Morgen start ik met Pronutrin tegen luchtzuigen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-03 01:08

Ja das heel geweldig. Ik zat vandaag voor de stal en iemand vroeg wat ik toch deed. Ik zei dat ik de stilte telde, en ze keek me een beetje vreemd aan Knipoog

Maar op zulke momenten gaat er wel iets door je heen hoor. En dan te bedenken dat Lanna al die tijd gewoon maagpijn zou kunnen hebben gehad. Ze is de laatste 2 weken overigens ook opmerkelijk vrolijk. Ze bokt en rent door de wei als en dartel veulen. Gedrag wat ik bij Lanna niet direct herken als dagelijkse actie Knipoog

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 12:00

Je bent nu 2 weken bezig dus????
Mmm, je begint toch erg te overtuigen!!!! Zou je haar maag niet kunnen laten controleren van ervoor en nu???

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-03 12:17

Jorie schreef:
Je bent nu 2 weken bezig dus????
Mmm, je begint toch erg te overtuigen!!!! Zou je haar maag niet kunnen laten controleren van ervoor en nu???

haar maag is een half jaar geleden gecheckt op maagzweren... die had ze niet. Ik heb niet laten checken op dikte van de maagwand of op actief maagzuur o.i.d. Dat zou een te duur onderzoek zijn.

Nu is het te laat, kan het onderzoek niet meer doen... Ben al begonnen met dat spul. En die pronutrin is al duur zat...

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 12:21

Ik zie dit topic nu pas, maar ik houd het in de gaten

klinkt ook wel als een aardige optie voor Ot Die heeft zo te horen precies hetzelfde luchtuigpatroon als Lanna. En ik bind het zo'n rotidee dat dat dier misschien last van zijn maag heeft Bloos

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 12:42

Over 4 weken mag je afbouwen toch??

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-03 15:23

ja in principe mag je dan afbouwen, of een onderhoudsdosis blijven geven...

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 19:41

he wat goed dat het werkt!

de van mij doet het zo af en toe, meer uit verveling volgens mij

maar als hij het weer vaker gaat doen(doet t nu al n hele tijd nog maar zelden) dan is dit wel het overwegen waard!
idd het idee dat je paard gewoon maagpijn heeft, is niet fijn, zeke rniet als ik zn voerbak weer ns insmeerd met cribbox zodat ie het niet doet denk ik wel ns ja wat als ie t nou met een goede reden doet?
maar ja hij doet het nu niet, en ik smeer zn voerbak ook nergens meer mee in, maar als ie het weer gaat doen, zal ik het eens met mn DA overleggen

Henriette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 17:07

Hebben er meer mensen ervaring met dit middel?

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 00:48

Hoe gaat het nu Anya?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-03 00:59

Geen nieuws. Het is nog precies hetzelfde. Weinig tot geen luchtzuigen tussendoor. Geen luchtzuigen meer tijdens hooi eten, maar nog wel bij appels en brok. Frequentie is wel afgenomen naar tussen de 30 en 50%. Afhankelijk van het moment dat ik sta te tellen.

Dus het helpt wel. Maar niet volledig en afdoende.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-03 14:34

Ik heb net gehoord dat er een onderzoek loopt naar voedingssuplementen en pronutrin en de effecten op luchtzuigen. Dus er komt nieuws...

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 15:58

Ik houd het in de gaten Mijn moeder was ook wel geïnteresseerd

Als je weet wanneer en waar dat onderzoek gepubliceerd wordt dan hoor ik het graag

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-03 18:01

Deze mail ontving ik...De naam heb ik weggehaald.

Beste Anya,
Van xxxxxx heb ik uw emailadres gekregen, omdat u geinteresserd was in het kribbebijtonderzoek. In mijn onderzoek kijk ik naar hoe vaak paarden kribbebijten voor ze een supplement krijgen en na ze een supplement krijgen. Deze supplementen bestaan uit een placebo (tarwegries), een antacid, een kruidenmengsel en pronutrin. Deze zijn we nu aan het testen.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 20:19

Aha een dubbelblind onderzoek zogezegd Verward

Weet je hoeveel paarden er aan meedoen?

Ik hoor tzt graag de uitkomst van het onderzoek.

Verder kijk ik nog even in mijn spullen waar ik een folder heb die ook beweerd dat het bij luchtzuigen zou kunnen helpen.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-03 23:13

Ik heb gevraagd of ze me op de hoogte wilde houden en de rechte tellingen van B'elanna doorgegeven. Misschien kan ze die verwerken in de statistieken.

Ben benieuwd naar dat middel in jouw folder...

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 00:43

Interessant,dat onderzoek.
Van de week was de tandarts er voor mijn paard.Ik vertelde hem over het middel en hij was zeer geinteresseerd.
Ik heb beloofd hem op de hoogte te houden.

dewi18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 22:08

Hey! Wat toevallig dat je nu met dit middel bezig bent! k ben nu samen met n meisje uit mn klas n profielwerkstuk aan het maken over luchtzuigen en we zijn de paarden die luchtzuigen aan het observeren en we gaan ook onderzoeken hoe het verandert onder bepaalde omstandigheden (we hadden tips gekregen van een vrouw die ook al onderzoek had gedaan en een artikel in de hoefslag had gepubliceerd). We zouden eerst ook nog via haar aan een soort "rennie" voor de paarden kunnen krijgen misschien wel dit middel maar toen we een studente die haar als begeleidster had er naar vroegen, zei ze dat wij het nog niet konden krijgen omdat het nog op de markt gebracht moest worden :'( dag mooi profielwerkstuk! :'( maar miss. kunnen we dit middel zelf nu wel kopen (alhoewel t wel n beetje prijzig is voor een profielwerkstukonderzoek maar ja...) Zou je alsjeblieft als je meer hoort over t onderzoek willen mailen of als je nog interessante contactpersonen weet die ons verder kunnen helpen? Er is trouwens ook een heel goed artikel over luchtzuigen :

http://www.raadvoordierenaangelegenheden.nl/#null : onder De Raad;
Adviezen en Standpunten en het heet: Mogelijke dierenwelzijnproblemen in de
paardenhouderij.

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 23:17

Mijn paardje Spooky zuigt ook er vaak lucht.

6 november ben ik begonnen met het geven van "Gastro Care"
dat is een voedingssupplement dat zort voor een tweevoudige bescherming van maag-en darmen.

1-het neutraliseerd de produktie van overtollig maagzuur en beschermt het slijmvlies van maag-en darmwand.
2- geneest en vernieuwd het slijmvlies van de maag- en darmwand.

Het luchtzuigen is aanmerkelijk verminderd. Tijdens het eten doet hij het niet meer.
Hij doet het nu alleen tijden het het poetsen, als hij de kans krijgt.
maar ik zet hem altijd tussen 2 touwen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 23:21

Kirsten zei al zoiets laatst Knipoog

Verandert dat de pH van de maag niet Verward Daar was mijn dierenarts namelijk een beetje bang voor.
En waar is Gastro care verkrijgbaar en hoeveel kost het per emmer en hoe lang doe je daar mee?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 20:48

Gastrocare is bij verschillende bedrijven in Nederland verkrijgbaar...
Ik heb net ondekt dat ze een onderhoudsdosering hebben. Het werkt op ongeveer dezelfde manier als pronutrin...Dus ik ga na de pronutrin over op Gastro Care Maintain...

http://www.nutri-science.net/vet_equine ... intain.htm

Met betrekking tot de vraag van Dewi...het is bijna onbegonnen werk om alle onderzoeken hier weer te geven.

Wat wel helpt is dat je op internet zoekt naar de juiste Engelse termen.

Windsucking en cribbing (voor luchtzuigen en kribbebijters), stablevices (luchtzuigen valt onder de zogenaamde stalgebreken) en research windsucking, acid, stomach...

Dan krijg je het meeste wel boven tafel.
Succes.
Anya

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 01:06

Weet je ook waar dat te koop is en hoe duur het is;de gastrocare dus?

droebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 19:08

op www.nutri-science.nl staat de nederlandse informatie over gastro-care. een volwassen paard moet 100 gram per dag hebben.
een emmer van 1800 gram kost E69,50+ E5,- verzendkosten.

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 13:19

Dan is de prijs ongeveer hetzelfde.14 dagen prun.voor €54,-/18 dagen nutr.voor €69,50.
Is dit de begin dosis of onderhoud?

Ik heb trouwens even op die site gekeken,maar er staat niet bij dat het voor luchtzuigen is?!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 13:28

100 gr Gastro Care (€ 74,50) is = € 4.20
100 gr Pronutrin(€82NL) = € 2.75
100 gr Pronutrin(€70Du) = € 2.35
Prijzen zijn inkl. verzendkosten

droebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 18:03

Kimmes schreef:
Dan is de prijs ongeveer hetzelfde.14 dagen prun.voor €54,-/18 dagen nutr.voor €69,50.
Is dit de begin dosis of onderhoud?

Ik heb trouwens even op die site gekeken,maar er staat niet bij dat het voor luchtzuigen is?!

Dit is i.i.g. voor de begin dosis. ik heb ze een e-mail gestuurd met de vraag of je er op een gegeven moment mee moet stoppen of dat je een onderhoudsdosis moet geven en hoeveel.
ook heb ik de vraag gesteld of het voor luchtzuigers zou kunnen werken.

Ik denk zelf van wel, want het spul heeft verschillende werkingen. het neutraliseert de productie van overtollig maagzuur (waar veel luchtzuigers dus last van hebben) en beschermt het slijmvlies van de maag en de darmen. van teveel maagzuur kunnen ze weer snel maagzweren krijgen, dus hier zijn ze ook tegen beschermt.
voor de rest geneest en hersteld het spul de maag en darm wand.

dus denk wel dat je het ook hiervoor kunt gebruiken. wil het i.i.g. wel gaan proberen bij mijn paard. die zuigt ook lucht maar heeft ook continu weke mest. dus misschien dat dit helpt.