ongeluk met paard, komt het nog goed?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ElCid

Re: ongeluk met paard, komt het nog goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 09:11

Misschien Arnica ( zorgt ervoor dat zwelling en kneuzingen sneller oplossen door een betere doorbloeding van de haarvaten) en Calendula ( werkt onstekingsremmend en gaat littekens tegen) gaan geven. Maar dan wel snel en ieder uur beginnen met een stuk of 10 korrels.
Advies opvragen bij een kliniek lijkt me een goed idee en op korte termijn een osteopaat of cranio-sacraal therapeuth erbij halen. Dan heb je kans dat alles sneller goed komt en dat de restschade beperkt blijft. Ik ken ook een hele goede homeopaat die in dit soort gevallen heel veel goeds kan doen. Ik stuur je het adres per pb.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 09:20

traumeel druppels/tabletten geven?

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 09:48

yvonnedv schreef:
traumeel druppels/tabletten geven?

Wilde ik ook net nog toevoegen! Dan heb je alles in 1 !

max66

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 09:53

traumeel is idd een goede tip. Baat het niet dan schaadt het niet!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 10:05

Wat een verhaal wens je heel veel sterkte

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 10:17

Sterkte... ik duim met je mee dat het goed komt met je paard.

Overigens wilde ik even toevoegen dat buitenhouden (zelfs met een hersenschudding) minder stress oplevert dan binnen zetten. Een paard is van nature een steppedier en voelt zich veiliger als hij alles om zich heen kan zien in een open ruimte staat... in de stal kan hij dat niet, tel daarbij op dat hij zich al hondsberoerd voelt en je snapt waarom hij buiten ondanks het felle licht er 'tevredener' bij staat. Dus ts super dat hij buiten kan staan...

max66

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 10:22

ik merk idd dat het buiten prettiger voor hem is, hij heeft daar ook de ruimte om te wankelen en te vallen/te liggen. Hij eet wat grasjes en snuffelt met de andere paarden. S'nachts en met slecht weer (zoals nu) gaat ie wel naar binnen. Daarnaast denk ik dat het goed voor hem is om zijn spieren te kunnen gebruiken. Hem stil zetten op stal lijkt me niet goed, ik denk dat het herstel sneller gaat als hij in beweging kan zijn.... Hij is overigens niet meer gevallen, maar heel vaak valt ie wel bijna.

Patatje08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 10:24

Hier nog iemand die benieuwd is hoe het met hem gaat. Het paard bij ons op stal die iets soortgelijks is tegengekomen hebben we een week een half gegeven. Daarna was er nog niets van verbetering en we hebben hem uit zijn lijden verlost. Nu is er niet veel zon dus kan je hem wel op de weide zetten. Zorg er wel voor dat hij geen koud krijgt aangezien hij niet teveel rond kan wandelen. Het paard bij ons stond in de binnenpiste wat redelijk donker is zonder de lichten aan. Niemand werd dan ook toegelaten in de piste gedurende die tijd. De lessen werden afgezegd zodat hij rust had. Maar dat is natuurlijk niet overal mogelijk.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 10:41

Ik hoop dat het beter met hem gaat en natuurlijk dat het paard beter word.
Even ander voorbeeld was dan mrt onze hond.
Die had hersenbeschadiging en ging ook in een hoekje staan krabben wij hebben toen van de dierenarts begrepen dat dieren zo reageren dat ze in een hoekje gaan staan met het hooft er tegen aan gedrukt en staan krabben.
Wel zou ik kijken dat er iets vooruit gang in zit.
Al zijn hrt maar hele kleine stapjes.
En anders had ik het dier laten gaan omdat het heel moeilijk is om je voor tr stellen hoe zo paard iets voelt en ook vooral hoe hij er nog van binnen uitziet in zijn hooft.
Ik zeg niet dat je dit gelijk moet doen.
Maar als er helemaal geen verbetering in komt en blijft zo aanhouden.
Dan denk ik dat je er niet veel meer aan kunt doen.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 10:44

Niet kou leiden lijkt mij wel verstandig ja pak hem lekker in want is nog al koud.
En had ook uitgekeken met andere paarden dat ze hem niet van de benen af lopen.
En ik had hem vooral lekker veel gemaseerd of geaaid.
Onze hond werd hier rustig van en leek net of hij meer vertrouwen kreeg.
Maar dat hoeft natuurlijk niet bij dit pasrd te helpen

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 10:46

Ik heb net je verhaal gelezen (OP), maar is de nek ook op de foto gezet? Wij hebben vroeger een ongeluk gehad met een jong paard die met zadel en al ondersteboven ging en die vertoonde hetzelfde gedrag. Hij bleek een breuk in zijn nekwervel te hebben! Het is zelf wel weer genezen, maar is wel iets wat je zou willen weten denk ik.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 10:47

ralph volgens mij staat hij met een draad ertussen, dus wel contact maar geen kans op ongelukken.

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 10:54

Bah, wat een naar ongeluk max!
Ken je de eigenaar ? Gebeurde dit bij jullie stal ? Ik hoop dat het paard opknapt.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 16:27

Hoe gaat het vandaag? Is er al iets van verbetering te merken?

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 16:30

wat een naar ongeluk, ik hoop dat het paard niet al te veel pijn heeft en dat hij er weer bovenop komt maar het klinkt niet echt goed

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 23:01

bertine37 schreef:
Bah, wat een naar ongeluk max!
Ken je de eigenaar ? Gebeurde dit bij jullie stal ? Ik hoop dat het paard opknapt.

Even goed de OP lezen. Het paard is van Max en stond bij een ander op stal om beleerd te worden.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 23:08

max66 schreef:
eerlijk gezegd hebben wij er ook een hard hoofd in dat dit nog goed gaat komen. We hebben hem eigenlijk al "afgeschreven" maar kijken het in ieder geval nog een week aan. Volgens de DA moet er dan in ieder geval iets verbetering in zitten, als dit niet zo is dan komt het ook niet meer.

Ik vind het een beetje kort door de bocht van de DA. Herstel van hersen/zenuw letsel kan zomaar een jaar duren.

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 23:10

Hoi hoi, wat een naar ongeluk. Ik ken dit verhaal van een renpaard wat ook door een stom ongeluk steigerde en met haar hoofd op het beton klapte. Niemand had enig idee hoe het zou aflopen, paard heeft 3 weken lang niet gelegen, maar het is helemaal goed gekomen (ook al waren ze echt bang dat het niks meer zou worden), ook al heeft het alles bij elkaar maanden geduurd. Ze was niet goed genoeg voor de rennen (waren ze eigenlijk daarvoor al achter) en paardje is als rijpaard verkocht. Dus het kan zeker allemaal goed komen en nee hoeft niet binnen een paar dagen beter te gaan. Heel veel sterkte in ieder geval, is echt niet cool voor jullie allemaal!

Zighenya
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 23:11

wat een naar ongeluk zeg! Heel veel sterkte ermee

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 23:17

gats, wat naar zeg. heel veel sterkte en ik duim voor je dat hij snel opknapt!!

ander vraagje...... wie is er nu verantwoordelijk? jij of de stal waar hij stond?

Verona2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 23:21

Jeetje! Ik zou ook gelijk naar de kliniek gegaan zijn, vooral als ik dit zo lees. Paardje heeft erg veel pijn aangezien de symptomen die je beschrijft. Sterkte...

VragenKop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 23:23

wat ernstig...

Ik hoop het wel voor je, want anders als ie te veel poijn geeft en je der niks aan kan doen kun je hem beter inslapen...

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 23:29

Verona2000 schreef:
Jeetje! Ik zou ook gelijk naar de kliniek gegaan zijn, vooral als ik dit zo lees. Paardje heeft erg veel pijn aangezien de symptomen die je beschrijft. Sterkte...

Als je goed leest lees je dat dit paard op dit moment niet in een trailer kan.

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 23:31

mijn shet heeft eens een hersenschudding gehad zelfdevsymptomen als die van de jouwe behalve bloed uit devneus,
heel veel rust gunnen en op een donkere plek zetten,

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 12:01

1x meegemaakt, paard sloeg achterover, viel ook op zijn hoofd waarbij bloed uit de neus gutste, maar was binnen een minuut overleden.