Ben ik gek????Ik kan het beest toch niet laten slachten....2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bloemmeke

Re: Ben ik gek????Ik kan het beest toch niet laten slachten....2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 17:24

Wat fijn dat het zo goed gegaan is! Ik duim voor een goed en snel herstel. Leuk dier om te zien!

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 17:27

zo he... hebben ze in belgie een andere munteenheid? :') zoveel dingen en dan nog geen 2000 :oo ken mensen die voor heel wat minder ruim het dubbele neerlegden.
dapper om er zo voor te gaan!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 17:32

In Belgie ligt het uurloon wat lager.

Fijn dat de operatie goed is gelukt, dat het zo te lezen zonder complicaties schijnt te verlopen, ik hoop op een voorspoedige revalidatie voor je paard en nog veel plezier met hem.

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 17:34

Respect voor je keuze, ik had hier dier in laten slapen denk ik.
Ik hoop echt van harte dat het goed blijft gaan! is een super leuk beest zag ik!

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 17:37

Even reageren op de boxrust...de mijne heeft 2 maanden boxrust gehad, omdat hij een scheurtje in zijn schouderpees had. Hij glom erover en was erg rustig op stal. Dus ik ben niet tegen boxrust.
Wat wel heel belangrijk is, is dat het paard geen brok of echt maar een handje per dag mag krijgen.

Verder vind ik het super dat je dit paard nog een kans geeft en dat de operatie goed is gegaan! Respect.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 19:39

Hey dat zijn nog eens goede berichten. Ik baalde dat dat topic op slot ging, ik wou zo graag weten hoe het verder zou gaan.

Je hebt gewoon een heel leuk optimistisch paard!

Succes verder met hem :j

LePinto07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 19:47

Gelukkig heb ik je nieuwe topic gevonden.
Wat een geweldig nieuws dat de operatie spoedig is verlopen en het eerste herstel er goed uitziet.
Ik hoop dat het herstel spoedig blijft verlopen dan zijn die 3weken volledig ook zo voorbij.
Gelukkig is hij vrolijk! Respect voor je keuze!

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 19:54

Hey!
Ik zie dit topic net voorbij komen!
Maar wil nog wel even zeggen dt ik wel veel geduimd heb die dag! Alleen was het achteraf dus voor een dag later, haha!
Wat ben ik blij voor jullie dat het zo goed afgelopen is! Ben benieuwd hoe het over twee weken is!

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 20:04

Waauw wat mooi zeg! erg blij voor je dat het zo goed gaat !

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 21:34

Ik heb al je berichten gelezen en vind t super dat je zo gehandeld hebt. Hopelijk blijft de genezing voorspoedig gaan en hou je er een geweldig paard aan over.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 21:42

fijn dat het allemaal goed gegaan is!Hopelijk komt er geen complicatie zoals een infectie...heel veel sterkte!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 21:47

Super nieuws! Ik duim mee dat de revalidatie goed gaat verlopen!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 21:48

DDDara schreef:
Hoi hoi,

Nog even voor iedereen die vond dat ik me paard maar moest laten afmaken omdat dat beter voor hem was.....want box rust is zo zielig....

Box rust is niet ideaal dat wil ik ook helemaal niet zeggen..... maar ik heb gewoon een super vrolijk paard op stal staan die absoluut niet de indruk achterlaat dat hij zielig is omdat hij stil moet staan...... hij staat dan misschien pas een week maar over 2 weken mag hij dus al weer gaan stappen.....

Dus voor iedereen die inslapen beter vond dan boxrust....... wat ben ik blij dat ik gewoon me eigen plan heb getrokken.

Ik denk echt dat er is wat minder makkelijk gedacht moet worden over slachten........ tuurlijk soms kan je niet anders en is het de beste optie.... maar volgens mij worden er echt veeeelste veel paarden geslacht die nog jaren en jaren mee hadden kunnen gaan, als je ze maar de tijd geeft om te herstellen

MOEST HET FF KWIJT

gelukkig word er ook zo makkelijk gedacht anders kregen we nog meer overschot aan paarden.
neemt niet weg dat ik je dapper vind en top dat je zo ver wilt gaan.
succes met je paardje, hoelang zou alles duren wil je je paard kunnen gaan berijden?

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 11:41

Super dat je dit paard een kans geeft. En soms ontkom je niet aan boxrust. Mijn paard heeft na een koliekoperatie 2 maanden in zijn box moeten staan. Geen krachtvoer en veel hooi. Hij kon de hele dag naar buiten kijken en er stond een vriendje naast.

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 16:26

StalNollie schreef:
hoelang zou alles duren wil je je paard kunnen gaan berijden?

3 weken boxrust
3 weken boxrust en 2x 5 a 10 min stappen
3 weken kleinepaddock of onder het zadel recht uit stappen en draven.
Daarna mag ik weer normaal gaan opbouwen.

Maar aangezien ik het paard groen heb gekocht denk ik niet dat ik in de laatste 3 weken iets onder het zadel ga doen.
In de week voor zijn operatie heb ik hem wel zadelmak gemaakt maar omdat hij toen zo rustig mogelijk moest worden gehouden heb ik toen alles alleen in stap gedaan, dus heb nog geen idee hoe hij zich in draf en galop onder het zadel zal gedragen.
Dus het rijden en verder beleren bewaar ik tot 9 weken na de operatie.

Maar ik verwacht een erg fijn en braaf paard aangezien ik hem al 4 keer heb gereden (in stap) zonder hem dus vooraf te hebben kunnen longeren of laten rennen.

Verder moet ik hem kwa voer helaas wel af en toe wat brok geven omdat hij anders echt zijn ENORME lading medicijnen niet op wil eten.
Maar met wat appels en wortels uit de blender kan ik er gelukkig voor zorgen dat ik zo min mogelijk krachtvoer nodig heb!

SaphiraR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 16:35

Ik heb erg veel respect voor je keuze, en vind het ook erg knap.

Hoop op een voorspoedig herstel voor je paard

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 16:47

Wat fijn dat je er voor de operatie nog een paar keer op een goede manier op gezeten hebt, dat zal je een enorme voorsprong geven als je er straks weer op kan +:)+

Je kan natuurlijk ook iets van een papje van zemelen / lijnzaad / Lucerne / grasbrok ofzo maken voor de medicijnen :)

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 18:50

Of appelmoes? Ik hoor vaak dat dit ook wel goed werkt, veel paarden schijnen er dol op te zijn,
't zijn ook net kinderen... :P
Maar wat fijn dat de operatie zo goed is verlopen. Veel succes met de revalidatie!

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 14:36

Ik heb al eerder gereageerd, maar dan in je vorige topic. Wat fijn dat het allemaal goed is gegaan!
Ik heb zelf ook een paard gehad met boxrust. Die kreeg Lucerne, bietenpulp en dan haar supplementen (en dat waren er best veel). En daarnaast veel hooi/voordroog.

Bietenpulp zit bijna geen suiker in, zet goed uit in een grotere volume. Dus paard heeft een volle bak, daardoor veel te doen en een volle buik zonder energie. Ze moeten er wel echt aan wennen qua smaak, dus sta niet verbaasd te kijken als ze het de 1e keer(keren) slecht eten. Dus rustig aan opbouwen.

Ik zou niet beginnen aan appelmoes/ander fruit, daar zit toch weer suiker in en dat wil je juist niet geven aan een paard op rust.

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 19:18

Respect! Super dat je hem een kans hebt gegeven! :) :)

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 18:02

Wat een gaaf beestje! Super fijn dat het (tot nu toe) goed gaat! Ik hoop mee dat het allemaal helemaal goed komt!

Weet je de oorzaak dat hij zo jong al zoveel mankementen heeft opgelopen?

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 18:15

Super dat je de operatie hebt laten doen.
Paardje is echt supermooi, en zo jong nog ... zou zonde zijn om hem geen kans te geven, ik zou het zelf ook gedaan hebben.
Veel succes met de rustperiode en ik duim met je mee voor een volledig herstel !!

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 18:21

super van je, fijn dat het goed gaat

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 17:59

Onderhand zijn de hechtingen eruit, de medicijnen op en klaar, en zijn we al weer bezig aan de laatste week absolute boxrust! Alles gaat nog steeds heel goed.

Vanaf volgende week mag ik hem 2 keer per dag 5 a 10 minuten stappen dat moet ik dan 3 weken vol houden en daarna zullen we beginnen. Met de kleine paddock.

Hopelijk gaan de komende 4 weken snel voorbij want ben blij als hij niet meer opstal hoeft te staan (al lijkt hij er zelf totaal geen moeite mee te hebben).

Tegen de tijd dat hij een aantal dagen in de paddock heeft gestaan laat ik meteen een osteopaat komen, want ik lees hier maar al te vaak over paarden die na een operatie (algehele narcose liggend op een tafel) verschrikkelijk vast zitten en last hebben van verschoven wervels enzovoort. Na de osteopaat kan hij dan nog een aantal weekjes rust houden voordat hij langzaam aan aan het werk zal moeten...

Mocht iemand verder nog goede tips hebben hoor ik het graag!!!

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 18:07

Goh, geweldig dat het allemaal zo goed gaat en wat gaat dat snel inderdaad. Hoop dat hij net zo rustig is met stappen als nu op stal.

Wens hem en jou sterkte en geluk!