Paard herstelt van vergiftiging. Ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 12:00

Thanx joey2010
Ander paarden zijn inderdaad niet ziek geworden, een paar waren wat suffig, maar verder geen verschijnselen.

Hoe gaat het nu met jouw paarden kevje06? Ik heb even in de wiki gekeken http://www.bokt.nl/wiki/Grass_sickness maar ik lees daar dat paarden koliekverschijnselen uiten. Dat heeft mijn paard niet gedaan. Hadden jouw paarden daar last van?

Dank je Hevonen.

Amaris

Re: Paard herstelt van vergiftiging. Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 12:10

Als Janus zulke dikke koker en benen heeft en moeite heeft met het afvoeren van afvalstoffen, zou het dan geen idee zijn om als ondersteuning een (lymfe)massage te regelen?

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 12:14

Ondanks dat je om ervaringen vraagt toch hier ook even een bericht: Heel veel succes met het herstel. Het zal ongetwijfeld een verschrikkelijke ervaring geweest zijn.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 13:38

Eentje heeft een dag wat koliek gehad
De andere niet

Bij mij gaat het op en neer, ze loopt dan weer beterder, dan weer heel moeilijk.

Ook komt ze niet aan ondanks dat ze nu al die maanden net zoveel eten krijgt als de grote paarden

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 22:51

Amaris schreef:
Als Janus zulke dikke koker en benen heeft en moeite heeft met het afvoeren van afvalstoffen, zou het dan geen idee zijn om als ondersteuning een (lymfe)massage te regelen?

Dank je voor je reactie Amaris. De dikke benen komen doordat de nieren een flinke tik hebben gekregen. Ik denk dat massage wel goed is voor de doorstroming, maar het probleem van de nieren is daarmee nog niet opgelost.

Bedankt voor je reactie Irene2

Nogmaals sterkte kevje06, hoop dat je paard snel opknapt!

Met Janus gaat het gelukkig een heel stuk beter. Het lijkt erop dat het herstel nu echt doorzet.
Inmiddels heb ik er weer twee keer opgezeten. De eerste keer een stukje stap door de wei en de tweede keer heb ik erop gezeten terwijl hij lekker aan het grazen was. Dit is al meer dan waar ik op had durven hopen.
Afbeelding
Ik heb nu goede hoop dat in ieder geval stapritjes samen weer mogelijk zijn :)

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 00:45

Fijn om te horen!