Zij heeft het via Agradi dus als het via een andere te krijgen is, weet ik het niet.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pmarena schreef:Ik vind het van al die zandweg-producten vooral twijfelachtig in hoeverre het nu echt werkt en niet gewoon over het zand heen naar buiten glijdt![]()
De gezondheid van mijn beesten mag echt wel wat kosten, maar dan wil ik wel graag mijn euro's nuttig besteden en ik heb behoorlijk twijfels over het nut van al die producten....en ook welke je dan het beste kan nemen zodat het wel werkt en je niet alleen maar uitgelachen wordt door de verkoper zeg maar
Het komt een beetje over als napraterij van iedereen die zegt dat je zus-of-zo moet gebruiken
Vraag me af of er ook echte tests zijn gedaan ofzo om het nut van die producten te bewijzen...dus in hoeverre ze ècht zand uit het lichaam halen dat er anders had blijven zitten
Selka schreef:Bedankt TS voor de tips! Heel erg fijn dat je dit deelt.
Nu vroeg ik mij af of het voldoende zou zijn 1x per kwartaal preventief te geven? Mijn paard staat namelijk 24/7 buiten in een grote wei met 6 andere paarden. Het mestballenonderzoek is daarom niet mogelijk helaas. Of zijn er ook andere testjes?
nadita schreef:Hier lopen de paarden nog steeds met graaskorven om. Ook een manier om teveel opname van zand te voorkomen. Ze kunnen het gras dan niet tot onder bij de wortel afbijten....
Tegen de tijd dat het gras wel zo kort wordt dat de korven af moeten, en de kans er is dat ze (veel) zand mee binnen krijgen, dan geef ik elke maand een kuur met psylliumzaad.
Heb ze nooit op zandpaddocks staan.
MarvanTom schreef:Zand in de poep is makkelijk zelf te controleren: men neme een schone emmer, laagje schoon water en voegt daar wat mestballen aan toe.
Na een paar minuutjes is de mestbal wel uit elkaar gevallen en zand is duidelijk te zien in de emmer.
Geleerd van mijn VA.![]()
Ik geef na de weidegang 2 x daags wat biks met een scheutje lijnzaadolie en aan 1x biks ook de psyllium.
Als je de zak bestelt bij Agradi staat er duidelijk op hoeveel je moet geven per paard/pony.
En aan TS: dikke, maar ook een dikke
.
Ik hoop idd dat mensen dit lezen en er wat aan gaan doen.
Voorkomen is beter dan genezen en in jouw geval was er geen genezen meer mogelijk...