Don Damaro, wat een kleine ingreep had moeten zijn.......

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eilatan

Re: Don Damaro, wat een kleine ingreep had moeten zijn.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 21:46

Jeeeeetje wat een pech zeg :( :( arm peerd! Je ziet inderdaad dat ie wat vermagerd is :( :(

Ik duim hard voor je dat het heel snel eindelijk beter gaat !! Zowel voorbeen nu dan als bult...

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-13 21:53

Toydoll schreef:
Jeeeeetje wat een pech zeg :( :( arm peerd! Je ziet inderdaad dat ie wat vermagerd is :( :(

Ik duim hard voor je dat het heel snel eindelijk beter gaat !! Zowel voorbeen nu dan als bult...

Dank je wel!
Wat afgevallen is nog zachtjes uitgedrukt :( door zijn teddyvacht lijkt het minder maar zijn ruggengraat en heupen sterken flink af. Ook de bespiering is ver te zoeken na dik 7 weken boxrust. Gelukkig is hij jong en zullen die spieren snel weer terugkomen zodra we weer aan het werk mogen :o

Ben echt zo benieuwd wat er onder het verband van zijn linkerbeen uitkomt, als ik zo eens naar zijn andere been kijk denk ik dat ik het niet wil weten ;(

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-13 09:28

Op mijn werk even snel de fotos erop kunnen zetten.

Fotos zijn gemaakt nadat ik de huis rondom de wond schoongemaakt had, hier zat nog een hoop pekkige zooi in. Hierdoor zijn de fotos misschienw wat minder duidelijk :(
Afbeelding

Afbeelding

En een foto van zijn "minst" beschadigde been. Onderin zitten nog 4 krammen. Bovenin had ik al honingzalf gesmeerd voor ik de foto maakte.
Afbeelding

Ziet er fijn uit he?!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 10:22

jee...hij ziet er nog erger uit dan voordat je hem bracht!
De bult zit er gewoon weer,hij heeft er een infectie bovenop gekregen en twee gehavende voorbenen.
En niet te vergeten minstens twee ribben uit je lijf financieel gezien.
Dierenartsen zouden ook eens de regel 'no cure,no pay' moeten hanteren.....

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 10:27

Das toch niet normaal meer... En als enigste verzachting krijg je een afgesnoepte rekening..
Complicaties oke.. Maar je paard erger terugkrijgen dan je hem wegbracht..
Dat is toch geen porem.
Zéker niet door schade van buitenaf (ongeluk/hangen en dergelijke).

Ga je geen stappen ondernemen?
En dat er geen arts bij was toen je hem ging ophalen spreekt al boekdelen.. Is het ze te heet onder de voeten?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 10:40

jesus zeg t is nog erger dan voor dat je em weg gebracht heb.
t andere been ziet er ook aardig dik en gezwollen uit

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 10:51

Jeeeetje... Wat erg!! En wat ontzettend slecht van de kliniek, zak het er niet bij laten eigenlijk..
Maar snap dat je andere dingen aan je hoofd hebt, zoals je knappe vent die nu natuurlijk flink verwend moet worden. :(:)

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 10:51

Ongelofelijk, wat een verhaal!! Dat is echt een van de laatste dingen die je mee wilt maken als paardeneigenaar -O-

Maar heb ik er overheen gelezen, of heeft/had hij inderdaad geen pijn aan de bult op zijn knie?

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 11:01

omg wat een verhaal...

pretparkpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 11:02

Jeetje.... daar wordt je niet vrolijk van zeg..... Hier zit je idd niet op te wachten.
Heel veel sterkte!

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-13 11:10

Leanne_Salvo schreef:
Maar heb ik er overheen gelezen, of heeft/had hij inderdaad geen pijn aan de bult op zijn knie?

Nee klopt hij leek er inderdaad geen last van te ondervinden maar omdat het op een maand tijd aanzienlijk gegroeid was toch besloten om weg te laten halen. Achteraf bleek het aan zijn banden vast te zitten dus had hier wel last van kunnen krijgen.

Een schoonheidsfoutje zit ik niet zo mee dus als het niet groter was geworden was het ook lekker blijven zitten.

Nu zit ik ook echt in een dubio.
Aan de ene kant denk ik laat de bult maar lekker zitten waar hij zit zolang hij er geen last van heeft, maar anderzijds zit het wel op een zeer bewegelijke plek en kan misschien wel voor problemen gaan zorgen in de toekomst.

Geef je dan de kliniek die het in 1ste instantie "verkeerd" heeft aangepakt nog een kans, met in gedachten dat je daarom misschien een goede prijsafspraak kan maken.
Of ga je weer naar een andere kliniek waarvan je weer niet weet hoe ze handelen en dus de kans op herhaling van wat nu in Belgie is gebeurd?

Erg moeilijk vind ik het!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 14:06

nieuwe kliniek met het hele dossier inclusief foto's medicatie en aanpak.Dan weten ze in iedergeval hoe het NIET moet.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 15:31

jeetje het zit jullie echt niet mee! :(:)

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 15:38

geerke schreef:
nieuwe kliniek met het hele dossier inclusief foto's medicatie en aanpak.Dan weten ze in iedergeval hoe het NIET moet.

Nou inderdaad, zijn een hoop klinieken die erg goed aangeschreven staan! Denk niet dat je het hierbij moet laten..

Sterkte!

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-13 15:46

essie_blue schreef:
geerke schreef:

Nou inderdaad, zijn een hoop klinieken die erg goed aangeschreven staan! Denk niet dat je het hierbij moet laten..

Sterkte!

Dat dacht ik met de kliniek in Moerbeke ook, heeeel erg veel positieve reacties over gehoord, maar van mij niets goed meer over te praten!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 15:50

Goeie Genade... (alles tot nu toe aandachtig meegelezen, maar wil nu toch ook reageren), dit ziet er allesbehalve gunstig uit... in elk geval NIET terug naar oude kliniek... Waarom niet? Ik zou niet terug gaan naar oude kliniek, omdat het daar aardig verprutst is: als het om levende have gaat krijgt eerlijk gezegd geen enkele "deskundige" DA, kliniek, hoefsmid of wat dan ook, bij zulke mis(in)grepen van mij nog een tweede, laat staan derde kans... hier is te veel misgegaan. Om wat voor reden dan ook, dat boeit nu even niet. Kun je je als je zou willen later weer mee bezig houden.
Ik zou nu stante pede naar een andere kliniek gaan, en zo mogelijk alle info in woord en beeld uit vorige kliniek meenemen of zorgen dat alles wat beschikbaar is daar vooraf aan het bezoek al aanwezig is (hou van alles zelf kopietjes!!!).

Gezeur met oude kliniek kun je naderhand wel uitzoeken, nu moet eerst je paard weer acceptabel ter been worden geholpen, lijkt mij!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 15:52

essie_blue schreef:
geerke schreef:

Sterkte!

bamsy schreef:
Dat dacht ik met de kliniek in Moerbeke ook, heeeel erg veel positieve reacties over gehoord, maar van mij niets goed meer over te praten!

Complicaties kan natuurlijk altijd. En ook DA's maken fouten. Wat dit betreft was de eerste fout gemaakt door de eerste DA die natuurlijk eerder al een swab van de ontsteking had kunnen nemen en onderzoeken.
Het zou ze sieren dat er ook eens gezegd kan worden: dat hadden we anders kunnen doen.
Je hebt wel heel veel pech.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 16:16

jeeetje wat ziet hij eruit :( :( En die bult gewoon weer net zo erg, jeetje :( :( Ja wat moet je doen he... Ik zou zelf denk ik niet zo snel terug gaan naar een van die dieren artsen maarja...

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 16:36

Ja natuurlijk Babootje, het kan ook niet altijd goed gaan natuurlijk, ook bij een kliniek verlopen dingen wel eens anders dan verwacht! :)

Maar het feit dat het paard zijn benen dermate open heeft gehaald dat daar krammen in gezet moesten worden en dat ze over de krammen niks gezegd hebben, vind ik gewoon belachelijk. Kan altijd gebeuren dat het paard zich in alle stress verwondt, maar ik zou als eigenaar dan wel op de hoogte gehouden willen worden!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 16:41

Breng je "even" je paard naar de dierenarts... ik kan me voorstellen dat je niet meer weet wat je nu het beste kunt doen.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 16:51

Jeetje, hoeveel pech kan je hebben :\ Het enige wat ik je kan zeggen is volg je gevoel, al snap ik ook heel goed dat je nu even niet meer aan hem wilt laten rommelen. Sterkte!

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 16:56

Jeetje wat rot,, hopelijk komt hij er helemaal bovenop ( en zonder bult :( ) wat een pech :(

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 16:57

Wel een paar missers van de dierenarts als ik eerlijk ben.

Zulk soort weefsel zou eigenlijk altijd opgestuurd moeten worden om te checken wat het is, kost helemaal niet zo veel extra en is een kleine moeite. En daarnaast hoort een (steriele!!) OK-wond nooit open te barsten met pus! Dit hadden ze eigenlijk direct moeten swabben en in moeten sturen.

Ik hoop dat je paard helemaal geneest en dat ze kunnen uitvinden waardoor de bult ontstaat! Succes.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 19:11

essie_blue schreef:
Ja natuurlijk Babootje, het kan ook niet altijd goed gaan natuurlijk, ook bij een kliniek verlopen dingen wel eens anders dan verwacht! :)

Maar het feit dat het paard zijn benen dermate open heeft gehaald dat daar krammen in gezet moesten worden en dat ze over de krammen niks gezegd hebben, vind ik gewoon belachelijk. Kan altijd gebeuren dat het paard zich in alle stress verwondt, maar ik zou als eigenaar dan wel op de hoogte gehouden willen worden!

Dat heb ik even gemist. Hebben ze daar niks over gezegd? Dat is zeker niet netjes. Zou daar wel een officieel briefje aan wijden eerlijk gezegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 19:17

Wat erg, maar weet je nu wat er aan de hand is? Is dit een ontsteking opgelopen in de kliniek door de castratie?