We nemen op stal sws voorzorgsmaatregelen ook omdat het heerst rondom Steenwijk. En ik via me opleiding veel met paarden bezig ben. Svenn had in 2008 een soort Droes wel de koorts enz. maar niet de bulten
Klopt, dat had mijn merrie ook... wel koorts en snotneus, geen abces uiteindelijk. Dat kan dus ook Maar goed dat je voorzorgsmaatregelen treft. Zou toch heel vervelend zijn als je er meerdere dieren mee besmet.
Ik heb besloten om toch naar de kliniek te gaan. Ik vertrouw het eigenlijk niet ook begon ze net moeite met kauwen van Snoepjes die Smikkels van de Welkoop. Biks gaat nog wel
Dan inderdaad maar even goed na laten kijken! Als ze niet meer eten is het vaak al een eind heen... (niet erg bedoeld, maar meer dat paarden heel hard zijn voor zichzelf en dus de basisbehoeften zo lang mogelijk blijven volhouden... goed eten en drinken is daar een voorbeeld van!)
Ik had gisteren niet veel tijd, moest naar school naar kliniek dus en daarna nog helpen met de open dag op school.
Als eerst voelde die aan een bult er moest een foto gemaakt worden, super relax dat ze was. Ze liep zo mee. Uit de foto bleek dat ze op 2 plaatsen een kieswortelontsteking heeft. Hij zij dat we nog op tijd waren en uitgelegd wat er gebeurde als we niet kwamen. Daarna heeft die nog even gekeken of haar kiezen niet verrrot waren. Ze moet wel snel naar de tandarts zei die ze was wat scherp. We hebben nu voor 2 weken 2x daags ('s ochtends en 's avonds) antibiotica gekregen. Daarna moeten we weer terug met de controle.