Deel 2: Staart afgebonden + FOTO'S!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 14:39

Ach meisje wa erg voor je...hoop dat het gouw weer goed komt!en hoop blijven houden he..

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 17:50

agggggggggg wat vreselijk man..!!! egt zielig...!! sorry maar vindt ik echt heel heel heel erg... spijt me voor je zeg... ik hoop echt 100% dat het weer goed komt met je paardje... kzou het niet kunnen bedenken dat mijn pony dat zou hebben zeg... veel suc6 en ik hoop dat je een oplossing vindt!!!!!!!

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-03 19:35

Morgen komt de DA weer en haalt waarschijnlijk het laatste stukje dode huid eraf, dus t gaat er nog erger uitzien...

Het is moeilijk hoop te houden, maar de DA komt nu 2x per week...
Nu maar hopen dat we t terug krijgen van de verzekering, want volgens mij wordt het een hoog rekensommetje....
Maja als t maar goed komt vind ik het best.....

Vandaag zag het vlees zelf er iets beter uit, alsof ze al weer nieuw huid aan t aanmaken waren, maar de pezen en spieren vond ik weer wat donkerder van kleur...kijken wat DA morgen zegt.

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 23:15

Veel sterkte en hou moed!!
En kop op!!

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-03 16:49

Verslag van DA:

De wondheling rondom is zeer goed schoon en is aan het herstellen.
De spieren en pezen zijn donkerder van kleur, als dit donkerder blijft worden moeten ze verwijdert worden. Anders kan wond niet genezen.

Hij komt volgende week donderdag terug. Was nogal geschrokken van die spieren, want je kan toch niet zomaar zonder gevolgen even spieren uit die staart halen?
Ik dus vragen en het zal weinig uitmaken, want het zijn de spieren aan de onderkant en deze zorgen alleen om de staart naar beneden te trekken. Deze worden weinig gebruikt. De spieren aan de bovenkant trekken de staart omhoog. Hij komt met een collega om ze evt. te verwijderen.

Ik vind het allemaal maar eng.....

animals

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 13:19

Dat ziet er zeker niet goed uit vooral dat donkere deeltje dat is geen goed teken.
Kan de Da niet iets doen dan om het dicht te maken ofzo... ik weet het zelf niet maar misschien kan het dicht gemaakt worden maar ik denk dat dat niet zo verstandig is omdat het een veel te strak gedeelte is om het dicht te hechten.

Ik denk dat het best een teken is van afsterven van zijn staart want je ziet dat het steeds meer naar binnen slaat!!!
Sorry dat ik dat vertelde maar dat is wel mijn menig.
Ik wens je veel succes en ik hoop dat die er weer boven opkomt.

Ps: Is zijn staart nu ook verlamt aan het raken?
Want dat zou ook nog eens kunnen he!!!

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-03 16:50

animals schreef:
Kan de Da niet iets doen dan om het dicht te maken ofzo... ik weet het zelf niet maar misschien kan het dicht gemaakt worden.
Ik denk dat het best een teken is van afsterven van zijn staart want je ziet dat het steeds meer naar binnen slaat!!!

Ps: Is zijn staart nu ook verlamt aan het raken?
Want dat zou ook nog eens kunnen he!!!

Inderdaad, De DA kan het niet dichthechten, en het moet gewoon vanzelf genezen. Dat het meer naar binnen slaat is juist teken van herstel, alleen dat de kleur donkerder is, is een slecht teken. De laatste twee dagen is dit trouwens niet veranderd.

De staart is niet verlamd en zal het ook niet worden ook, als ze de spieren weg moeten halen dan zal de staartspieren aan de onderkant zwakker worden.

Gr. Tamara

animals

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 20:11

Maar kunnen ze echt niks doen dan?

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 20:24

Ik heb hier echt nog nooit van gehoord. Echt rot voor je. Wil je het beste voor je paard, gebeurd er dit.

In ieder geval veel sterkte met je paard.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 20:27

Bloos! Zoiets heb ik nog nooit gezien! Hoop echt dat het weer beter komt! Heeft ze er erg veel pijn aan?

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 02:23

Hmmm, in het kader van altijd positief blijven:
Kan ze mooi niet meer haar staart strak tegen haar billen houden wanneer je er een transportbeschermer om wil doen of wanneer je moet temperaturen Knipoog

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 10:32

Jeetje ik zag net je bericht(Deel 1 ) even doorgelezen , ik snapte niet hoe dit is gekomen vandaar.
Maar ik ga bij deze geen bandages meer om de staart gebruiken.
Ik wens je ontzettend veel sterkte, en hou ons een beetje op de hoogte.

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-03 15:41

De eigenaaresse van de stal heeft contacten met Van Schie in Utrecht en die kent weer vanalles, maar die zeiden ook dat we niet meer kunnen doen dan dat we nu doen.

Het is gewoon afwachten...Jah ze heeft er pijn aan, maar ik laat dr ook niet meer werken, ze mag in de stapmolen voor 15min en dat is t.

De DA's geloven nog steeds niet dat de oorzaak de bandage is....

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 23:28

Jeetje zeg, wat naar voor je paard. Misschien is de oorzaak wel een combinatie van, misschien zat er wel iets in de manenspray waardoor ze ging schuren, en zich helemaal openschuurde. Wij hebben dat eens meegemaakt met vliegenspray van de boerenbond, zat iets in wat die jeuk veroorzaakte Scheve mond

Heb alleen een vraagje? Welke staart- en manenspray was het?

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 00:52

Jemig,joh,wat erg voor jullie.
Het ziet er echt niet lekker uit.
Maar vanaf nu zal het er toch beter uit gaan zien,zeker,nu al het dode weefsel is verwijderd?
Volgens mij heb je het ergste nu gehad en gaat de genezing beginnen.
Houdt moed hoor. Ach gut

En wat denken de DA's dan dat er is gebeurd??

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 01:06

Jakkie wat een enge foto's. Ik hoop dat de genezing verder voorspoedig verloopt. Voor mij ook geen gewone bandages meer om een paardestaart....

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-03 17:08

Het was een witte spuitbus, rode dop met erop: Staart en manenspray.
Duits merk.
Het is inderdaad een combinatie van, want alleen die bandage kan echt niet volgens DA, ze vinden die combinatie al wat beter, maar dan nog...
Ze zouden het niet weten en wij ook niet. In de stal zijn geen dingen waarin ze vast kan zitten en de deken hangt niet aan dr staart of dergelijks....

Het is nu wachten tot donderdag, want ze zullen als de spieren weg moeten wel een deel weer open maken.

K zal proberen om vanaaf foto's te maken....

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-03 22:10

Heb nog steeds mijn digi vergeten, maar wel goed nieuws; er groeit haar haar, niet veel, maja het is een begin. Het zijn wel witte haren, maja BOEIE!!

Alleen de spieren zulle dr uit gaan...

Tanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 22:54

Wat erg.
Hopelijk groeit alles weer snel bij.

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 03:38

Goh wat enorm schrikken, ik vind het dapper van je dat je de staart zo goed verzorgd, ik kan me voorstellen dat het vaak moeilijk is.

Hopelijk komt alles weer goed en wat je zegt, zo erg is het niet als er witte haren doorkomen als het maar goed goed komt!! Het zal wel een heel appart gezicht zijn straks, een Bruin paard met een witte/zwarte staart!

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 12:47

Het valt ook niet mee allemaal, wat een toestand zeg!

Ik las ergens hiervoor dat spieren wit waren, maar spieren zijn echt roze gekleurd, het witte zijn de uiteinden van de spieren, de pezen dus.

Sterkte ermee!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 13:00

heb dit hele topic doorgelezen evenals het andere. Ik moet zeggen dat een staartbandage alleen niet dit soort verwondingen kan veroorzaken. Ik denk eerder dat de staartspray de oorzaak is. Doordat ze jeuk of pijn had is ze waarschijnlijk gaan schuren waardoor de bandage lichtjes is verschoven en knel kwam te zitten waardoor er wonden zijn ontstaan. goed nieuws dat er opnieuw haren beginnen te groeien OK dan! beter witte haren in de staart dan helemaal geen staart. succes op een goede genezing.

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-03 21:48

Ik zal even de foto's uploaden en dan plaatsen

Tozzo

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 22:03

Baduh heeft ooit een abces in zijn staartwortel gehad. Er groeien nu op bepaalde plekken alleen witte haren en bij hem doen ook niet alle spieren het nog goed (hij kan niet vlaggen bijvoorbeeld) maar hij heeft er totaal geen last meer van. Paarden zijn heel vindingrijk wat dat betreft, als er een vlieg op zijn rug zit zwiept ie net zo lang heen en weer met zijn staart tot die vanzelf op zijn rug beland. Komt best goed dus!

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-03 22:15

Hier de foto's:

Vanaf bovenkant:
Afbeelding
Zijkant 1 (let op de innieminnie haartjes bovenop! Haha!):
Afbeelding
Zijkant 2:
Afbeelding
Onderkant:
Afbeelding
Deze witte pezen (dankjewel voor uitleg Summertje) moeten morgen waarschijnlijk weggehaald worden.

Heel erg bedankt voor al jullie steun, als ik het eff niet zie zitten lees ik het nog na en ik ben blij dat jullie dit onderwerp ook de aandacht geven! Echt waar!!

Gr. Tamara