Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jannepauli schreef:Grappig hoeveel misverstanden er zijn over prednison. Het hele immuunsysteem plat.. geloof je dat nu echt? Het kan het immuunsysteem in bepaalde mate tijdelijk wat onderdrukken. Prednison kan zeker bijwerkingen hebben, maar dan spreken we toch meestal over langdurig en hooggedoseerd gebruik. Prednison is te vergelijken met de stof die door het lichaam zelf ( bijnierschors) wordt afgegeven en wordt in die zin dan ook als hormoonvervangende therapie gebruikt als het lichaam het zelf niet redt ( bij ontstekingen bv).
Jannepauli schreef:Grappig hoeveel misverstanden er zijn over prednison. Het hele immuunsysteem plat.. geloof je dat nu echt? Het kan het immuunsysteem in bepaalde mate tijdelijk wat onderdrukken.
marietje1000 schreef:Het staat zelfs op Wikipedia. "Prednison is vooral effectief bij het onderdrukken van het immuunsysteem"
Lijkt me duidelijk toch?
maikeltje schreef:Mijn pony met stofallergie is inmiddels 18, krijgt alleen geweekt hooi en de rest van de paarden bij ons ook vanwege die pony. Ze komt ook absoluut niet in aanraking met stro oid, staat in de winter op houtkrul en de rest dus ook. Pony heeft nooit meer ergens last van. Maar ze kan niet na de les hier bij de plaatselijke manege in een stal met stro staan. Ook niet een half uurtje want dan hoest ze meteen weer.
Veel mensen denken dat dat geen kwaad kan maar schimmelsporen die ronddwarrelen irriteren meteen de luchtwegen.
Pony krijgt niets ter ondersteuning, is niet nodig ook. Ik zorg dat ze gewoon niet in aanraking komt met hetgeen ze niet tegen kan. Komen ze dat wel, dan kun je honderden euro's uit gaan geven aan ofwel DA ofwel alternatief maar dat gaat je niets brengen. Dan zal het probleem blijven bestaan. Want over gaat het sowieso niet en triggers zoals die schimmelsporen zullen het alleen maar verergeren.
Onze pony hoest niet meer en is niet meer benauwd en ze wordt heel intensief gereden. Puur stalbeleid, niets meer dan dat.
Kost misschien een hoop tijd en inspanning iedere dag maar daar is het resultaat dan ook naar.
Sientje schreef:Tsja, heb 2 uitbehandelde dampige ex-manegeponnies een heel eind op de rit gekregen met gezond verstand, wegnemen van stof (dampigheid zegt alleen maar dat er veel te vaak is gehoest en een deel van de longblaasjes niet meer werkt, oorzaak was hier, zoals zo vaak, stof), veel weidegang en wat foenegriek en Franse mosterd door het geweekte voer. Die 2 lopen nu 10 en 4 jaar bij me, hoesten nooit en zijn ook niet benauwd op drukkende zomerdagen. Moet ik misschien een praktijk beginnen?
Ben ik niet van plan hoor, maar probeer met mijn voorbeeld aan te geven hoe gemakkelijk er succes is te boeken met dampige pony's. Tenzij ze zo dampig zijn dat het gewone ademen niet meer gaat, maar er is dus een enorme marge tussen dampig en niet met leven verenigbaar. En in die marge, gaan sommige behandelaars zitten. Is hun goed recht, maar hoop dat eigenaren zich dat wel beseffen.
marietje1000 schreef:Een paard niet meer blootstellen aan stoffen waar hij gevoelig voor is kan idd verbetering geven. Maar je geneest het paard er niet mee.
Dit paard uit het topic blijft in dezelfde omgeving waar het al tijden staat en verbetert nu ineens wel. Is dat dan gemakkelijk succes boeken? Of zou bioresonantie dan toch een beetje werken?
marietje1000 schreef:Een paard niet meer blootstellen aan stoffen waar hij gevoelig voor is kan idd verbetering geven. Maar je geneest het paard er niet mee.
Dit paard uit het topic blijft in dezelfde omgeving waar het al tijden staat en verbetert nu ineens wel. Is dat dan gemakkelijk succes boeken? Of zou bioresonantie dan toch een beetje werken?
marietje1000 schreef:Ik heb nimmer beweerd en zal ook nooit beweren dat ik kapotte longblaasjes kan genezen. Wat ik wel durf te beweren is dat de kwaliteit van de resterende longblaasjes kan worden verbeterd zodat de klachten afnemen of zelfs helemaal verdwijnen. En dat lijkt me al een hele winst.
Of je nu voor of tegen alternatieve geneeswijzen bent.
marietje1000 schreef:Ik heb nimmer beweerd en zal ook nooit beweren dat ik kapotte longblaasjes kan genezen. Wat ik wel durf te beweren is dat de kwaliteit van de resterende longblaasjes kan worden verbeterd zodat de klachten afnemen of zelfs helemaal verdwijnen. En dat lijkt me al een hele winst.
Of je nu voor of tegen alternatieve geneeswijzen bent.