Equi protecta

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Miepmiept

Re: Equi protecta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 12:54

Mijn paard viel onder testpaard en had eerst zoiets van jaja, want de mijne heeft niet alleen wat eczeem maar schuurt haar Hele lijf tot bloedens toe. Rug, buik, benen, echt alles. Stevige dekens hield het meeste heel. Ooit met spoed de da voor haar laten komen omdat ze zich liet omvallen van de jeuk overal tegen aan gooide. Was het eerste jaar dat het openbaarde. Echt wat een ramp.

Dit jaar met gaaf velletje de zomer doorgekomen. Met manen en staart, zonder deken. Paard blij en ik blij.

gaellehtc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 22:00

Miepmiept schreef:
Mijn paard viel onder testpaard en had eerst zoiets van jaja, want de mijne heeft niet alleen wat eczeem maar schuurt haar Hele lijf tot bloedens toe. Rug, buik, benen, echt alles. Stevige dekens hield het meeste heel. Ooit met spoed de da voor haar laten komen omdat ze zich liet omvallen van de jeuk overal tegen aan gooide. Was het eerste jaar dat het openbaarde. Echt wat een ramp.

Dit jaar met gaaf velletje de zomer doorgekomen. Met manen en staart, zonder deken. Paard blij en ik blij.

Ik ken Miep alleen maar met zeker 100 wondjes/littekens vanwege de jeuk ( waar dan ook door veroorzaakt). Deze zomer bleef het bij een sporadisch schuren van de staart. Heel belangrijk was wel, het dagelijks inspuiten met de lotion. Na een tijdje alleen nog inspuiten bij verdenking van jeuk/schuren. Vanaf juni tot nu: 2,5 flesje paardenlotion. Ook heel erg belangrijk bij dit paard: bij de eerste tekenen van jeuk meteen beginnen met bestrijding

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 19:30

Vandaag!
Afbeelding

Nu loopt het jeuk seizoen natuurlijk ook ten einde, maar toch!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 08:40

Wat een verschil in een korte tijd.

amie1965

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 09:36

Ik heb de spray en de zalf inmiddels bijna een week gebruikt. Vanaf wanneer gaat de jeuk weg? Tot op heden geen verbetering :(

amie1965

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 22:06

jammer dat er niemand van de dealers reageert; mocht er ooit iemand dit topic nog tegenkomen zoekend naar een middel tegen jeuk en schuren, bij mijn paard doet het helemaal niets!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 22:16

Oh, ik ben dan geen dealer, maar ik had wel gereageerd. Iets niet goed gegaan.
Anyway, ik zag met een week ontzettende verbetering! Nu moet ik er wel bij zeggen dat mij. Paard ook vanbinnen ondersteunt werd met een lever detox kuur.
Belangrijk is natuurlijk ook: waarom schuurt het paard?
Equi protecta zegt volgens mij ook nergens dat het de jeuk compleet weg neemt.

amie1965

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 22:27

in de folder (bijgeleverd bij de bestelling) staat: bevordert de heling van de aangetaste huid bij bv zomereczeem. Echt niet, het is er echt niet beter van geworden, het lijkt wel of de "rauwe" plek groter wordt en dat terwijl het helemaal geen muggenweer meer is...
Ik baal er van, heeft een hoop centen gekost en vooral weer een week verder voor mn paardje met jeuk.
Waarom een paard schuurt is natuurlijk de vraag, maar ze staat aan de bosrand en we hebben hier muggen (en ook van die kleintjes, colloides nogwat). Ze heeft een inloopstal (schuren is echt geen verveling), krijgt geen krachtvoer, enkel hooi (geen kuil) en LANGstengeling gras. Ik denk dat ze zomereczeem heeft, allergisch is voor de muggenbeet.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 22:31

Het is wachten op goede resultaten van een desensibilisatiekuur.

amie1965

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 22:32

hoe bedoel je amalarab?

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 22:36

Zie centrale topic over ZE
Je kunt wel blijven smeren maar idealer is om het van binnenuit aan te pakken. (Mits het werkt/betaalbaar is)

amie1965

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 22:40

dat topic volg ik ook, daarbij heb ik alle wetenschappelijke studies van de UvU gelezen.
Allergie is een progressief -individueel- probleem en desensibiliseren gaat nooit (lang) helpen. Het wegnemen van het probleem (dus de muggen en de jeuk) is de enige remedie om het leven van het paard aangenaam te maken.
Dus zalf tegen jeuk en die een geur heeft waar de muggen niet van houden is kansrijk in de bestrijding van ZE. Helaas is deze zalf dat dus niet.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 22:43

Maar goed, hoe dan ook: ontzettend vervelend dat jouw paard er kennelijk geen baat bij heeft, maar ik vind je houding tegenover equi protecta niet helemaal fair.
Ze claimen nergens dat het een wonder middel is wat bij elk paard werkt.
Ik behandelde hiervoor met cojosol shampoo en jeukstop. Deed ook maar weinig, maar dan ga ik niet heel negatief doen over de fabrikant.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 22:47

Dat deed annie1965 dan ook niet, ze mag wel balen dat het niet werkt voor haar paard toch?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 22:50

Natuurlijk mag dat, maar vind haar toon nogal, hoe noem je dat....
Alsof ze belazert is.

amie1965

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 22:51

Het is zo makkelijk om producten positief neer te zetten in media als bokt. Naïevelingen als ik trappen daar dan ook nog in.... het is wel zo eerlijk als er ook iemand met minder goede ervaringen haar verhaal ook neerzet, om zo wel een totaal beeld te geven van de werkelijkheid. Ik snap dat dit hard overkomt maar helaas het is gewoon de realiteit.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 22:54

Tot nu toe werkt de spray bij mij ook niet, ik gebruik het dagelijks nog steeds eerste week twee maal dagelijks. Schuren doet hij nog steeds of het echt eczeem is weet ik echter niet.
Overigens is mijn flesje nog niet leeg, (tweede) en gebruik ik het tot dat het op is en ben ik nog in twijfel of ik er mee door ga of niet.. In het begin leek het te helpen.
Laatst bijgewerkt door Balou_k op 13-10-13 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 22:55

Dit bedoel ik dus.
Heel vervelend dat het voor jouw paard niks doet, maar dat zegt niet dat het een slecht produkt is, en zo laat je het nu wel overkomen.
Heeft niks te maken met dat je naïef bent zoals je zelf zegt. Ik ben een tevreden gebruiker dusver (en ik betaal er ook gewoon voor en ik heb er geen aandelen in ;) ), we zullen zien hoe het volgend jaar gaat

amie1965

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 23:00

Het gaat me er om wat ze hier neerzetten; bokt wordt gewoon als reclamemiddel gebruikt om het product te verkopen. En daar baal ik van. Ik ben via bokt er aan gekomen omdat er alleen maar goed nieuws over te vinden was. Ik geef mijn ervaring nu mee aan de volgende die in de zoektocht tegen wonderzalfjes bij dit topic komt...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 23:03

Je reageert alsof je voorgelogen bent, en dat is gewoon niet zo.
Nogmaals ontzettend vervelend dat het voor jouw paard niets doet, echt. En natuurlijk mag je dat dan ook uiten, maar de manier waarop...
Wonderzalf? Wie zegt dat? Niemand volgens mij?

amie1965

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 08:13

papagroom schreef:
Ha ha....neem van mij aan dat het komt door dat "spul"...die lotion is super.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 08:16

En waar staat dat het wonderzalf is?
Maar goed...

amie1965

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 10:06

Je hebt helemaal gelijk, er staat nergens dat dit wonderzalf is. Ik geef dit zelf ook niet aan, ik zoek wonderzalf omdat ik mijn paard wil helpen.
De insinuaties die gegeven worden wijzen er op dat dit middel héél goed helpt tegen de jeuk (neeee niet tegen de eczeem maar wel tegen de jeuk) en die ervaring deel ik niet. Het helpt bij mijn paard niet tegen jeuk en dat wil ik toekomstige geinteresserden meegeven.
Even goede vrienden Ladymadonna, ik ben blij voor jouw paard dat ie er wel wat aan heeft. Dank voor jouw reacties.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 18:45

Die van mij had ineens weer jeuk, toch iets te vroeg de deken erafgehaald.
Zat nog te twijfelen of ik equiprotecta zou halen maar was weekend dus toch langer wachten dan ivm levertijd, dus Derfen gesmeerd en binnen 2 dagen weer jeukvrij gelukkig.
Ga het wel onthouden voor volgend jaar, maar nu neit meer mee beginnen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 18:55

Amie, waar heb je het gekocht? Heb je daar al contact mee gehad? Hoewel ik twijfel of zij er wat mee kunnen.

Ik gebruik momenteel helemaal niks en So far So good