Met voeren is het probleem dat het gewoon echt niet kan op deze stal, in de ochtend. Zodra de stal open gaat, gaan de paarden de wei op en zij zit in de eerste groep (want in de achterste wei), er is gewoon geen tijd voor ruwvoer.
Tenzij ze van ons binnen moet blijven, maar dan moeten we haar zelf weer buiten zetten (zo zijn de regels sinds afgelopen zomer helaas - vaak is de staleigenaar dan ook weg). Zelfs als mijn man het met zijn werk kan regelen dat hij halve dagen vrij kan nemen om elke dag in de ochtend haar binnen te houden en te voeren, dan zal ze amper eten omdat haar maatjes op de wei staan. En doordat ze dus sowieso maar hele kleine beetjes eet.
Dat is dan misschien nog het lichtpuntje; ze doet er heel lang over want stopt vaak een tijdje, dus zal daardoor nu wel tot langer in de avond en nacht eten en dus iets in haar buik hebben.
Ik had ook al gedacht aan zelf voer kopen, maar dat in de ochtend voeren is het grote probleem. Gelukkig is dat met de nieuwe stal opgelost. Op de dag dat die box leegkomt, gaat zij erheen.
Komende week zal ik met de DA overleggen wat nog handig is met behandelen en evt testen. Voor nu krijgt ze in elk geval die zure kuil niet meer, en brok in de ochtend, dat hebben we wel kunen afspreken. Beter dan niets lijkt me. Niet ideaal maar voor nu het hoogst haalbare. Heel frustrerend. De staleigenaar ziet ook gewoon niet dat er iets mis met haar is.
Ik hoorde trouwens op stal dat er meerdere paarden zijn die moeilijker doen met aansingelen... Ook buikpijn??
Laatst bijgewerkt door Iranda op 11-01-14 22:04, in het totaal 2 keer bewerkt