Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Wat een prut-advies. hoogendroog schreef:Paarden zijn herbivoren en zijn door hun langere maag darmstelsel in staat meer van een stof op te nemen. Een hond qua gewicht vergelijken met een paard en daar de dosering op aan passen slaat dus totaal de plank mis. Honden lees carnivoren hebben een kort maag darmstelsel en hebben dus in verhouding tot een herbivoor van gelijk gewicht meer nodig.
Chubby schreef:Je vraagt er niet om, maar met zo'n paard (achtergrond én conditie) en in deze tijd (slechte markt) een veulen fokkenWat een prut-advies.
Ik zou zeggen: veulen af laten spuiten en dán een goede vervolgbehandeling voor de merrie. Hoef je geen rekening te houden met wat wel en niet kan samen met een dracht.
Tafje schreef:Hoezo flutadvies en dat van jou dan?... TS vraagt geen mening over wel of geen veulen en dat is volgens mij hier ook niet aan de orde. Ze vraagt advies over de medicijnen t.a.v. de Leverbot.
DRESSAGEFAN schreef:Langs de ene kant probeer je de rug te verbeteren, en dan ga je haar dekken, met de grote kans dat een dracht de rug nog verder doet doorzakken.. Ook is er de genetische factor, wil je dan echt bewust een veulen fokken met een grotere kans op ook zo'n rug.
Fokken doe je enkel met gezonde dieren imo.

Jolindaa schreef:Overigens is haar rug niets genetisch en gaat het wel degelijk beter. De rug komt al iets omhoog met bepaalde trainingen. Zo wordt zij ook behandeld dpor fysio en osteopaat.
de vragen welke gesteld zijn, zijn beantwoord. Bedankt. DRESSAGEFAN schreef:Helemaal mee eens, fokken om te kijken of de merrie daarvan opknapt vind ik not done. Ze liep op dat moment nog kreupel staat in de OP? Buiten dat de merrie mogelijk zou kunnen gaan opknappen van dracht, is het ook een enorme belasting en aanslag op het lichaam.Fokken doe je enkel met gezonde dieren imo.
Prednison is sowieso troep, ook voor het ongeboren veulen. Jolindaa schreef:Het is erg vervelend dat dit topic zo'n wending neemt. Wij hebben foto's van 2 jaar terug, VOORDAT zij terecht kwam op de betreffende zorgboerderij en daarop had zij een RECHTE rug, niets ingezakt, nada. Maargoed, alsnog is dit wél offtopic. Er staat nergens: "is het slecht dat wij haar hebben laten dekken", er staat nergens :"moeten wij de dracht laten afbreken"... Intussen gaat hier niets meer over de medicatie met betrekking tot drachtige dieren.. Deze informatie hebben wij al ingewonnen en willen de mensen hartelijk bedanken die goed advies hebben gegeven. We gaan er zeker wat mee doen!
Wat mij betreft kan hier een slotje opde vragen welke gesteld zijn, zijn beantwoord. Bedankt.
Jolindaa schreef:Exact dat is de reden waarom de dierenarts het adviseerde om haar te laten dekken.. En exact dat is de reden dat we het hebben laten doen. Ik hou jullie nog even op de hoogte over wat de dierenartsen gezegd hebben