Wat kan dit zijn, bokkers help!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-14 13:05

Ik weet dat van de vijfsprong ze ooit hebben gezegd waar maakt ze zich druk om het is maar een shetlander. Niet om mij hoor. Dus liever de klomp. En als ze drachtig is moet het veulen nu intussen wel komen. :)

Askor_Djarne

Re: Wat kan dit zijn, bokkers help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 13:41

Lijkt me sterk dat de Vijfsprong een drachtigheid over het hoofd ziet. Ik moet eerlijk zeggen dat ik al jarenlang ervaring met ze heb en ze hebben altijd goed en snel gehandeld. Soms is het ook erg lastig om dingen te herkennen.

Sterkte met je Shetlander hopelijk knapt ze snel op!

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-14 13:48

Nouja ik was niet geheel tevreden hoe ze handelde. Daarom.

Askor_Djarne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 13:52

Dat kan altijd gebeuren natuurlijk. Ieder heeft zijn eigen voorkeur. Lingehoeve is een goede optie eventueel. Misschien dat ze je daar verder kunnen helpen met je dametje.

NardoLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 13:56

Rianne1994 schreef:
goed het verhaal. Ik heb sinds anderhalve maand een super lieve shetlander.
Nooit getrapt oid. Woensdag wilde ik de deken dicht doen en gaf ze me een trap tegen mijn hand. Ik was verbaasd maar ging er niet vanuit dat ze zomaar zou trappen dus ben ik eens gaan voelen, hele buik hard. Volgende dag meteen dierenarts laten komen omdat het niet beter was. Dierenarts zei: ze heeft waarschijnlijk last van gasophoping. Gisteren leek het beter te gaan maar helaas vandaag was het weer mis, ze was nukkig en begon te trappen als je aan haar buik en rug kwam. De staleigenaar dacht wel even te kunnen voelen... Mis, ze heeft enorm naar hem lopen bokken en trappen. Ik herkende mijn eigen pony niet terug. Weer dierenarts erbij, ze trapte naar haar buik en liep te zwaaien met haar staart. Dierenarts kon niks vinden, ze had geen koliek. Dus of ze was een pismerrie of het is zand. Een pismerrie is ze nooit geweest dus dat kan niet zomaar op komen zetten. Hebben jullie bokkers nog ideen wat het zou kunnen zijn? Ik ga zoiezo een zandkuurtje geven voor de zekerheid. Maar wat kan het zijn?

Edit: Ik heb haar ook ontwormt op aanraden van de dierenarts, hij heeft de hoeveelheid aangegeven. Kans dat ze drachtig is is nihil aangezien ze niet bij een hengst in de buurt is geweest tot deze anderhalve maand maar dat is een veulen hengstje die vele malen kleiner is.

Mijne had zoiets ook een keer een harde buik en hij gaf syntomen van koliek aan op zijn manier maar hij had aanvallen dan viel die neer en had hij van de trekken dus een DA erbij laten halen gelijk want mijn moeder had dat een keer en toen was dat paard uitgedroogt maar de mijne niet gelukkig maar het was ook geen koliek zijn darmen waren heel onrustig en we konden niets doen DA wist ook niet wat het was maar na 3 dagen was het over zoals het kwam zo plotseling zo was het ook weer weg en we weten nu nog steeds niet wat het was.

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 13:59

Hoe zien haar uiers er eigenlijk uit? Daaraan kan je op het einde ook vaak wel zien dat ze drachtig zijn

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-14 14:00

Geen idee als je wil kijken begint ze te trappen.

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 14:01

Kan je niet proberen een foto te maken? Desnoods met een praam? Dan kan je iig zien hoe dat eruit ziet

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-14 14:03

Ze heeft gisteren de staleigenaar een paar rotschoppen gegeven. Ga me er niet aan wagen. Als ze weer een beetje zichzelf is zal ik kijken. Kan dan hopelijk maandag foto maken.

Brechtje_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 14:35

Als ze echt pijn heeft (of in ieder geval ergens last van heeft) dan wordt ze niet zo snel weer zichzelf, dan blijft ze schoppen. :n
Heb je al een andere DA gebeld?

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-14 14:37

Zoals ik al best vaak heb gezegd, dan zouden de pijnstillers moeten helpen.

Devitootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 11:54

Hoe is het nu met je paardje?

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-14 15:55

Goed, ze trapt totaal niet meer als je aan dr buik komt maar trapt af en toe wel naar dr buik. Alles laten testen maar niks -O-