Van uitzichtloos naar hoop, dampig, alternatieve geneeswijze

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wilmatj

Re: Van uitzichtloos naar hoop, dampig, alternatieve geneeswijze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 13:09

Je kunt niet zomaar in 1 keer stoppen met de prednison, ja kan wel maar wat voor risico's brengt dat met zich mee..
Ze kreeg 3 capsules per dag, en ik zit nu op 1. Vraag de dierenarts en die zou bijna zeggen dat werkt niet eens voor het paard.
Maar aangezien je het immuunsysteem plat gegooid heb kan ik het immuunsysteem niet in 1 keer aan zijn lot over laten.

Als de 2e behandeling komt ben ik helemaal gestopt met de prednison.

En waarom ik weet dat ze zich niet beter voelt door de prednison maar door de therapie, nou heel simpel. Hiervoor was het hoesten, de snot, de benauwdheid, het zware ademen allemaal veeeeel erger. En ik bouw het zo af dat de prednison dus niet zo veel meer doet. Zou wat zijn dat het middel beter gaat werken als je minder geeft.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 13:34

Grappig hoeveel misverstanden er zijn over prednison. Het hele immuunsysteem plat.. geloof je dat nu echt? Het kan het immuunsysteem in bepaalde mate tijdelijk wat onderdrukken. Prednison kan zeker bijwerkingen hebben, maar dan spreken we toch meestal over langdurig en hooggedoseerd gebruik. Prednison is te vergelijken met de stof die door het lichaam zelf ( bijnierschors) wordt afgegeven en wordt in die zin dan ook als hormoonvervangende therapie gebruikt als het lichaam het zelf niet redt ( bij ontstekingen bv).

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 14:21

Wat ik mij afvraag na het lezen van de OP: komt Shirley nu nog wel of niet in aanraking met hooi of stro? Week je het hooi nog steeds en zo ja, doe je dat dan ook met het hooi voor de rest van de paarden op stal?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 14:43

Jannepauli schreef:
Grappig hoeveel misverstanden er zijn over prednison. Het hele immuunsysteem plat.. geloof je dat nu echt? Het kan het immuunsysteem in bepaalde mate tijdelijk wat onderdrukken. Prednison kan zeker bijwerkingen hebben, maar dan spreken we toch meestal over langdurig en hooggedoseerd gebruik. Prednison is te vergelijken met de stof die door het lichaam zelf ( bijnierschors) wordt afgegeven en wordt in die zin dan ook als hormoonvervangende therapie gebruikt als het lichaam het zelf niet redt ( bij ontstekingen bv).

Dat lees ik dus ook heel erg veel en ik snap er inderdaad geen hol van waarom dat gezegd wordt..?
Ik slik zelf af en toe bij heel erge vermoeidheid een kwartje prednison om te voorkomen dat ik ziek wordt. (Lyme)
Inderdaad om dat hormoon aan te vullen wat ik dan net even tekort heb.
En dat is niet dagelijks, misschien 2 keer in de week een kwart tablet om de scherpe randjes er af te halen en ik herstel veel sneller. :)

In bepaalde gevallen kan gecontroleerd prednison helemaal niet gek zijn denk ik.
Geen bijnierschors hormoon is ziek worden, dat heb je o.a. bij een burn out en langdurige ziekte.
Ik ben al lang ziek en met dus iets prednison ben ik soms stukken beter en ben ik niet nog dagen lang beroerd na iets gedaan te hebben.
Nu ben ik erg gevoelig dus heb ik genoeg aan een kwartje en soms nog een kwart als het heel erg is.
Ik slik dan 0.012 mg per keer, een kwart van 0.5 mg dus.

Bijnierconcentraat bestaat ook nog trouwens, maar daar val ik van in slaap. :')
Dat is van koeiennieren gemaakt.

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 15:36

Ik volg even.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 16:00

Waarom vele dat zeggen is heel simpel: de dierenarts zegt dat ....!!!!!!!!!!

@ maikeltje,
ze staat op vlas, in buitenstallen en krijgt geweekt hooi, de anderen paarden krijgen ook geweekt hooi.
Ze staat snachts wel op stal, kan gewoon niet anders!

marietje1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 17:20

Jannepauli schreef:
Grappig hoeveel misverstanden er zijn over prednison. Het hele immuunsysteem plat.. geloof je dat nu echt? Het kan het immuunsysteem in bepaalde mate tijdelijk wat onderdrukken.

Het staat zelfs op Wikipedia. "Prednison is vooral effectief bij het onderdrukken van het immuunsysteem"
Lijkt me duidelijk toch?

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 18:19

En dit staat er op Wikipedia over bioresonantie:

Bij een aantal onderzoeken werd bij de patiënten met bioresonantie geen beter resultaat gevonden dan bij patiënten die niet echt behandeld werden.[47][48][49][50][51][52][53]

Een dubbelblind gerandomiseerd onderzoek met controlegroep, gepubliceerd in het British Medical Journal in 2001,[54] heeft aangetoond dat met bioresonantie geen juiste diagnose gesteld kan worden bij allergie voor inhalatie-allergenen. Over het nut van bioresonantie in het diagnosticeren van andere aandoeningen zijn geen gegevens bekend. Aangezien een bewijs ontbreekt voor het bestaan van de genoemde cel- en orgaanspecifieke trillingen is de werkzaamheid zeer onwaarschijnlijk, temeer daar de gebruikte meetapparatuur hoogstwaarschijnlijk onwerkzaam is in het detecteren en analyseren van trillingen of elektrische signalen die van het lichaam afkomstig zijn (zie verder).

Een onderzoek door de Australische wetenschappelijk en therapeutisch commissie voor allergie uit 1991 concludeert over de Vega-test dat de diagnose geen wetenschappelijke basis heeft. Het claimt bruikbaar te zijn voor vele problemen, van allergie tot kanker. Op zijn best is het een hulpmiddel om patiënten te helpen over onduidelijke symptomen heen te komen, maar op zijn ergst leidt het tot verkeerde of vertraagde behandeling. Voorstanders mystificeren de test door wetenschappelijk klinkend jargon en niet gefundeerde claims over de effectiviteit.[55]

Twee Oostenrijkse onderzoeken uit 1993 en 1996 gingen na of met een MORA-apparaat allergieën betrouwbaar waren vast te stellen; van 1997 dateert een Zwitsers onderzoek waarbij de helft van 32 kinderen met neurodermitis behalve standaardtherapie volkomen geblindeerd `biofysische informatietherapie' ontvingen met behulp van een BICOMapparaat. Er was geen enkel onderscheid tussen de groepen die werkelijk behandeld werden en de controle groep die alleen maar dacht dat ze behandeld werd.[56]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bioresonantie

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 18:21

En dit wil ik je dan ook niet onthouden:

Rol van de therapeut

Pseudo-wetenschappelijke ambiance

Volgens Ian Rowland[57] is het scheppen van de juiste ambiance bij het behandelen van mensen heel belangrijk. De therapeut doet dit door deskundig over te komen, door wetenschappelijk taalgebruik.

Pseudowetenschappelijk taalgebruik

Professor Ernst, hoogleraar complementaire behandelvormen te Exeter (UK)[58] stelt: "Een duidelijk taalgebruik is een essentiële voorwaarde voor effectieve communicatie. Gebruikmakend van het voorbeeld resonantietherapie maakt dit artikel duidelijk hoe pseudowetenschappelijk taalgebruik ertoe kan leiden dat belangrijke kwesties verdoezeld worden. Men kan dit zien als een opzettelijke poging om onzin te presenteren als wetenschap. Omdat dit patiënten misleidt en zodoende hun gezondheid in gevaar kan brengen moeten er manieren gevonden worden om dit probleem te minimaliseren".

Diagnose en genezing door dezelfde persoon

Een deel van het probleem waardoor patiënt en therapeut denken dat deze therapie werkelijk helpt is dat het gezondheidsprobleem vaak door de therapeut zelf wordt vastgesteld. Zo komt het voor dat een patiënt van de therapeut te horen te krijgt dat ze een vitamine B12 tekort heeft, en vervolgens hiervoor behandeld wordt door deze therapeut, waarna dezelfde therapeut na enige tijd genezing vaststelt. Al die tijd is het vitamine B12 tekort niet op een gangbare manier vastgesteld. Ook als het op gangbare wijze niet gevonden wordt hebben de therapeuten een verklaring binnen hun theorie, namelijk dat ook als een laboratorium niets vindt, er toch wat aan de hand kan zijn. Zo komt het dus voor dat patiënten te horen krijgen een ziekte of gebrek te hebben (gehad) zonder dat dit wetenschappelijk werd vastgesteld.

Dit probleem wordt mede onderstreept door het feit dat de therapeuten ook ziektebeelden noemen die in strijd zijn met de kennis over de menselijke fysiologie, zoals allergie voor suiker. Suiker is een niet-allergene stof, waarvoor helemaal geen allergie ontwikkeld kan worden. Of dit onkunde of bedrog is is niet altijd duidelijk.

Medische kennis

De stichting IOCOB heeft onderzoek gedaan naar de relatie tussen de producenten van bioresonantie-apparatuur en behandelaars. Het bleek dat de bioresonantieproducenten op grote schaal niet-medisch-geschoolde behandelaars opleiden om met de dure apparatuur patiënten te behandelen, waaronder zelfs kankerpatiënten. Er bleek een ondoorzichtige relatie te bestaan tussen de producenten van de apparatuur, enkele verenigingen van artsen, zoals de Artsenvereniging voor Biofysische geneeskunde en Bio-informatietherapie en de niet medisch geschoolde behandelaars. Volgens de IOCOB ondersteunt deze artsenvereniging ook de behandeling van kanker met behulp van bioresonantie-methoden. Voor de werkzaamheid van bioresonantie voor de behandeling van kanker zijn echter nooit bewijzen geleverd. Het IOCOB stelt dat de behandeling van een ernstige, soms dodelijke ziekte als kanker niet dient plaats te vinden met niet-onderzochte methoden, en al helemaal niet door niet medisch geschoolde personen.[1]

Valse succesverhalen

Er zijn ook bewezen zaken waarbij therapeuten valse claims maakten over hun succes bij het genezen van kanker, die patiënten zelfs reguliere chemotherapie en bestraling afraadde.[59]

De BBC kreeg kritiek toen die verslag deed van de claim van een kliniek dat die 70% van de rokers van het roken af kon helpen, een beter resultaat dan in welke conventionele therapie dan ook.[60]

Inspringen op gaten in de gangbare geneeskunde

Veel patiënten die in de gangbare geneeskunde vastlopen vinden de weg naar het alternatieve circuit. Er zijn ziekten waarvoor de gangbare geneeskunde nog geen goede tests heeft, of niet in alle gevallen de ziekte kan genezen. Bij de door teken overgebrachte ziekte van Lyme is bijvoorbeeld moeilijk vast te stellen of men op een bepaald moment nog besmet is met de Borreliose bacterie, omdat de tests gebaseerd zijn op het opsporen van antilichamen tegen de bacterie. De antilichamen blijven ook na het verdwijnen van de bacterie in het bloed. De VEGA-test pretendeert dit wel te kunnen, en de bacterie te kunnen bestrijden met bioresonantie. Hiervoor zou de bacterie gevoelig moeten zijn voor een specifieke frequentie, en zou de apparatuur die frequentie bij de bacterie moeten kunnen brengen. Dit lijkt niet waarschijnlijk.
Rol van de cliënt

In de geneeskunde is het placebo-effect bekend: dit is het verschijnsel dat mensen alleen al doordat ze denken dat ze behandeld worden verbetering krijgen van hun toestand. Hierdoor zullen er bij elke vorm van behandeling individuen te vinden zijn die baat zeggen te hebben bij de therapie. Om het placebo-effect uit te sluiten wordt dubbelblind onderzoek uitgevoerd waarbij zowel de behandelaar als de patiënten niet weten bij welke patiënt de echte therapie wordt toegepast en bij welke niet. Dergelijk onderzoek over bioresonantie is op dit moment niet bekend.

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 18:26

Lijkt me duidelijk, toch?

Overigens hoeft prednison bij paarden (in tegenstelling tot bij honden, katten en mensen) niet afgebouwd te worden. Je kan er ook na maanden op een hoge dosering patsboem in één keer me stoppen bij paarden. De eigen cortisol aanmaak komt gewoon weer op gang.
Dat het met de benauwdheid beter gaat ligt er mogelijk aan dat het enorm hete en droge weer nu afgelopen is, waardoor zgn. pasture-induced obstructive pulmonary disease (benauwdheid by paarden veroorzaakt door schimmelsporen die in het weidegras voorkomen) niet tot extreem veel minder zal voorkomen. Het ergste van de zomer heb je dus al gehad. Wat je nu ook aan therapieën gaat toepassen, het zal zo wie zo 'lijken te helpen' om die reden.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 19:40

wilmatj schreef:
Waarom vele dat zeggen is heel simpel: de dierenarts zegt dat ....!!!!!!!!!!

@ maikeltje,
ze staat op vlas, in buitenstallen en krijgt geweekt hooi, de anderen paarden krijgen ook geweekt hooi.
Ze staat snachts wel op stal, kan gewoon niet anders!

Andere paarden ook op vlas of op stro?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 19:46

Mijn dampige paard staat bij een aanval op 1 pilletje cortisonen per dag (ruin van 1m70 ongeveer, geen klein paard) en hierbij verdwijnen zijn benauwdheidsklachten. Eén pilletje kan dus wel degelijk nog een merkbaar effect hebben :)

Los daarvan volg ik geïnteresseerd mee TS, zou het alleen maar fijn vinden moest het jouw paard helpen, heeft mijn dampige paard er ook weer een alternatief bij :)

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 19:57

marietje1000 schreef:
Het staat zelfs op Wikipedia. "Prednison is vooral effectief bij het onderdrukken van het immuunsysteem"
Lijkt me duidelijk toch?

Knavia had al goede onderbouwing gegeven, maar Wikipidia is ook niet the lancet toch Marietje, en biedt Wikipidia diensten aan? Probeert wikipidia klanten te werven? Iedereen kan trouwens ook larie op de wiki zetten, dan is het weer aan experts om dat te verbeteren, kijk in ieder geval of iets is gepubliceerd door peer review en controleer dan of dat onderzoek ook juist is uitgevoerd.
Blijft trouwens ook grappig dat een apparaat een diagnose stelt. Wat zijn we allemaal toch stom, ziekenhuizen, dierenartsen allemaal onzin toch?

Voor TS veel sterkte, ik heb recent een hoester gehad, gelukkig is het nu weer over dankzij de dierenarts, we weten niet exact de reden maar zijn kuur ventopulmin heeft hem er wel door getrokken. Wij maken in ieder geval nu het hooi een uurtje nat in een bak, daarna voeren we, mijn paarden staan altijd buiten, het lijkt of iets met pollen te zijn, of misschien de laatste lading hooi van vorig jaar dat misschien iets stoffig kan zijn geworden.

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 20:17

Ik herken je verhaal. Mijn Amerikaanse Paint Horse was ook uitgedokterd bij de reguliere dierenartsen. Hij was dampig, kreeg amper lucht, stikte bijna in zijn eigen slijm, had een door merg en been gaande droge hoest waar hij soms bijna niet meer uitkwam. Hij was niet meer te bereiden en soms was alleen al staan in de stal al te veel voor hem. Ik zat met mijn handen in het haar. Hij had echter zijn goede en slechte dagen. Inslapen werd al heel snel geroepen. Boston heeft toen inderdaad als een laatste 'redmiddel' prednison gekregen en stond op zijn slechtste dagen op ongeveer 6 prednison per dag waardoor hij ook enorm begon op te zwellen. De prednison is alleen een onderdrukker maar neemt de oorzaak niet weg. Dit heeft een tijdje geduurd tot ik via mijn instructrice op een alternatieve genezer kwam. Ik moet toegeven dat ik er weinig heil in zag maar ik wilde koste wat kost alles proberen om mijn paard te redden. Aangezien ik alle behandelingen, poedertjes, pilletjes en dierenartsen en klinieken al had versleten wilde ik alles aangrijpen. Zo ben ik uitgekomen bij Thijs Taconis. Ik weet dat de meningen over hem sterk verdeeld zijn en dat hij door sommige mensen als kwakzalver wordt gezien maar voor mijn paard heeft hij wonderen verricht. Hij kwam langs en gaf toen eerlijk toe dat mijn paard een zeer ernstig geval was en dat hij niet kon garanderen dat hij mijn paard beter kon maken. Hij zei me verder dat als ik aan de dure behandeling begon, ik deze de tijd moet geven om aan te slaan en strikt op moet volgen wat hij mij vertelde om te doen. Ik ben een type van eerst zien en dan geloven maar ik vond het de moeite om het te proberen. Het was dit of inslapen, er was geen andere optie meer. Ik ben begonnen met het hooi te weken. Het hooi moet een nacht weken en helemaal ondergedompeld zijn. Verder heeft hij een longkuur gehad en moest ik elke dag 3 schepjes kruiden van Taconis (ik weet niet precies wat erin zit, het ruikt iig heel menthol achtig en de kruiden lijken mij japans) over zijn ochtend en avond biks doen. De eerste 2 maanden merkte ik weinig verschil. Achteraf gezien zei Thijs dat dit kon komen door de resten prednison die nog in zijn lijf zaten. Maar na 3 maanden knapte mijn paard weer op. De hoest verdween en na een half jaar had hij vrijwel geen klachten meer. Zijn ademhaling is nog niet 100% normaal en zal dat waarschijnlijk nooit meer worden maar mijn paard is zijn oude ik weer. Ik rijd hem weer volop en hij heeft eigenlijk nergens meer last van. Hij is weer stik vervelend en snakt zelfs na een uur dressuur training niet meer naar adem. De kruiden moet ik blijven geven, als ik hiermee minder merk ik meteen dat de klachten weer langzaam opkomen en het hooi week ik ook nog steeds iedere keer. Ik hoop dat je hier misschien wat aan hebt? Geef in ieder geval niet te snel op, als ik dat had gedaan had mijn paard al wel 10x ingeslapen geweest. Heel veel succes!

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 20:43

xBostonx schreef:
Ik ben begonnen met het hooi te weken.

Bij mijn paard doet het dus ook goed, alleen zonder een dure kwakzalver, was gewoon gezond verstand van ons en de dierenarts, dat advies heeft niets gekost.

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 21:18

helaas werkt alleen hooi weken bij mijn paard niet. zonder de kruiden van de 'kwakzwalver' is mijn paard binnen no time weer een dood vogeltje. Als het werkt maakt het me niet uit dat ik wat duurder uit ben. De zak gaat ongeveer een maand mee en kost me 45 euro. Dat geld is mijn paardje voor mij meer dan waard :)

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 22:21

Mijn pony met stofallergie is inmiddels 18, krijgt alleen geweekt hooi en de rest van de paarden bij ons ook vanwege die pony. Ze komt ook absoluut niet in aanraking met stro oid, staat in de winter op houtkrul en de rest dus ook. Pony heeft nooit meer ergens last van. Maar ze kan niet na de les hier bij de plaatselijke manege in een stal met stro staan. Ook niet een half uurtje want dan hoest ze meteen weer.

Veel mensen denken dat dat geen kwaad kan maar schimmelsporen die ronddwarrelen irriteren meteen de luchtwegen.

Pony krijgt niets ter ondersteuning, is niet nodig ook. Ik zorg dat ze gewoon niet in aanraking komt met hetgeen ze niet tegen kan. Komen ze dat wel, dan kun je honderden euro's uit gaan geven aan ofwel DA ofwel alternatief maar dat gaat je niets brengen. Dan zal het probleem blijven bestaan. Want over gaat het sowieso niet en triggers zoals die schimmelsporen zullen het alleen maar verergeren.

Onze pony hoest niet meer en is niet meer benauwd en ze wordt heel intensief gereden. Puur stalbeleid, niets meer dan dat.

Kost misschien een hoop tijd en inspanning iedere dag maar daar is het resultaat dan ook naar.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 22:35

maikeltje schreef:
Mijn pony met stofallergie is inmiddels 18, krijgt alleen geweekt hooi en de rest van de paarden bij ons ook vanwege die pony. Ze komt ook absoluut niet in aanraking met stro oid, staat in de winter op houtkrul en de rest dus ook. Pony heeft nooit meer ergens last van. Maar ze kan niet na de les hier bij de plaatselijke manege in een stal met stro staan. Ook niet een half uurtje want dan hoest ze meteen weer.

Veel mensen denken dat dat geen kwaad kan maar schimmelsporen die ronddwarrelen irriteren meteen de luchtwegen.

Pony krijgt niets ter ondersteuning, is niet nodig ook. Ik zorg dat ze gewoon niet in aanraking komt met hetgeen ze niet tegen kan. Komen ze dat wel, dan kun je honderden euro's uit gaan geven aan ofwel DA ofwel alternatief maar dat gaat je niets brengen. Dan zal het probleem blijven bestaan. Want over gaat het sowieso niet en triggers zoals die schimmelsporen zullen het alleen maar verergeren.

Onze pony hoest niet meer en is niet meer benauwd en ze wordt heel intensief gereden. Puur stalbeleid, niets meer dan dat.

Kost misschien een hoop tijd en inspanning iedere dag maar daar is het resultaat dan ook naar.

Herkenbaar, schreef vanavond iets soortgelijks in een ander topic:
Sientje schreef:
Tsja, heb 2 uitbehandelde dampige ex-manegeponnies een heel eind op de rit gekregen met gezond verstand, wegnemen van stof (dampigheid zegt alleen maar dat er veel te vaak is gehoest en een deel van de longblaasjes niet meer werkt, oorzaak was hier, zoals zo vaak, stof), veel weidegang en wat foenegriek en Franse mosterd door het geweekte voer. Die 2 lopen nu 10 en 4 jaar bij me, hoesten nooit en zijn ook niet benauwd op drukkende zomerdagen. Moet ik misschien een praktijk beginnen?
Ben ik niet van plan hoor, maar probeer met mijn voorbeeld aan te geven hoe gemakkelijk er succes is te boeken met dampige pony's. Tenzij ze zo dampig zijn dat het gewone ademen niet meer gaat, maar er is dus een enorme marge tussen dampig en niet met leven verenigbaar. En in die marge, gaan sommige behandelaars zitten. Is hun goed recht, maar hoop dat eigenaren zich dat wel beseffen. ;)

marietje1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 22:41

Een paard niet meer blootstellen aan stoffen waar hij gevoelig voor is kan idd verbetering geven. Maar je geneest het paard er niet mee.
Dit paard uit het topic blijft in dezelfde omgeving waar het al tijden staat en verbetert nu ineens wel. Is dat dan gemakkelijk succes boeken? Of zou bioresonantie dan toch een beetje werken?

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 22:48

marietje1000 schreef:
Een paard niet meer blootstellen aan stoffen waar hij gevoelig voor is kan idd verbetering geven. Maar je geneest het paard er niet mee.
Dit paard uit het topic blijft in dezelfde omgeving waar het al tijden staat en verbetert nu ineens wel. Is dat dan gemakkelijk succes boeken? Of zou bioresonantie dan toch een beetje werken?

Als het met jouw therapie daadwerkelijk lukt kapotte longblaasjes weer heel te maken, zou je wereldwijd, in de geneeskunde zowel voor mens als dier, de eerste zijn. Ik mag hopen dat je die eer toch niet claimt hier.. Of anders foto of filmpjes hebt om eea. te onderbouwen.
Bij een chronisch ziek dier, en ook mens, zal er zat ondersteunends te bieden zijn, wil zeker niet uitsluiten dat de bioresonantie iets doet, waardoor de klachten verminderen. Maar genezing, waar je het in menig topic over hebt.. Sorry dat is iets heel anders. Jij hebt het, net als al die dierenartsen die je van hetzelfde beschuldigt, over symptoombestrijding.
Niks mis mee hoor, doe ik ook met mijn dampige pony´s. Omdat de kwaal simpelweg niet te genezen is. Maar de conditie van de pony, kan wel optimaal worden gemaakt, en volgens mij doen we daar allemaal ons best voor.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 23:04

marietje1000 schreef:

Een dampig paard is sowieso niet meer te genezen. Longblaasjes die kapot zijn gegaan door de jaren heen zullen nooit meer herstellen. Het enige wat je kunt doen is de schade beperken en zorgen dat je de omgeving zo aanpast dat de luchtwegen niet meer geprikkeld worden.

Hetzelfde als bij mensen met COPD.

Edit: wat Sientje ook al zegt dus :D
Laatst bijgewerkt door maikeltje op 14-08-13 23:05, in het totaal 1 keer bewerkt

marietje1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 23:04

Ik heb nimmer beweerd en zal ook nooit beweren dat ik kapotte longblaasjes kan genezen. Wat ik wel durf te beweren is dat de kwaliteit van de resterende longblaasjes kan worden verbeterd zodat de klachten afnemen of zelfs helemaal verdwijnen. En dat lijkt me al een hele winst.
Of je nu voor of tegen alternatieve geneeswijzen bent.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 23:06

marietje1000 schreef:
Ik heb nimmer beweerd en zal ook nooit beweren dat ik kapotte longblaasjes kan genezen. Wat ik wel durf te beweren is dat de kwaliteit van de resterende longblaasjes kan worden verbeterd zodat de klachten afnemen of zelfs helemaal verdwijnen. En dat lijkt me al een hele winst.

Precies dat kun je dus bereiken met goed stalbeleid :j

marietje1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 23:11

En ook met bioresonantie.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 23:35

marietje1000 schreef:

Dat doe ik dus al 10 jaar zonder bioresonantie... ;) Met stalbeleid, zoals maikeltje zegt. Wie weet had bioresonantie ook iets kunnen beteken hoor, heb er best wat therapeuten kundig mee in de weer gezien.

Wat mij blijft dwars zitten: Ik hoor je het woord genezen wel vaak suggestief noemen, teruglezend beweer je het inderdaad niet zo letterlijk, maar wie 'genezen' wil lezen, leest dat er wel in, lees je eigen posts maar eens na. ;) Naar aanleiding van reacties nuanceer je, maar misschien zou je het in eerste instantie iets genuanceerder kunnen brengen? Alleen het woord alternatieve geneeswijzen zegt het eigenlijk al he... ;)