Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Rianne1994 schreef:goed het verhaal. Ik heb sinds anderhalve maand een super lieve shetlander.
Nooit getrapt oid. Woensdag wilde ik de deken dicht doen en gaf ze me een trap tegen mijn hand. Ik was verbaasd maar ging er niet vanuit dat ze zomaar zou trappen dus ben ik eens gaan voelen, hele buik hard. Volgende dag meteen dierenarts laten komen omdat het niet beter was. Dierenarts zei: ze heeft waarschijnlijk last van gasophoping. Gisteren leek het beter te gaan maar helaas vandaag was het weer mis, ze was nukkig en begon te trappen als je aan haar buik en rug kwam. De staleigenaar dacht wel even te kunnen voelen... Mis, ze heeft enorm naar hem lopen bokken en trappen. Ik herkende mijn eigen pony niet terug. Weer dierenarts erbij, ze trapte naar haar buik en liep te zwaaien met haar staart. Dierenarts kon niks vinden, ze had geen koliek. Dus of ze was een pismerrie of het is zand. Een pismerrie is ze nooit geweest dus dat kan niet zomaar op komen zetten. Hebben jullie bokkers nog ideen wat het zou kunnen zijn? Ik ga zoiezo een zandkuurtje geven voor de zekerheid. Maar wat kan het zijn?
Edit: Ik heb haar ook ontwormt op aanraden van de dierenarts, hij heeft de hoeveelheid aangegeven. Kans dat ze drachtig is is nihil aangezien ze niet bij een hengst in de buurt is geweest tot deze anderhalve maand maar dat is een veulen hengstje die vele malen kleiner is.