Volgtopic start Equitop Myoplast

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anonymous1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 07:59

Ik heb het langere tijd bij mijn merrie gegeven, een jaar ongeveer. Daarna ben ik zwanger geworden en heeft mijn paard half jaar op de wei gestaan en geen equitop myoplast gevoerd. Na mijn bevalling weer rustig begonnen met rijden en wilde eigenlijk geen myoplast meer geven vanwege de prijs.... Maar ben na drie maanden toch weer begonnen, paard loopt met een stuk losser door zijn lijf!! Veel meer schwung, lossigheit. Dus ik zweer bij dat spul! ! Het is alles behalve anabolen hoor, volgens mij is het zelfs beetje homeopathisch.... ik vind het prima spul, mijn paard doet Het er super op!

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 14:06

Hallo Topic is al een paar mnd oud was benieuwd of jullie het nu nog voeren Hoe de paarden zijn ontwikkeld etc En of jullie er tevreden over zijn Hoeveel geven jullie 1 schep of 2 scheppen

Nikkay

Re: Volgtopic start Equitop Myoplast

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 20:50

Ik ben eigenlijk ook wel heel erg benieuwd naar het verschil nu...

sophien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 08:49

Ik geef het ook al langere tijd.. en ben echt SUUUUPER tevreden!! Inderdaad mijn paard word losser.. kan beter inbuigen en doen haar oefeningen veel beter!!! ik zweer bij myoplast!!! Het is een duur product maar je krijgt er veel voor terug! ik geef elke dag 2 schepjes aan mijn paard.. :)

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 15:50

Mag ik dit topic ook weer even omhoog schoppen? Vind het namelijk een goed topic en jammer dat er zo weinig in wordt gereageerd! Ik ben sinds 3 dagen bezig met voeren. Met erg veel moeite want mijn merrie vind het heel vies. Het is een heel proces met slobber wortels appelmoes etc :+ ze weet het iedere x voor elkaar te krijgen de bolletjes te laten liggen. Maar het leek vandaag al iets beter te gaan. Ik wil graag eens een foto plaatsen en het zo is in de gaten gaan houden en ben heel benieuwd naar ervaringen van anderen tot nu toe!

maria1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 18:06

Hoi mensen,

Sorry was topic uit het oog verloren.ik heb het paar maanden gegeve maar nu niet meer. Hij is nu wel veel beter ontwikkeld maar dat heeft ook met leeftijd te maken. Ik ga binnenkort weer beginnen met equitop, zodra ik geld heb. Mijn paardje ziet er inmiddels zo uit, zal binnenkort even standfoto sturen:

Afbeelding

Leuk om jullie positieve reacties ook te lezen. Super spul ondanks de prijs!

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 09:33

Interessant topic om te volgen. Ik heb een springpaard staan waarmee ik aan het opbouwen ben na een blessure. De eigenaar begon over EM, maar ik zal ook eens kijken naar MI.

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 10:57

Eten jullie paarden het wel gewoon makkelijk? Wat een ramp zeg.

Heb overigens wel een effectieve manier gevonden. Ik liep even naar de paddock en haalde mijn paard eruit om het te voeren. Ze vertikte om het te eten en na 10 minuten proberen heb ik de moed maar weer opgegeven. Toen kwam mijn andere paard over de paddock hangen, ik dacht ach dan mag jij dit mengsel van muesli wortels lijnzaadolie etc wel hebben :+ anders is het ook zo zonde! Mijn andere paard vreet echt alles wat je voor haar neus zet namelijk. Zogauw als Star dit zag, werd ze knal jaloers en wilde ze het zelf opeten!! Iedere keer als ze dan weer stopte en het niet meer wilde, gaf ik weer even een hapje aan mijn andere paard en ja hoor :+

Wat een paard!

maria1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 11:34

Mijne is niet echt een makkelijke eter, maar eet dit met plezier!

Mareintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 15:47

Chesss schreef:
vraagje worden jullie paarden van de myoplast ook heel heet/ knetter?

Paarden worden niet heter van Myoplast. Ze voelen zich alleen sterker en dus lekkerder en daar wordt je als paard helemaal vrolijk van! Er zitten geen ingrediënten in waarvan ze meer energie zouden krijgen.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 15:48

Wat dacht je van alle suiker. :+

Mareintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 15:49

Moos99 schreef:
Mag ik dit topic ook weer even omhoog schoppen? Vind het namelijk een goed topic en jammer dat er zo weinig in wordt gereageerd! Ik ben sinds 3 dagen bezig met voeren. Met erg veel moeite want mijn merrie vind het heel vies. Het is een heel proces met slobber wortels appelmoes etc :+ ze weet het iedere x voor elkaar te krijgen de bolletjes te laten liggen. Maar het leek vandaag al iets beter te gaan. Ik wil graag eens een foto plaatsen en het zo is in de gaten gaan houden en ben heel benieuwd naar ervaringen van anderen tot nu toe!

De reden dat sommige paarden moeten wennen aan Myoplast is niet de smaak, maar de vorm. Het zijn harde pareltjes die in hun kiezen kunnen blijven zitten. Dat voelt een beetje raar! Goed idee om ze een beetje te verweken. Kan voor de werking geen kwaad, maar misschien raakt hij er zo langzaam aan gewend.

Mareintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 15:52

_Lorette_ schreef:

Ja, point taken...
Maar als je twee schepjes geeft is het suikergehalte zó klein? Dan moet je wel een héél gevoelig paard hebben!

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 08:19

_Lorette_ schreef:

Er zit in der daad wat suiker in maar is niets vergeleken met de suiker in de rest van het rantsoen. In ruwvoer zit gemiddeld 10% suiker. Stel een paard eet 10 kg hooi per dag, eet hij 1 kg suiker! Die paar gram in de Myoplast maakt dan weinig verschil!

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 08:35

Ik geeft het nu bijna 2 weken. Ze eet het gelukkig zonder problemen nu! Ik merk nog weinig verschil, maar goed dat zou snel zijn. Ik baal want ik heb tentamens volgende week dus ben nu zo ongelofelijk druk dat ik haar niet dagelijks kan rijden. Vervelend omdat ik net bezig met myoplast. Mijn moeder longeert haar gelukkig wel. Ik ben benieuwd of ik binnenkort resultaten ga zien!

maria1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 16:20

Ik gooi dit topic weer omhoog. ik ga binnenkort weer beginnen met equitop

Foto van nu:

Afbeelding

maria1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-15 12:29

Afbeelding

Zo, weer een update. Ik geef het nu denk ik zo een twee weken en sinds een paar dagen lijkt hij alle oefeningen veel beter aan te kunnen, hij houdt zich niet meer zo vast in zijn lijf en beweegt losser en beter over de rug. Aan zijn lichaam zie ik qua uiterlijk nog geen veranderingen. Maar ik ben er in ieder geval super tevreden mee *\o/*

Addicty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 21:31

Ik geef het nu ivm knie blessure van mijn merrie. Krijg het zooooo onwijs moeilijk naar binnen. Gewoon door het voer: noppe, muesli: noppe, slobber: noppe. Vandaag boterham met appelmoes: minimaal, kieskeurige blik bij ietwat teveel korrels. Zucht....morgen eens proberen met brood besmeerd met appelstroop. Andere voertips voor kieskeurigen?

Op advies van de veearts wordt het gegeven. De pezen, banden en spieren rondom meniscus achterhand moeten versterkt worden. Daar zou dit bij kunnen helpen (uiteraard bij training achterhand en heeeeeel veel stapwerk op harde ondergrond)

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 22:07

Addicty schreef:
Ik geef het nu ivm knie blessure van mijn merrie. Krijg het zooooo onwijs moeilijk naar binnen. Gewoon door het voer: noppe, muesli: noppe, slobber: noppe. Vandaag boterham met appelmoes: minimaal, kieskeurige blik bij ietwat teveel korrels. Zucht....morgen eens proberen met brood besmeerd met appelstroop. Andere voertips voor kieskeurigen?

Op advies van de veearts wordt het gegeven. De pezen, banden en spieren rondom meniscus achterhand moeten versterkt worden. Daar zou dit bij kunnen helpen (uiteraard bij training achterhand en heeeeeel veel stapwerk op harde ondergrond)

Duurde bij mijn merrie ongeveer een week. Niks hielp behalve gewoon blijven geven. Ik deed als ze haar muesli op had en de korreltjes er nog waren, steeds weer een handje muesli erbij. Iedere keer als ze muesli at, nam ze toch weer korrels mee. Na een week ofzo wende ze eraan en at ze alles meteen op.

Mareintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 07:28

Addicty schreef:
Andere voertips voor kieskeurigen? )

Waar ze aan moeten wennen is aan de smaak, maar aan de ronde harde vorm. De binnenkant van de kiezen van een paard zijn vrij zacht, dus die harde korrels geven een beetje een raar gevoel...

Addicty heeft gelijk, met een week ofzo zijn ze er beter aan gewend.
Tot die tijd kan je de korrels ook een beetje verweken in slobber of appelmoes. Laat het dan een half uurtje staan voordat je het voert.

Beterschap!

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 12:34

Je kan het ook door een beetje appelmoes doen, en dan met een grote spuit in zijn mond spuiten.

Addicty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 20:52

Zucht, vanavond brood met appelstroop en de korrels erop (nog geen kwart schepje), boterham erbovenop. Uurtje laten staan dat het wat zacht kon worden, maar helaas. 1 hap....we blijven stug volhouden. Kijken wie het langer volhoudt: mevrouw de arabier of euhm, heel misschien ikke?

Mareintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 10:57

Ik zou het door de slobber mengen.
Dat verweekt denk ik beter.

Hang in there!

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 15:32

Ik ben nu ook weer gestart met Equitop Myoplast! Gelukkig is mijn paard niet zo kieskeurig en eet ie alles wat betreft supplementen :P

Als ik het niet vergeet, maak ik ook wat foto's!

Addicty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 22:08

Ook slobber mag hier niet baten. Flinke schep muesli doorheen, maar mevr.ruikt de korrels nog te sterk. Ik geef t op, helaas