_87

Re: Wat voor advies geven jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 16:54

Goed van je dat je naar je gevoel geluisterd hebt...
Mijn paard heeft ook haar nek gebroken en loopt nu rond met een los botfragmentje in haar hals. Toch zou je aan de buitenkant nooit zien dat ze dat heeft. Ze kan weer springen, beetje dressuur en we maken heerlijke buitenritten. Ik wens jullie beide veel succes met de revalidatie!

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-14 18:30

Dank je wel. Durf er niet op te hopen dat ze ooit weer onder het zadel kan lopen. Zie wel wat de toekomst brengt.

selyna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 18:34

Ik wens voor jullie een hele mooie toekomst!!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 18:40

Soms bestaan wonderen nog. Veel geluk nog samen! Ik hoop dat ze nog heel lang pijnvrij blijft.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 14:37

Ik ben echt ontzettend blij dat ik destijds de keus gemaakt heb om Fay in leven te laten. Ze heeft een kerngezond hengst veulen op de wereld gezet. Foto is bagger, maar voor het idee!

Afbeelding

Als het veulen iets ouder is wil ik een poging wagen om haar weer recreatief te rijden of in 2-span met ons andere paard. En inmiddels is ze alweer drachtig :D

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 14:46

*\o/* wat een goed nieuws. Dat is prachtig. Zo'n mooi manneke.

lien_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 15:39

Wat fijn! Gefeliciteerd met je prachtige veulen!

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 15:45

Gefeliciteerd, wat fijn dat met mams en veulen alles goed is. Een mooier kado had je niet kunnen wensen met dit rotongeluk toen en de uitslagen!

Is je paard nu wel pijnvrij? Heeft ze veel beperkingen door de blessure van toen?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 16:09

gefeliciteerd met je prachtige veulen :j *\o/*

ik hoop voor je dat de nek weer zover hersteld is dat je er op kan rijden of mee kan mennen :j

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 17:04

Ze is volgens mij geheel pijnvrij. Ontzettend blij paard en wil veel spelen en dollen. Ik verwacht dat ze bijv niet meer goed aan de teugel kan lopen met rijden. Ze mist natuurlijk een uitsteeksel en heeft meer ruimte tussen 2 wervels. Maar ik heb ook echt niks geprobeerd afgelopen jaar. Ik ga haar weer oppakken en de toekomst zal uitwijzen wat ze allemaal nog kan.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 17:12

Van harte!! Jeetje wat een verhaal zeg!!

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 17:24

Wat een mooie wending heeft dit verhaal gekregen!
Gefeliciteerd met je mooie veulen :D

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 07:36

Wauw super om te horen!

girly_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 23:53

Super meid! Veel geluk met je knappe paardjes! !!

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-16 10:55

Ik kwam dit topic weer tegen in mijn berichten! Fay huppelt hier nog steeds door de wei heen, al word het wel weer lastiger met haar dikke buik. Ergens in Juni hoop ik haar 2e veulentje te mogen ontmoeten! Door tijd gebrek hebben we weinig met haar gedaan, maar afgelopen week is daar verandering in gekomen. Ik heb haar het zadel opgeknoopt (ja, met dikke buik maar ze vond alles prima) en ik ben erop gaan zitten. :') Ze was zo braaf, paar rondjes gestapt en klein stukje draf en ze liep normaal zoals een groen paard behoort te zijn. Gisteren iets langer erop gezeten en zolang ze het accepteert en het zadel nog past hobbel ik nog even door.

Doel is dus bijgesteld, hopelijk een gezond veulen in juni en daarna een jaar geen veulen maar het rijden proberen op te pakken. :D :D Ik denk dat ik ook nog een foto laat maken van haar nek, hoe de stand van zaken nu is. Ze heeft nog steeds een verdikking aan de onderkant, maar die is alleen zichtbaar als ze haar hoofd heel hoog heeft.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 11:05

Lees dit topic nu pas. Wat een super verloop! Heb je haar veulen gehouden?
Ik ben benieuwd naar de uitslagen van nieuwe foto's.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-16 12:01

Nicje87 schreef:
Lees dit topic nu pas. Wat een super verloop! Heb je haar veulen gehouden?
Ik ben benieuwd naar de uitslagen van nieuwe foto's.

Het veulen heb ik nog en wil ik ook graag houden. Kasper staat nu nog bij mijn ouders thuis, maar gaat over 2 weekjes de opfok in. Ik ga de foto's pas maken nadat het veulen eruit is, wil nu absoluut geen stress veroorzaken en met verdoving etc. lopen knoeien.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 19:52

Wat fijn dat ze toch nog steeds pijnvrij rondloopt ;)

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:52

Wat een verhaal, wat fijn dat ze toch goed opgeknapt is ondanks de verwachtings. ben benieuwd naar de nieuwe röntgen foto's.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 23:44

Ik vind het mooi dat je haar hebt laten leven, zou ik ook gedaan hebben zolang het paard aan gaf dat het voor haar doenbaar was!
Wat ik echter niet zou gedaan hebben is ze 2x laten dekken, zelfs niet 1x maar dat kan ik enigszins nog begrijpen dat je een veulentje van haar wou om toch mee verder te kunnen wat rijden en inspannen betreft. Een 2de keer laten dekken zou ik dus echter niet gedaan hebben.... noch zou ik op een hoogzwanger paard gaan zitten voor de eerste keer die al een nektrauma heeft...

Ik zou zelf ook nooit nog proberen dat paard aan het werk te zetten, zou al te dankbaar zijn dat ze überhaupt pijnvrij kan genieten op de weide... dit is mij iets way too much risico maar goed, dat ben ik dan weer...

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 00:06

Wat fijn dat het zo goed met haar gaat! Een nekbreuk is niet niks dus wees maar zuinig op haar.
Ik kan me wel vinden in de post van little_gift..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 01:34

Er bestaat een hele simpele manier om te controleren of een paard pijnvrij genoeg is om weer aan het werk te gaan: zet haar 10 dagen op pijnstillers (niet tijdens dracht natuurlijk) tijdens het longeren/grondwerk en kijk of haar gedrag/beweging verandert. Zo niet, dan kun je ervan uitgaan dat ze pijnvrij beweegt, maar als het wel verandert dan weet je dat het niet verantwoord is om verder te gaan met fokken en rijden.