Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sanniej_ schreef:Ts snap heel goed dat je er niet zo maar wat gaat op smeren.
Die dermiel spray is ook super goed en zullen ze je misschien eerder aan raden.
Helaas ging mijn paard door het lint door het geluid van de spray dus moest ik andere opties bekijken en toen via bokt op de mesitran gekomen.
Ik weet haast zeker als ik dit niet gedaan had mijn paard bindweefsel zou hebben en de genezing nog langer had geduurd vandaar mijn top.
Op dit moment zou spray het handigst zijn zodat je niet aan de wond zelf hoeft te zitten.
Evelyntje schreef:Erg vervelende plaats... De kans dat het hoefgewricht open is, is behoorlijk reëel, maar wie weet heeft ze nét dat beetje geluk dat je nodig hebt... Staat ze nog op ontstekingsremmers? Steunname en temperatuur zijn goede indicatoren. Welke ab krijgt ze nu? Zulke wonden steeds in een voetverband zetten (met Kerlix, vraag je da even...)! Opdat er zo weinig mogelijk vuiligheid van de stal in 't verband kan. Ik zou ze toch langer dan 10d boxrust geven... (ok, kliniek is volgens mij beste optie, maar ik begrijp je argumenten, dus dan maar zo!) Als blijkt dat ze binnen een dag of 10 goed steunt en geen t° maakt, voet ingipsen tot boven de wonde en hierboven (steun)verband. Gipsje na 10 à 14d vervangen en tweede gips 3 tot 4 weken laten staan. Hopelijk wil 't allemaal een beetje meezitten!