Er kwam een worm uit de huid.... met foto's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 11:57

mf1979 schreef:
Ja die talgklier en de reactie over de Olifanten haren lijkt me logisch...het bewoog niet nl. Inmiddels staat ze alleen nog maar buiten en is de jeuk wonder boven wonder weg.....geen jeuk en geen eiwitbultjes! De huid is rustiger en niet meer rood en warm van het schuren. Ze is ingespoten met Ivermectine voor de zekerheid en de foto's zijn naar Utrecht gestuurd......So far so good...

Hierboven is eigenaresse paard dus!
Als jij verder updates wilt geven mf1979 want ik kan niet op iedereen antwoord geven omdat ik er niet bij was!

Mist

Re: Er kwam een worm uit de huid.... met foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 20:50

Vroegah, toen ik nog op de ponyclub ging had ik een mede clubgenootje die een st Bernard had. Hij woonde vlak langs een vaart waar heel veel gevist werd-ook wedstrijden. Op een gegeven moment ging het niet goed met de hond (die altijd bij de vissers ging kijken) na vele onderzoeken en uiteindelijk autopsie (want de hond had bijna geen pols meer was uitgemergeld en geen DA die wist wat het was) bleek dat de hond onder de parasieten zat, inwendige wormen die over zijn hele lijf verspreid waren.

Blijkbaar importeren vissers varianten van wormen uit afrika e.d. als aas ! normaal kunnen die niet overleven in NL, maar blijkbaar had de st. bernard toch iets opgepakt daarvan, die uiteindelijk zijn dood werden. De wormen waren wel een stuk groter dan die in de foto.

maar...mocht je vlakbij een visgebied zitten...sluit het dan niet uit.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 03:45

Is er al meer bekend? :)

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 16:10

nieuw artikel over nekworm al gelezen